تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بیایید با یک مثال نحوه کار سرچ گوگل را بشناسیم.

فرض کنید شما یک شرکت طراحی سایت هستید. چند وقتی است که تصمیم دارید، تبلیغات آنلاین داشته باشید تا کسانی که برای شرکت و کسب و کار خود به سایت نیاز دارند به شما مراجعه کنند.

شرکت شما دو نوع محصول دارد یکی ساخت فروشگاه و دیگری ساخت سایت و برای هر کدام کلمات کلیدی جداگانه‌ای در نظر گرفته‌اید که متناسب با همان بخش از کسب و کارتان است.

شما می‌توانید با استفاده از گوگل ادز، دو کمپین برای دو محصول خود ایجاد کنید و کلمات کلیدی مرتبط با آن‌ها به کار بگیرید. این کار باعث می‌شود که اگر کسی کلمات کلیدی شما را جستجو کرد، سایت شما در نتایج بالای گوگل برایش نشان داده شود.

در این طرف داستان من به دنبال یک شرکت خوب طراحی سایت می‌گردم. می‌نشینم پشت سیستم و جستجو می‌کنم «طراحی سایت فروشگاه». دو سری از نتایج برای من نشان داده می‌شود. یکسری از نتایج از اواسط صفحه به بعد هستند که به‌طور طبیعی در صفحه اول گوگل قرار گرفته‌اند و با کلمه‌ای که سرچ کردم همخوانی دارند. تجربه نشان داده است که کاربران به این نتایج کمتر توجه می‌کنند، مخصوصاً اگر چیزی که می‌خواهند، در نتایج یک و دوی گوگل پیدا کنند.

دومین دسته Paid Resultها یا نتایج پولی هستند که در لینک‌های اول گوگل قرار می‌گیرند. این دسته همان کسب و کار‌هایی هستند که از تبلیغات جستجوی گوگل استفاده می‌کنند و گوگل آن‌ها را جلوی چشم کاربر می‌گذارد.

خب حالا با این اوصاف، شما فکر می‌کنید تبلیغات شما برای من نمایش داده می‌شود یا نه؟ خب باید بگویم بستگی دارد گوگل را راضی کرده باشید یا نه! شرکت‌های زیادی مثل شما هستند که دوست دارند با همین کلمات کلیدی صدر جدول نتایج باشند و برای این از گوگل ادز استفاده می‌کنند. چیزی شبیه مزایده با کلی متقاضی اتفاق افتاده است که گوگل باید تعیین کند که هر کس در چه جایگاهی از نتایج گوگل باشد.

گوگل برای مشخص کردن رتبه‌ها از دو شاخص استفاده می‌کند. یکی اینکه تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک چقدر پرداخت می‌کند (BID). دوم اینکه، وبسایت شما چقدر کیفیت دارد، چقدر برای کاربر مفید است و کلمات کلیدیتان چقدر با محتوای وبسایتتان مربوط است. دقت کنید که گوگل از دو شاخص استفاده می‌کند، این یعنی قرار نیست هر کس که پول بیشتر داده، رتبه بالاتری بگیرد. تلفیق این دو عامل جایگاه شما در نتایج اول گوگل را تعیین می‌‍کند.شاخص های گوگل در سرچ نتورک

شبکه نمایش گوگل (Display Network)

تابه‌حال این ایده را داشته‌اید که در وبسایت‌های مشهور و پر بازدید، کسب و کار خود را در قالب عکس یا ویدئو معرفی کنید؟ با گوگل می‌توانید این کار را  انجام دهید. شبکه نمایش گوگل با میلیون‌ها وب‌سایت، وبللاگ، اپلیکیشن‌های موبایل و رسانه‌های دیگر به 90 درصد کابران اینترنت دسترسی دارد. تبلیغات در این شبکه این شانس را به شما می‌دهد که پیام تبلیغاتی خود را در جای درست، زمان درست و به مخاطب خاص خودش برسانید.

بنابراین، با استفاده از شبکه نمایش گوگل، شما می‌توانید تبلیغات بنری، ویدئویی و متنی خود را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این شبکه وجود دارند، نمایش دهید.

به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟

ما به شما کمک می‌کنیم با تبلیغات گوگل و کمترین هزینه در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.

شما با کاپنا به راحتی می توانید کسب و کار خود را دیجیتالی کنید.

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

میدونستی تو باتری کار بهترین باتری ماشین و به بهترین قیمت باطری ماشین میتونی بخری ؟ پس همین الان دست به کار شو و با کلیک روی قیمت باطری ماشین باتریتو بخر و خدمات و پشتیبانی باتری کار بهره مند شود.

پراید خودرویی است که تولید آن در آمریکا و کره جنوبی به ترتیب با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا آغاز شد؛ که در کره جنوبی در مدل‌های DM و FS و همچنین مدل سدان که به آن بتا نیز گفته می‌شد تولید می‌شده‌است. مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط کمپانی کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد.

پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدل‌های مختلف تولید شده‌است. مدل‌های مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان ۱۳۲ و ۱۳۱، یک مدل هاچ‌ بک ۱۱۱، یک مدل لیفت‌بک با نام ۱۴۱، و یک مدل وانت با نام ۱۵۱ می‌شوند. علاوه بر این مدل ۱۳۱ پیش از تغییر طراحی داخلی و بروزرسانی‌های جزئی در نمای بیرونی، با نام سایپا صبا شناخته می‌شد و مدل هاچ‌بک آن که بعداً با مدل ۱۱۱ جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام داشت.

سازمان پزشکی قانونی ایران خودروهای خانواده پراید را رکورددار آمار تلفات حوادث رانندگی دانسته‌است. طبق اعلام شرکت سایپا تولید مدل‌های ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۳۱ به‌ترتیب در دی ۱۳۹۸، اردیبهشت ۱۳۹۹ و تیر ۱۳۹۹ متوقف خواهد شد و خودروهای تیبا، کوییک و ساینا جایگزین مدل‌های پراید می‌شوند. پیش از این، خودروی سایپا ۱۱۱ در اواسط سال ۱۳۹۶ یک وقفهٔ یک‌ماهه در تولید را تجربه کرده‌بود.

پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا به فروش رسید.

این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.

شرکت سایپا با ایجاد زنجیره‌ای از قطعه‌سازان فنی در گروه سایپا و با حمایت از قطعه‌سازان بخش خصوصی سعی در بومی‌سازی تولید خودروی پراید نمود و آن را با نام‌های نسیم (پراید هاچ‌بک)، صبا (پراید سدان)، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۴۱ و وانت پراید (سایپا ۱۵۱) در ایران عرضه کرد.

 

در زمستان سال ۱۳۸۹ شرکت سایپا محصولات خود را بر پایه پلتفرم پراید متوقف نمود و تولید بر اساس پلتفرم X100 را آغاز کرد و محصولات خود را با نام‌های جدید:سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۴۱ تولید می‌کند.

بهترین و مناسب ترین باطری ماشین برای این خودرو باطری 50 تا 62 آمپر است که می توان هم از نوع اسید شارژ و هم از باتری های سیلد برای این منظور استفاده کرد. بهترین مارک برای این خودرو استفاده از باتری های واریان صبا باطری و کلیه باتری های سپاهان باتری شامل سوزوکی ، اوربیتال سیلور، اوربیتال قرمز و اوربیتال پریمیوم می باشد.

اگر چنانچه به نتیجه مطلوب نرسیدید با تماس با باتری کار برای خرید باتری ماشین  و تعویض باتری ماشین  در محل اقدام کنید.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

 

ریمارکتینگ (Remarketing): ریمارکتینگ یک روش هوشمندانه برای هدف‌گیری دوباره بازدیدکنندگان سایتتان است که یک یا چندبار وارد سایت شما شده‌اند ولی در آن لحظه ممکن است درخواست یا خریدی نداشته باشند. این نوع هدف‌گیری، اطلاعات مخاطب را ذخیره می‌کند و در جای دیگری تبلیغ سایت شما برایش نشان داده شود.

مثلاً فرض کنید من وارد سایت دیجی‌کالا شده‌ام، دیجی کالا می‌فهمد که من به سایتش علاقه دارم یا دنبال چیزی می‌گشتم ولی در آن لحظه به هر دلیلی از سایتش بیرون رفتم. چه اتفاقی می‌افتد؟ اطلاعات من در آن سایت ذخیره می‌شود، وقتی در حال وبگردی هستم، تبلیغات دیجی کالا در سایت‌های دیگر برای من نمایش داده می‌شود.

جستجو (Search): تبلیغات بر اساس جستجوها و کلمه‌های کلیدی که یک کاربر سرچ می‌کند، برای او نمایش داده می‌شود. مثلاً من مدتی آموزش‌های وردپرس را دنبال می‌کردم و دنبال محتواهای خوب در این زمینه می‌گشتم، در آن مدت، تبلیغات زیادی در زمینه آموزش وردپرس، افزونههایش و طراحی سایت‌های وردپرس در جستجوهای اول گوگل برای من نمایش داده می‌شد.

شبکه‌های تبلیغاتی در تبلیغات اینترنتی

حالا که با تمام جوانب تبلیغات آشنا شدید، باید تصمیم بگیرید چه نوع تبلیغاتی را با چه نوع پرداختی و چه مخاطب هدفی انجام دهید. گوگل، شبکه‌های اجتماعی و انواع تبلیغات اینترنتی می‌توانند پیغام تبلیغاتی شما را به مشتری هدف برسانند. حتی وقتی که مشتریان دنبال چیزی می‌گردند، آن‌ها را به سمت هدفشان هدایت کنند و به گام بعدی که انتخاب است، بفرستند.

دقت کنید که هر نوعی از تبلیغات را خودتان نمی‌توانید انجام دهید. اگر هم بشود وقت و هزینه زیادی لازم است تا تبلیغ کارآمدی از آب در بیاید؛ برای همین می‌توانید از شبکه‌های تبلیغاتی کمک بگیرید. پس اجازه دهید ابتدا با قوی‌ترین سرویس تبلیغات یعنی گوگل آشنا شویم و بعد سراغ شبکه‌های تبلیغاتی دیگر برویم.

معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چه هستند؟حتما بخوانید: معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چه هستند؟

گوگل

گوگل بزرگ‌ترین شبکه تبلیغاتی جهان است که هدفمندترین تبلیغات را به نام خودش ثبت کرده است. درست شنیدید، بزرگ‌ترین شبکه جهان!!! هم در اطلاعات و هم در تبلیغات! موتور جستجوی گوگل، گوگل پلی، گوگل مپ و همه سایت‌هایی که می‌خواهند از طریق تبلیغات درآمدزایی کنند، همه ابزارهای تبلیغات گوگل هستند. گوگل دو سرویس تبلیغاتی با نام‌های گوگل ادز و گوگل ادسنس دارد که در ادامه می‌خوانیم که این دو سرویس چیست.

1- گوگل ادز (Google Ads)

فرض کنید شما به تازگی یک عکاسی راه اندازی کرده‌اید. همه چیز خوب و حساب شده پیش رفته است و حالا وقت جذب مشتری است. از کجا شروع می‌کنید؟ چگونه تبلیغ می‌کنید؟ مشتری‌های خود را چگونه پیدا می‌کنید؟ از کجا می‌فهمید چه کسی به عکاس نیاز دارد بدون اینکه وقت و هزینه شما هدر رود؟

اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، نگران نباشید چون گوگل ادز به شما کمک می‌کند که کسب و کار خود را به صورت هدفمند در رسانه‌‌های گوگل نمایش دهید. یعنی شما می‌توانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را برای کسانی که در این ماه کلمه «عکاس مراسم» را جستجو می‌کنند نمایش دهد. یا اینکه تبلیغتان برای آقایان بالای 20 سال که در شهر شما زندگی می‌کنند و نیاز به عکاس دارند، نمایش داده شود. از این دقیق‌تر هم مگر داریم؟

گوگل برای تبلیغات خود، دو شبکۀ تبلیغاتی بزرگ دارد که بر اساس نیاز کاربر، هر کدام را به کار می‌گیرد و تبلیغات را در آن نمایش می‌دهد.

 

    شبکۀ نمایش گوگل (Google Display Network)

    شبکۀ جستجوی گوگل (Google Search Network)

در ادامه برای اینکه بدانیم گوگل چگونه شبکه‌های خود را برای تبلیغات به کار می‌گیرد، نحوه تبلیغ گوگل را روی این دو شبکه توضیح می‌دهیم.

گوگل ادز

شبکه جستجوی گوگل (Search Network)

وقتی افراد چیزی را در اینترنت جستجو می‌کنند، برندها و شرکت‌ها دوست دارند که در صدر نتایج گوگل باشند تا مخاطب، آن‌ها را برای بازدید و خرید انتخاب کند؛ می‌دانید که نتایج اول گوگل همیشه بیشترین احتمال کلیک را دارند. خب حالا گوگل با شبکه جستجوی خود به شما کمک می‌کند یکی از آن جایگاه‌های بالای نتایج را از آن خود کنید و در ازای آن باید مبلغی را به گوگل پرداخت کنید. در واقع، این شبکه برای تبلیغات شما، میلیون‌ها کاربری را هدف قرار می‌دهد که روزانه کلمات کلیدی شما را در موتور جستجوی گوگل، نقشۀ گوگل و سیستم‌های همکار گوگل جستجو می‌کنند.

با کاپنا کسب و کار خود را دیجیتالی کنید.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

میدونستی تو باتری کار بهترین باطری ماشین و به بهترین قیمت باطری ماشین میتونی بخری ؟ پس همین الان دست به کار شو و با کلیک روی قیمت باطری ماشین باتریتو بخر و خدمات و پشتیبانی باتری کار بهره مند شود.

از دیگر مزایای باتری های سیلد نسبت به باتری های اسیدی می توان به نبود بخارات اسیدی به دلیل جامد بودن مواد و ریخته نشدن اسید روی خودرو و قطعات آن، عمر بیشتر، نوسانات ولتاژی کمتر و ایمنی کلی بیشتر اشاره کرد.

باتری هایی که به تعداد بالا در مدل های هیبریدی و تمام الکتریکی استفاده می شوند ار نوع لیتیوم یونی و دیپ سایکل (Deep Cycle) هستند؛ البته بر خلاف مورد اول، باتری های دیپ سایکل در خودروهای غیر برقی نیز قابل استفاده اند.

باتری های لیتیوم یونی قادر به ذخیره حجم بالایی از انرژی هستند. همچنین ابعاد جمع و جوری دارند و با سرعت مناسبی هم شارژ می شوند. استفاده از این نوع باتری ها با وجود افزایش در چند سال اخیر هنوز به قدر کافی رواج پیدا نکرده است. عیب بزرگ باتری های لیتیوم یونی عمر کوتاه آنهاست.

باتری لیتیوم یون

باتری های دیپ سایکل به دلیل قدرت بالا در تامین نیرو در بازه زمانی طولانی نه تنها در خودروهای معمولی استفاده می شوند، بلکه در ماشین آلات ارتشی، خودروهای الکتریکی و حتی خودروهای زمین گلف نیز کاربری دارند و به راحتی با نور خورشید شارژ می شوند.

 

هر چه ظرفیت ذخیره عدد بزرگتری باشد به علت وجود صفحات بزرگتر و سرب بیشتر باتری سنگین تر خواهد بود.

آمپر ساعت (AH)

آمپر ساعت برابر است با حاصل ضرب شدت جریان باتری در مدتی زمانی که طول می کشد تا باتری این شدت جریان را تامین کند. عوامل دخیل در میزان ظرفیت باتری عبارت اند از جنس صفحات باتری، مساحت صفحات، الکترولیت، دما و مواردی این چنین. در صورت اضافه شدن تجهیزات برقی اضافی به خودرو آمپراژ باید افزایش پیدا کند.

تاریخ تولید باطری ماشین

 

هیچگاه باتری که حداقل شش ماه از تاریخ تولید آن گذشته است خریداری نکنید، چون حدودا بعد گذشت این زمان از تاریخ تولید باتری، عمل سولفاته شدن در آن آغاز می شود. تاریخ تولید باتری ها به صورت ترکیبی از اعداد و حروف روی بدنه درج می شود که حروف نشان دهنده ماه تولید و اعداد سال و روز تولید را مشخص می کنند.

در یک باتری ساخت کره، کدی مثل 8LR14 به این شکل خوانده می شود:

8: سال ساخت 2018

L: حرف دوازدهم الفبای انگلیسی، نشانگر ماه ساخت که ماه دوازدهم میلادی (سپتامبر) است.

R: علامت اختصاری نام شرکت تولید کننده

14: روز تولید باتری

در یک باتری ایرانی با کدی مثل 960423G40081 عدد 96 نشانگر سال ساخت است. یا مثلا 971117 از راست به چپ خوانده می شود و نشانگر 17 بهمن 1397 به عنوان تاریخ تولید باتریست.

سایز باطری ماشین

در ساخت باتری ها مشخصاتی که توسط BCI یا انجمن بین المللی باتری پذیرفته شده و با ارقامی نظیر 24، 27، 58، 75 و...  نشان داده می شوند. این شماره گروه ها بر اساس مواردی مثل محل تعبیه ترمینال، پلاریته ترمینال و ابعاد ظاهری بدنه باتری تعیین شده اند. دقت کنید که سایز باتری مناسب هر خودرو درون دفترچه راهنما آن ذکر می شود و دانستن آن مهم است.

مشخصات و ابعاد باتری ها بر اساس گروه بندی

در پایان برای جمع بندی نگاهی به باتری های مناسب برای خودروی پراید خواهیم انداخت.

    ولتاژ:  12 ولت

    آمپر ساعت: 50 تا 62 AH

    حداکثر فضا برای باتری (طولxعرضxارتفاع): 23x18x23 سانتی متر

    نوع باتری: سیلد و اسیدی هر دو مناسبند

 

همانطور که اشاره شد، آمپر باتری وابسته به میزان مصرف برق خودرو و توان تولید انرژی دینام است. اگر به سیستم اتومبیل مورد نظر تجهیزات برقی پر مصرف مثل اسپیکرهای قدرتمند اضافه شده باشد، استفاده از بالاترین میزان آمپر و در غیر این صورت کمترین آمپر پیشنهاد شده، کفایت می کند.

اگر چنانچه به نتیجه مطلوب نرسیدید با تماس با باتری کار برای خرید باطری ماشین  و تعویض باتری ماشین  در محل اقدام کنید.

 

 

 

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

تبلیغات بنری

در مقاله های قبلی در رابطه به انواع تبلیغات پرداختیم حال در ادامه داریم:

تبلیغات اسپانسری

تبلیغات اسپانسری یعنی یک شرکت می‌خواهد، در ازای پرداخت هزینه‌های یک برنامه، نام شرکتش را تبلیغ کنند. این روش هم در تبلیغات اینترنتی دیده می‌شود هم در برگزاری رویداد و برنامه‌های تلویزیونی؛ اما من در دسته‌بندی اینترنتی قرارش دادم، به خاطر اینکه در حال حاضر بیشتر ویدئوهای فضای مجازی با این روش ساخته می‌شود ولی به‌هرحال در تلویزیون و رویدادها هم کاربرد زیادی دارد.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری وقتی وارد سایت‌های پربازدید می‌شوید، حاشیه‌ها و اطراف آن، عکس‌ها و تصاویر تبلیغاتی را می‌بینید که با طراحی‌های جذاب، خودنمایی می‌کند. این‌ها تبلیغات بنری هستند. تبلیغات بنری یعنی اینکه شما برای یک مدت زمان مشخص، بنری از یک سایت را می‌خرید تا تبلیغات خود را در آن‌ قرار دهید.

تبلیغات نوتیفیکیشن

تبلیغات نوتیفیکیشن :این یکی را هم مطمئنم زیاد با آن برخورد داشته‌اید. فرض کنید، وارد یک سایت یک فروشگاه اینترنتی شده‌اید و چرخی زده‌اید، هنگام خروج، آن بالای صفحه از شما می‌پرسد که می‌خواهید مطالب یا محصولات جدید به شما اطلاع داده شود یا خیر؟ وقتی شما این سؤال را تائید می‌کنید؛ از این به بعد روی سیستم شما نوتیفیکیشن محصولات یا مطالب جدید نشان داده می‌شود بدون اینکه حتی به اینترنت وصل باشید. این هم از تبلیغات نوتیفیکیشن که به Push notification هم شناخته می‌شود.

انواع پرداخت در تبلیغات اینترنتی

ماهیانه: پرداخت در ازای یک ماه تبلیغات انجام می‌شود.

 

مادام‌العمر: تا وقتی که دو طرف رسانه‌شان پابرجا باشد، تبلیغ انجام می‌شود و برای این کار یک هزینه کلی برای همیشه پرداخت می‌کند.

 

CPC/PPC) Cost/Pay Per Clicks): این نوع پرداخت به کلیکی شناخته می‌شود؛ یعنی در ازای هر کلیک که روی تبلیغ شما بشود، به سایت میزبان مبلغی پرداخت می‌کنید.

 

CPA) Cost Per Action) به ازای هر عملی که کاربر با وارد شدن به تبلیغ شما انجام دهد، مبلغی به سایت میزبان پرداخت می‌کنید. مثلاً در ازای هر خرید، 2000 تومان می‌پردازد.

 

CPI) Cost Per Install) در اینجا پرداخت هزینه در ازای هر نصب است که برای تبلیغات اپلیکیشن‌ها خیلی کاربرد دارد. مثلاً شما تبلیغ اپلیکیشن خود را به یک سایت می‌دهید و می‌گویید در ازای هر نصبی که از طریق سایت شما صورت گرفت، 500 تومان پرداخت می‌کنم.

 

CPM) Cost Per mille) به ازای هر هزار باری که تبلیغ شما دیده شود، یا هر هزار دفعه‌ای که کلیک بگیرد، مبلغی به سایت تبلیغ‌کننده پرداخت می‌کنید.

 

ROAI) Return on Advertising Investment): بازگشت سرمایه شما به ازای هزینه‌ای است که برای تبلیغات کرده‌اید. برای محاسبه این شاخص، درآمد حاصل از تبلیغات را تقسیم بر هزینه تبلیغات می‌کنند؛ بنابراین هرچه این عدد بزرگ‌تر باشد، شما تبلیغات بهتری داشته‌اید. خب این پرداخت چگونه انجام می‌شود؟ مثلاً من به گوگل می‌گویم اگر با تبلیغاتی که برای شرکت ما می‌کنی، بازگشت سرمایه دو برابر داشته باشم، من مبلغ مشخصی به تو پرداخت می‌کنم. این بهترین نوع پرداخت است چون معامله در صورت خرید و سود نهایی است.

targetانواع هدف‌گیری در تبلیغات اینترنتی

 

یادتان نرفته که گفتیم قرار است قبل از تبلیغات مشتری خود را بشناسید و مرتبط با آن‌ها تبلیغات کنید. نگران نباشید در تبلیغات دیجیتال این کار هوشمند و اتوماتیک انجام می‌شود. شما فقط باید بدانید نوع هدف‌گیری مخاطب توسط شبکه‌های تبلیغاتی بر چه اساسی است.

نوع مخاطب (Audience): تبلیغات شما را بر اساس اینکه مخاطب شما کیست، نشان می‌دهد. اینکه مخاطب شما چه شغلی دارد؟ چه علایقی دارد؟ چه چیزهایی را دنبال می‌کند. مخاطبان یک سایت ورزشی قطعاً علاقه‌مندان به ورزش هستند پس تبلیغات ورزشی در آنجا ممکن است بسیار دیده شود.

ویژگی‌های جمعیت شناختی (Demographic): اینکه کاربران چه رده سنی دارند؟ زن هستند یا مرد؟ در نهایت، تبلیغات مرتبط با هر گروه داشته باشید.

موضوع (Topic): تبلیغات بر اساس موضوعاتی که کاربران علاقه دارند، برایشان نمایش داده شود. مثلاً کالاهای ورزشی برای علاقه مندان به ورزش نشان داده شود.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله سعی دارم یک راهنمایی خوب درباره باطری ماشین ارائه بدم ولی چنانچه با خوندن این مقاله به نتیجه دلخواه نرسیدید میتونین با با باتری کار برای خرید باتری ماشین تماس بگیرین و از خدمات  تعویض باتری ماشین در محل به صورت رایگان بهره مند بشین.

روند کاهش عمر باطری ماشین

معیار اصلی تشخیص سلامت باطری ماشین، ورقه های سربی درون آن است. واکنش اسید سولفوریک با ورقه های سربی، زمینه ساز تولید جریان درون باتری محسوب می شود. زمانی که باتری خالی می شود، سولفات روی ورق های سرب انباشته شده و توانایی باتری را برای ایجاد جریان کاهش می دهد. اما زمانی که مولد با وادار کردن جریان برای حرکت در جهت عکس دوباره باتری را شارژ می کند، سولفات انباشته شده روی ورق های سربی به محلول باز می گردد.

با گذر زمان، مقادیری از سولفات به طور ثابت روی ورقه ها باقی مانده و چرخه کاهش توانایی باتری در تولید و ذخیره الکتریسیته آغاز می شود. اگر باتری زود به زود خالی شود یا برای بیش از چند روز خالی بماند، این چرخه سرعت بیشتری هم می گیرد. در نهایت ورقه های سربی کاملا سولفاته شده و دیگر پذیرای شارژ نخواهند بود.

همچنین ممکن است باتری بر اثر مواردی مانند شارژ شدن های ناقص بر اثر مشکلات در شارژ کردن یا رفت و آمد مکرر در مسافت های کوتاه، یا کم شدن سطح آب درون باتری تا زیر قسمت فوقانی ورقه ها بر اثر هوای داغ زودتر سولفاته شود. برای مطالعه نکاتی حیاتی درباره افزایش عمر و شارژ باتری می توانید به این لینک مراجعه کنید.

مشخصات باطری ماشین

انجمن بین المللی باتری (BCI) پارامترهایی را به عنوان مشخصات فنی باتری خودروها تعیین کرده که در ادامه با مهم ترین آن ها آشنا خواهیم شد.

اعداد BCI

نمونه ای از مشخصات حک شده روی بدنه یک باتری

شماره گروه BCI نوع باتری مورد استفاده در خودرو را مشخص می کند. اگر باطری ماشین شما به هر دلیلی خراب شد با داشتن مشخصات باتری که از روی اعداد BCI گردآوری می شوند، می توانید به راحتی مناسب ترین باتری‌ را جایگزین نمونه قبلی کنید.

شاخصه هایی نظیر ابعاد (طول، عرض و ارتفاع)، شکل کلی‌ باتری و نحوه قرارگیری ترمینال ها همگی از طریق عدد BCI قابل شناسایی هستند.

بسیاری از شرکت ها باتری های مختلفی، از نظر سایز و جنس صفحات، را تحت یک گروه بندی تولید می کنند. برای همین یک شماره گروه خاص می تواند شامل باتری هایی با ظرفیت های متفاوت از یکدیگر شود. بنابراین با اینکه شماره گروه BCI به خوبی ولتاژ و شاخصه های فیزیکی را برای خریدار مشخص می‌کند، معیار مناسبی برای سنجش ظرفیت باتری نیست.

ولتاژ

تعیین ولتاژ باتری راحت ترین بخش کار ا ست. تمام خودروهای تولید شده پس از سال 1960 میلادی از باتری 12 ولت استفاده می کنند. حتی تمام خودرو های تمام برقی و هایبرید هم از باتری هایی با چنین ولتاژی برای روشن کردن چراغ ها و سایر ادوات بهره می برند که در بخشی جدا از باتری تامین کننده قوای محرکه قرار دارد. پیشتر به دلیل حجم کمتر پیشرانه از باتری های 6 ولتی استفاده می شد.

CCA یا آمپر گردان میل لنگ در شرایط سرد

CCA که مخفف Cold Cracking Amps است نشانگر مقدار آمپریست که یک باتری در دمای صفر درجه فارنهایت یا منهای 17.8 درجه سانتی گراد از خود خارج می کند، با این شرط که میزان ولتاژ باتری به پایین 7.2 ولت نرسد. بنابراین این عدد توانایی باتری برای کار کرد در شرایط سرد را نشان می دهد. شدت جریان استارت سرد به 2 عامل وابسته است. ظرفیت اسمی باتری و مقاومت درونی باتری.

تاثیر هوای سرد بر عملکرد باتری

ظرفیت باتری با شدت جریان سرد رابطه مستقیم دارد یعنی هرچقدر که ظرفیت باتری بالا رود مقدار شدت جریان در هنگام استارت سرد در آن افزایش می یابد. اما شدت جریان آمپر سرد باتری با مقاومت درونی رابطه ی عکس دارد. CCA باتری که قصد خریدش را دارید حتما باید با مقادیر درج شده در دفترچه راهنمای خودرویتان مطابقت داشته باشد.

CA یا آمپرگردان میل لنگ

این عدد نشان دهنده میزان آمپریست که باتری خودرو در دمای 32 درجه فارنهایت یا 26.7 درجه سانتی گراد از خود خارج می کند. CA همواره 25 درصد بیشتر از CCA است.

RC یا ظرفیت ذخیره

باطری ماشین

(Reserve Capacity) RC دیگر مشخصه فنی باتری ماشین است. از دلایل اهمیت این پارامتر اثرات افزایش مقدار بار پارازیتی (در حالت کلید خاموش و در مواقع اضطراری است.

اما RC به صورت مدت زمانی که طول می کشد تا باتری با شارژ کامل در دمای 26.7 درجه سانتی گراد و با جریان 25 آمپر ساعت دشارژ شده و مقدار ولتاژ آن کمتر از ۱۰.۵ ولت نشود.

به زبان ساده تر هر چه پارامتر مورد بحث افزایش یابد، طول عمر باتری در صورت قطع شدن منبع تغذیه آن (مولد برق) یا روشن ماندن چراغ های خودرو افزایش خواهد یافت. 1 ساعت و نیم شارژدهی در بین باتری خودرو ها متوسط محسوب می شود و باتری های خوب به راحتی تا بالای 2 ساعت، انرژی مصرفی را تامین می کنند.

میدونستی تو باتری کار بهترین باتری ماشینو به بهترین قیمت باطری ماشین میتونی بخری ؟ پس همین الان دست به کار شو و با کلیک روی قیمت باطری ماشین باتریتو بخر و خدمات و پشتیبانی باتری کار بهره مند شود.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

برای انجام یک تبلیغ هدفمند در وهله اول با توجه به نوع کسب و کار انجام شده باید بدانیم تبلیغات آنلاین بهتره یا افلاین و بعد برای اجرای ان تصمیم گیری کنیم.

رقابت تبلیغات آنلاین و آفلاین

خیلی‌ها این سؤال در ذهنشان است که تبلیغات اینترنتی بهتر است یا آفلاین‌ها؟ خب این به‌شدت، به کسب‌وکار و مشتری شما مربوط است. اگر کسب‌وکار شما سایت و شبکه اجتماعی ندارد و مشتری‌ها قرار است فقط به محلی برای خرید مراجعه کنند، تبلیغات محیطی و بیلبوردی بیشتر جواب می‌دهد. مثلاً تبلیغ نمایشگاه‌های بین‌المللی چون مربوط به همه افراد است، در سطح شهر بیشتر دیده می‌شود. اگر تبلیغات شما مخاطب عام دارد، تبلیغات تلویزیونی میتواند گزینه خوبی باشد.

برای باقی کسب‌وکارها هر دو روش در جای خودش کاربرد دارد؛ اما...اما...اما هم ما و هم شما به‌خوبی می‌دانیم که این روزها همه‌چیز به سمت فضای مجازی رفته است! برای اثبات این ادعا، فقط کافی است وقتی توی مترو یا خیابان هستید به مردم نگاه کنید، هیچ‌کس حواسش به تبلیغات روی در و دیوار نیست چون این روزها، گوشی‌ها و تبلت‌ها هستند که حکمرانی می‌کنند یا بهتر است بگویم فضای مجازی است که ما را راه می‌برد. حتی همان راننده‌ای که در جاده گرسنه شده بود، هم از طریق اینترنت مسیریابی می‌کند، هم از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، نزدیک‌ترین رستوران را پیدا می‌کند.

قصد ندارم بگویم تبلیغات آفلاین خوب نیست، ولی با یک نگاه کلی می‌شود فهمید که تبلیغات اینترنی خیلی جلوتر از قدیمی‌ترها حرکت می‌کند؛ چون هم مخاطب بیشتر درگیر می‌شود، هم قابل اندازه‌گیری است و هم رسانه بزرگ‌تری است.

تبلیغات آفلاین را که همه می‌شناسید و نیازی به معرفی ندارند. از اینجا به بعد در مورد انواع تبلیغات اینترنتی صحبت می‌کنیم که هرکدام چه هستند و چه می‌کنند.

تبلیغات آنلاین به‌ظاهر خیلی پیچیده است، چون رؤیای جذب مشتری را به‌آرامی به واقعیت تبدیل می‌کند بدون اینکه شما را درگیر بازاریابیهای وقت‌گیر کند.

بر همین اساس، بزرگ‌ترین مزیت تبلیغات دیجیتال این است که شما بجای اینکه وقت و هزینه خود را بگذارید و دنبال مشتری بگردید، کاری می‌کنید که شرکت و محصول شما جلوی چشم مخاطب قرار بگیرد و مشتری خودش به محصول شما جذب شود.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟حتما بخوانید: وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

جذابیت دیگر دنیای تبلیغات آنلاین این است که می‌توانید به دقت داده‌ها و نتایج آن را اندازه گیری کنید و بر این اساس خیلی دقیق و حساب شده پیش بروید. وقتی این شرایط را داشته باشید، مطمئنید که تصمیمی که گرفته‌اید، تصمیم سودآوری است.

تقسیم بندی تبلیغات اینترنتی

در این بخش برای اینکه با شیوه کار تبلیغات اینترنتی آشنا شویم موارد زیر را با هم مرور می‌کنیم:

 

    رسانه‌های تبلیغات اینترنتی کدامند؟

    انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی چیست؟

    نوع پرداخت در تبلیغات اینترنتی چگونه است؟

    و در نهایت شیوه هدف‌گیری مشتری‌ها بر چه اساسی است.

انواع رسانه‌ها در تبلیغات اینترنتی

در دنیای دیجیتال، دو رسانه برای تبلیغ دارید. یکی تبلیغ از طریق موبایل و اپلیکشن‌های آن است و یکی از طریق وب‌سایت‌ها. استفاده از این دو رسانه بستگی به مشتریان هدف و نوع محصول یا خدمت شما دارد.

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی

 

انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد که در کانال‌ها و رسانه‌های گوناگون اجرا می‌شوند. هرکس با توجه به کسب‌و کاری که دارد و هدفی که از آن تبلیغ دنبال می‌کند، باید یک روش مناسب انتخاب کند. در ادامه 7 روش تبلیغات در اینترنت را با هم می‌خوانیم.

تبلیغات ایمیلی

email marketingدر ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی، شما از طریق ایمیل، محصول خود را تبلیغ می‌کنید یا مطالب مختلف را با کاربرانتان به اشتراک می‌گذارید. این کار از دو روش انجام می‌شود. روش اول اینکه شما یک بانک ایمیل دارید و پیام خود را از طریق این بانک به افراد ارسال می‌کنید. یا اینکه به کاربران خودتان که در خبرنامه شما عضو هستند، ایمیل می‌زنید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات شبکه‌های اجتماعیاین یک مورد را دیگر خیلی خوب می‌شناسید. اول با شبکه پر طرفدار اینستاگرام شروع می‌کنیم. اولین راه این است که شما یک پیج برای شرکت یا فروشگاه یا کسب‌وکار خود داشته باشید و تبلیغات خود را در آن پیج قرار دهید.

دومین راه، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار است که جدیداً در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت رواج پیدا کرده‌‌است. در این روش به کمک افراد محبوب مثل هنرمندان، ورزشکاران، چهره‌های مشهور و... که مردم آن‌ها را دوست دارند و دنبال می‌کنند، پیام تبلیغاتی خود را به مردم می‌رسانید.

رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبریرپورتاژ خبری تبلیغات غیرمستقیم به کمک یک گزارش یا مقاله آموزشی است. در این گزارش با لحنی بی‌طرفانه درباره مزایای یک محصول یا یک کسب‌وکار صحبت می‌کنید که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود و از این طریق اعتمادش را جلب می‌کنید. این گزارش باید در سایت‌های مرتبط و پربازدید منتشر شود تا بیشترین مخاطب را به کسب‌وکار شما جذب کند. با انتشار یک رپورتاژ خبری خوب در سایت‌های معتبر، نه تنها آگاهی کاربران نسبت به کسب و کار شما بیشتر می‌شود، بلکه بک لینک‌هایی دریافت می‌کنید که در افزایش رتبه گوگل (و بهبود سئو) شما تاثیر چشم‌گیری خواهند داشت.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان تبلیغ همسان، نوعی از تبلیغ بنری است که شبیه محتوا و یا مطالب میزبان است. سایت میزبان تبلیغ شما را در کنار دیگر مطالب سایتش و یکپارچه با قالب خود قرار می‌دهد؛ این باعث می‌شود که کاربر اعتماد بیشتری به آن مطلب داشته باشد و آن را نادیده نگیرد. کاربر با کلیک بر روی این تبلیغ، مستقیم به صفحه اصلی سایت شما یا هرجایی که شما لینک داده باشید، هدایت می‌شود.

تبلیغات اپلیکیشن

در این روش، شما از یک اپلیکیشن خاص می‌خواهید که در برنامه خود، تبلیغات شما را نمایش دهد. حالا بسته به اینکه تبلیغات شما چه چیزی باشد، هزینه آن بر اساس کلیک یا بر اساس هر نصب محاسبه می‌شود. مثلاً اگر محصول شما هم یک اپلیکیشن باشد، می‌توانید به ازای هر نصب مبلغی را به تبلیغ‌کننده پرداخت کنید.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

 

در این مقاله سعی دارم یک راهنمایی خوب درباره باطری ماشین ارائه بدم ولی چنانچه با خوندن این مقاله به نتیجه دلخواه نرسیدید میتونین با با باتری کار برای خرید باتری ماشین تماس بگیرین و از خدمات  تعویض باتری ماشین در محل به صورت رایگان بهره مند بشین.

باتری از اصلی ترین بخش های تامین کننده انرژی درون خودروهاست و اهمیتی آنقدر بالا دارد که میزان سلامتی آن بر کیفیت راندمان خودرو تاثیر مستقیم می گذارد. وظیفه عمده باتری، تامین انرژی مورد نیاز استارتر است. پس از روشن شدن پیشرانه، آلترنیتور یا دینام، نیروی الکتریکی مورد نیاز تجهیزات جانبی و رفاهی را تامین می کند.

در اتومبیل های ابتدایی، به دلیل فراگیر نبودن سیستم ها و تجهیزات الکتریکی، باتری ها نیز در این صنعت چندان رایج نبودند. چراغ های جلو گازسوز بودند، به جای بوق از زنگ استفاده می شد و عمل استارت پیشرانه به شکل دستی و با شفت صورت می پذیرفت. اما روند استفاده از باتری در خودروها، برای تامین نیروی الکتریکی مورد نیاز ادوات گوناگون، از حوالی سال 1920 میلادی رشد چشمگیری گرد.

تا اواسط دهه پنجم میلادی استفاده از باتری های 6 ولت ادامه پیدا کرد تا اینکه در نهایت با معرفی و ساخت پیشرانه های جدیدتر که نیروی الکتریکی بیشتری برای شروع به کار نیاز داشتند باتری های 12 ولت وارد چرخه شدند.

البته حتی پس از جایگزینی تقریبا کامل باتری های 12 ولت تعدادی از کمپانی ها، تا چند سال بعد به استفاده از باتری 6 ولت در اتومبیل های کوچک خود ادامه دادند که به عنوان نمونه می توان از بیتل، ساخت فولکس واگن و سیتروئن 2CV یاد کرد.

اتمام عمر باطری ماشین اتفاقی غیر منتظره نیست، با فرا رسیدنش به اطلاعتی نیاز پیدا می کنید که پیش از این توجهی به آن ها نکرده بودید. اعداد BCI (انجمن بین المللی باتری)، آمپرگردان میل لنگ در شرایط سرد یا تست باتری در شرایط سرد (CCA)، ساختار داخلی باتری و موارد دیگر به هنگام خرید و انتخاب باتری مناسب از اهمیت زیادی برخوردارند.

 

پس تنها چند دقیقه از وقت خود را به خواندن این مطلب اختصاص داده و از دردسرهای خرید باتری راحت شوید. با اینکه در ادامه با اصلی ترین مشخصه های مورد نیاز هنگام خرید باتری نو آشنا خواهیم شد، برای اطمینان بیشتر در خرید، به دفترچه راهنمای خودرو و مکانیک خود مراجعه کنید.

انواع باتری خودرو

ابتدا با انواع باتری های رایج در صنعت اتومبیل آشنا خواهیم شد. در خودروهای غیر الکتریکی باتری ها به دو نوع اسیدی و سیلد (AGM)، که باتری خشک هم نامیده می شود و به دلیل ساختارش به دو نوع تقسیم شده، طبقه بندی می شوند.

باتری اسیدی یا Lead Acid

در باتری های اسیدی 6 محفظه قرار دارد و درون هر محفظه تعدادی صفحه سربی با بار مثبت و منفی قرار گرفته. این صفحات سربی درون محلول الکترولیت محتوی 35 درصد اسید سولفوریک و 65 درصد آب قرار گرفته اند و مابین آن ها، جداکننده ای با قابلیت نفوذپذیری نصب شده. صفحات هر محفظه به وسیله اتصال دهنده ای به هم متصل هستند و هر کدام قادر به تولید 2 تا 2.2 ولت برق هستند و دلیل نام گذاری باتری 12 ولتی همین موضوع است.

مقدار محلول داخل این باتری ها باید مدام چک شود تا در صورت نیاز آب مقطر به آن اضافه شود. باتری های اسیدی جدیدتر همانند قبل به راحتی آب خود را از دست نمی دهند ولی هنوز در مقایسه با باتری های AGM عمر کوتاه تری دارند.

باتری AGM از نوع مارپیچ

باتری های AGM (Abrsorbed Glass Mat) یا جداکننده جذبی در سال 1971 میلادی اختراع شدند و در دو نوع مارپیچ (Spiral) و مسطح (flat) تولید می شوند. در نوع مارپیچی، صفحات مثبت و منفی توسط جداکننده‌ جذب کننده و فایبرگلس درون محفظه‌ با ساختار مارپیچی قرار دارند و اکثر مواقع از جنس سرب هستند.

مزیت استفاده از چنین صفحاتی با خلوص بالای سرب، افزایش شاخص CCA با به عبارت دیگر آمپراژ باتری در هوای سرد و کاهش مقاومت داخلی است که هر دو جریان الکترون ها را سرعت می بخشند. مزیت وجود فایبرگلس در خاصیت جذب مولکول ها توسط آن تعریف می شود. بنابراین با جذب محلول الکترولیت توسط فایبرگلس عملیات اضافه کردن آب مقطر به باتری عملا بی معنی می شود و نیاز به چک کردن مداوم باتری نیست. این باتری هه به دلیل ساختار و طراحی بهتر تا 3 برابر مقاومت بیشتر از خود در برابر ضربات و تکان های شدید نشان می دهند.

باتری هایAGM مسطح از منظر شیمیایی مشابه مدل اسیدی هستند؛ اما از نظر ساختار و طراحی متفاوت اند. بر خلاف جداکننده نفوذپذیر در باتری اسیدی، در این باتری ها جداکننده AGM بین صفحات مثبت و منفی جای گرفته که اجازه خروج هیدروژن و اکسیژن را از درون محلول الکترولیت نمی دهد و از شناور بودن محلول نیز جلوگیری می کند. بنابراین مثل مدل مارپیچی این مدل نیز نیازی به اضافه کردن آب مقطر ندارد.

باتری های AGM  برای عملکرد بالا مناسب هستند و در اغلب خودروهای مدرن استفاده می شوند؛ همچنین قادرند تا چرخه های بیشتری از فرآیند شارژ و تخلیه شارژ را تحمل کنند. باتری های AGM در قیاس با باتری های اسیدی قیمت بالاتری دارند.

میدونستی تو باتری کار بهترین باتری ماشینو به بهترین قیمت باطری ماشین میتونی بخری ؟ پس همین الان دست به کار شو و با کلیک روی قیمت باطری ماشین باتریتو بخر و خدمات و پشتیبانی باتری کار بهره مند شود.

 

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

 

اگر بخوام یه تاریخچه مختصر از یک باطری ماشین براتون بگم پیشنهاد میکنم که مقاله امروز رو دنبال کنید تا به اون نتیجه دلخواه برسید.

وقتی صنعت خودروسازی شروع به کار کرد از الکتریسته و   باطری ماشین  تنها برای آتش زدن سوخت درون موتور استفاده می شد. در اوایل دهه ۱۹۲۰ استارت‌های الکتریکی جانشین هندل شدند. چراغ جلو‌های الکتریکی نیز لامپ های استیلنی را منسوخ کردند و بوق های الکتریکی نیز جیر جیر بوق های بادی دستی را محو کردند.

امروزه یک اتومبیل نیازمند سیستم مفصلی از مدارهایی است که باید تمام الکتریسته مورد نیاز برای کاربردهای روزمره را تولید، انبار و تقسیم کند.

اولین بخش عمده در سیستم الکتریکی باتری است. باتری وسیله ای است که برای ذخیره نیروی مورد نیاز استارت زدن و به کار انداختن لوازم جانبی مثل ساعت ، رادیو و علائم هشدار دهنده در زمان خاموشی موتور مورد استفاده قرار می گیرد .

دومین بخش مهم ، موتور استارت زن است که برای روشن کردن موتور به کار می رود.

سومین بخش دستگاه شارژ است که از موتور نیرو می گیرد و آن را با نام مولد می شناسیم. این وسیله زمانی که موتور در حرکت است به سیستم الکتریکی، برق می رساند و به اصطلاح باتری را پر می کند.

اتومبیل به کمک چنین اجزایی منبع الکتریسته خود را حفظ می کند. وسیله ای موسوم به آفتامات یا تنظیم کننده ولتاژ نیز سطح الکتریسته را ثابت نگه می دارد و جعبه فیوز نیز از تبدیل شدن مسائل کوچک به مشکلات بزرگ جلوگیری می کند. اتومبیل مدرن لوازم جانبی الکتریکی بسیاری مثل رادیو، تلفن های ماهواره ای، گرم کن شیشه عقب و قفل های الکتریکی درها و نیز موتورهای گوناگونی دارند که برای به حرکت درآوردن بخش های مختلف مثل سان روف به کار می روند.

اولین منبع الکتریسته اتومبیل باطری ماشین است که مهمترین کارکرد آن روشن کردن موتور است زمانی که موتور کار می کند یک مولد وظیفه تامین نیازهای الکتریکی اتومبیل و برگرداندن انرژی به باتری را به عهده می گیرد. یک باتری ذخیره دوازده ولتی شامل لایه هایی از ورقه های سربی بارگذاری شده منفی و مثبتی است که هر کدام از آنها همراه با جدا کننده های عایقشان شش پیل دو ولتی را می سازند. این پیل ها با یک مایع هادی الکتریسته موسوم به الکترولیت پر می شوند که معمولاً از ترکیب دو سوم آب مقطر و یک سوم اسید سولفوریک به دست می آید.

 

واکنش ورقه های سربی و الکترولیت انرژی شیمیایی تولید می کند که به هنگام برقراری مداری بین ترمینال های مثبت و منفی باتری تبدیل به الکتریسته می شود. باید توجه داشت که تمامی عملکرد های فوق العاده لوازم جانبی الکتریکی و طراحی پیشرفته شان در نهایت و تماماً با نقصی در جزء اصلی این سیستم یعنی باتری، دچار شکست می شوند. بدون این مخزن پتانسیل الکتریکی بهترین اتومبیل دنیا نیز مثل یک درخت بی حرکت خواهد بود و دیگر با یک مجسمه فلزی تفاوتی نخواهد داشت.

البته ثابت شده است که عمده ترین عامل عدم استارت کردن موتور، اتصال های ناقص است اما مشکلات باتری نیز دومین عامل شایع دراین باره به حساب می آید. همانطور که توضیح داده شد این عامل محرک اولیه خودرو بر اساس اصول الکترو شیمیایی کار می کند اما رویه طراحی و آزمایش آن در طول دو دهه اخیر به چندین روش مختلف تغییر کرده است. امروز یک باتری ساز ادعا می کند که تنها نیمی از دستگاه های برگشتی اش واقعاً خراب هستند ، بنابراین یادگیری عیب یابی این قطعه از اتومبیل برای هر راننده ای ضروری است.

پیش از آن که عدم روشن شدن یا کند روشن شدن موتور را به نقص باتری نسبت دهید مطمئن شوید که اتصالات در وضعیت خوبی به سر می برند سپس سراغ استارت زدن بروید و بررسی کنید که آیا آمپرسنج، شدت جریان را غیر عادی نشان می دهد یا نه. همین طور سیستم شارژ را نیز از یاد نبرید. ببینید آیا تسمه سالم است و ولتاژ لازم تولید می شود، سپس به دنبال ترک ها در جدار باتری باشید. همچنین سطح مایع الکترولیت یا همان آب باتری را مشاهده کنید.

اگر چنانچه به نتیجه مطلوب نرسیدید با تماس با باتری کار برای خرید باتری ماشین و تعویض باتری ماشین در محل اقدام کنید.

 

در دمای ۲۷ درجه سانتی گراد خواندن عددی بین ۲۶/۱ تا ۲۷/۱ از دستگاه چگالی سنج هم ارز است. با یک شارژ کامل، یعنی ۲۴ درصد حجمی یا ۳۵ درصد وزنی مخلوط آب و اسید را اسید تشکیل می دهد. البته با تغییرات دما به ازای هر ۵/۵ درجه کمتر از ۲۷ باید ۰/۰۴ از اعداد ۲۶/۱ و ۲۷/۱ کم کنید. با اینکه این روش بازرسی تقریباً ارزشمند به حساب می آید، اما شاید به باتری های امروزی به علت مهر و موم بودن، اجازه چنین کاری ندهد.

 

هرگز برای انجام این آزمایش به فکر سوراخ کردن این نوع باتری ها نیفتید. بررسی ولتاژ نیز روشی بسیار ساده و سریع است اما خواندن اعداد معقول از دستگاه ولت متر به تنهایی نمی تواند تضمین کننده توانایی باتری برای تامین میزان آمپر مفید باشد.

در واقع اگر ولت متر شما عددی کمتر از ۶/۱۲ ولت که بیانگر شارژ کامل است را نشان داد دو شرایط محتمل است: تمامی پیل ها شارژ پایینی داشته باشند یا ولتاژ پنج تا از آنها ۱/۲ ولتاژ و آخرین پیل نیز کمی کمتر از ۷/۱ باشد، بنابراین شما در ولت سنج خود ۲/۱۲ ولت را مشاهده می کنید. استفاده از یک چگالی سنج به شما امکان می دهد تا دریابید آیا اتصال سست وجود دارد یا نه.

چگونه می توان گفت که باتری در وضعیتی خوب قرار دارد یا نه؟

در واقع ورقه های سربی درون باتری معین می کنند که یک باتری هنوز قابل تغییر است یا نه. در باتری هنگامی جریان تولید می شود که اسید سولفوریک با ورقه های سربی واکنش انجام دهد. زمانی که باتری خالی می شود سولفات روی ورقه های سرب انباشته می شود و توانایی باتری در تولید جریان را کاهش می دهد. همچنین زمانی که مولد با وادار کردن جریان برای حرکت در مسیر عکس دوباره باتری را شارژ می کند، سولفات انباشته شده روی ورقه های سرب به محلول برمی گردد.

با گذشت زمان مقداری از سولفات به طور ثابت و دائمی به ورقه ها می چسبد. در واقع این سولفات مانعی تشکیل می دهد تا باعث کاستن توانایی باتری در تولید و ذخیره الکتریسیته شود. چنانچه باتری به طور مکرر قوای خود را از دست دهد یا برای مدت بیش از چند روز در وضعیت خالی شده بماند این فرآیند تسریع می یابد. بنابراین چنانچه ورقه های سربی سولفاته شوند دیگر باتری پذیرای شارژ نخواهد بود و باید تعویض شود. عمر متوسط باتری در بهترین شرایط نگهداری تنها ۴ الی ۵ سال است.

میدونستی تو باتری کار بهترین باتری ماشینو به بهترین قیمت باطری ماشین میتونی بخری ؟ پس همین الان دست به کار شو و با کلیک روی قیمت باطری ماشین باتریتو بخر و خدمات و پشتیبانی باتری کار بهره مند شود.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

مزایا و معایب تبلیغات

در مقاله قبلی به طور کامل با مفهوم تبلیغات و نکات مهم یک تبلیغات اثر بخش آشنا شدیم.در ادامه به مزایا و معایب تبلیغات و ویژگی های کمپین تبلیغاتی موثر می پردازیم ،با کاپنا همراه باشید.

برخی از مزایای تبلیغات عبارتند از:

1-تبلیغات معرف ارزش و عملکرد برند برای مشتریان است.

2-باعث ایجاد یک جامعه مصرف کنندگان قوی و ساخت وفاداری به برند است.

3-با تبلیغات خوب و گسترده و پیام مناسب می توان آگاهی نسبت به برند را افزایش داد.

4-موجب ایجاد اعتماد بین مشتریان ، نیروهای فروش ، خرده فروشان و... می شود.

 

تبلیغات با توجه به اینکه مزایای زیادی دارد دارای معایبی هم است که عبارتند از:

1-تبلیغات هزینه بسیار بالایی دارد.

2-فرایند زمان زیادی را صرفه خود می کند.

3-تبلیغات به تنهایی باعث ایجاد یک کسب و کار عالی و بی نقص نمی شود بلکه محصولات و نحوه ی ارائه خدمات و ... تاثیرگذار هستند.

 

کمپین تبلیغاتی چیست:

کمپین تبلیغاتی به معنی فعالیت‌ها و تکنیک هایی هستند که محصول شما را در میان مشتریان محبوب می‌سازند.

 

ویژگی های کمپین تبلیغاتی موثر

کمپین تبلیغاتی که واکنش مثبت و درست در آن بعد از یک دوره کوتاه زمانی آغاز می‌شود ، به عنوان یک فعالیت موثر شناخته می‌شود. برای اینکه کمپین تبلیغاتی خود را به موثرترین و نتیجه بخش ترین کمپین تبدیل کنید، باید بر روی جنبه‌های زیر تمرکز کنید:

 

چه کسی: نماینده مخاطبان هدف یا بازارهای هدف است.

کجا: نشان‌دهنده موقعیت جغرافیایی مخاطبان هدف شما و چه وسایل نقلیه رسانه‌ای لازم است که به آن دسترسی داشته باشید.

چه چیزی: نشان‌دهنده چه پیامی است که باید به مخاطبان هدف شما داده شود.

چرا: نشان‌دهنده اهداف کمپین شما است.

هنگامی که: نشان دهنده برنامه زمانی است.

چگونه: برای اینکه چگونه از منابع موجود برای اداره کسب‌وکار خود استفاده کنید باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

 

  • زهره نجیبی