تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از بین تمام مشکلاتی که برای ماشین همگی ما پیش میاد مشکلات برقی خودرو پیچیدگی های مخصوص به خودش را دارد که در برخی موارد حل این مشکلات بسیار سخت است. چون متعلقات مربوط به خودرو پیش روی چشم شماست ولی غالبا از حل و فصل آن عاجزیم.

معمولا زمانی که برق خودرو به طور ناگهانی قطع و مجدد وصل می شود بدون شک مشکل از باتری و دینام شما خواهد بود که در این مقاله سعی بر این است که چند مشکل رایج در خصوص باطری ماشین را با هم بررسی کنیم. امید است که مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد.

به نظر شما زمانی که رادیو یا چراغ های جلوی خودرو ناگهان خاموش شود  ما باید به بررسی چه قسمت هایی بپردازیم؟ 

زمانی که سر باتری ها و یا محل اتصال سیم ها شل شده باشد می تواند منجر به قطع و وصل شدن برق خودروی شما گردد. پس دست به کار شوید و نقاط اتصال باتری را بررسی و کنترل کنید. 

حالا به نظر شما از کجا علت بروز مشکل را تشخیص دهیم؟

همانطور که خودتان واقف هستید در خودروهای بنزینی و دیزلی ، دو منبع تغذیه الکتریکی : باتری و دینام وجود دارد.

باتری انرژی الکتریسیته را ذخیره نموده و وظیفه ی آن روشن کردن موتور و وظیفه دینام هم تأمین برق مورد نیاز تمامی ادوات و تجهیزات الکتریکی خودرو هنگام روشن بودن موتور است.

به همین دلیل است که نصب دینام قوی تر موجب کارآیی بیشتر هنگام روشن بودن موتور است.

اگر هنگام رانندگی ، ناگهان متوجه شوید که همه چیز به یکباره از کار افتاده است ، نه چراغ سقفی ، نه رادیو و نه هیچ وسیله دیگری روشن نمی شوند ، بدان معنی است که به هیچ یک از این ادوات برق نمی رسد.

در صورتی که موتور خودرو هم خاموش شود ، پس سیستم جرقه زنی موتور هم برق دریافت نمی کند. وقتی که همه چیز مجدداً شروع به کار می کند ، یعنی مشکل لحظه ای به وجود آمده و مرتفع شده است و انرژی الکتریکی به مدار بازگشته است. ولی چه عاملی ممکن است باعث بروز قطع موقت جریان گردد؟

کابل باتری یا اتصال نامناسب

همیشه اولین جایی که باید به آن مشکوک شوید سر باتری است ، هم به این دلیل که احتمال مقصر بودن آن زیاد است و هم به این دلیل که بررسی کردن آن راحت است. اگر هریک از سر باتری های قطب مثبت یا منفی شل شده باشند به راحتی می توانید آنها را محکم نمایید. در صورتی که روی سر باتری ها سولفاته زیادی مشاهده کردید ، هم سر باتری ها و هم گیره سر کابل ها را از رسوبات و سولفاته به خوبی تمیز نموده و سپس سر باتری ها را محکم سر جای خود متصل کنید. برخی مواقع فیوز اصلی هم می تواند عامل بروز چنین مشکلاتی باشد ، هرچند فیوزها معمولاً بعد از سوختن دوباره سالم نمی شوند و قطع و وصل شدن برق را به سختی میتوان گردن فیوز های اصلی انداخت.

بررسی سوئیچ خودرو

مقصر احتمالی بعدی برای قطع و وصلی برق ماشین میتواند مربوط به سوئیچ خودرو باشد که این معقوله از مرحله شل بودن سر باتری ها پیچیده تر است و نیاز به یک متخصص فنی در این زمینه دارد

بررسی باتری و دینام

 

هرچند چنین مشکلاتی (قطع و وصل شدن برق خودرو) معمولاً توسط باتری و یا دینام به وجود نمی آیند ، احتمال اندکی وجود دارد که دینام شما روزهای آخر عمرش را سپری می کند. ممکن است مشکل از آنجا باشد که دینام قادر به تأمین جریان مورد نیاز نبوده و به این دلیل سیستم برق خودرو مجبور به استفاده از انرژی باتری می شود ، تا جایی که باتری کاملاً خالی شده و همه چیز از کار می افتد. به ندرت اتفاق می افتد که دینام مجدداً شروع به کار کرده و سیستم برق خودرو دوباره به راه می افتد.

متاسفانه روش راحتی برای تست کردن سیستم شارژ خودرو در خانه وجود ندارد. در این گونه موارد بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خودرو را به تعمیرگاه یا فروشگاه لوازم یدکی که تجهیزات مورد نیاز را داشته باشد منتقل نمایید تا وضعیت باتری و جریان خروجی دینام را بررسی کنند.

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

همانطور که خودتان مستحضرید باطری ماشین یکی از ضروری ترین قطعات برای خودرو شما محسوب می شود و با توجه به فضای گرانی و افزایش قیمت های باتری ها در ماه های اخیر، رییس اتحادیه باتری سازان ایران در خصوص افزایش قیمت باتری در شرکت های باتری سازی اعلام کرد این افزایش قیمت ریشه در مواد اولیه آن ها دارد. شاید شنیده باشید که چالش بزرگ شرکت های باتری سازی کمبود ماده اولیه ساخت باتری که همان سرب است، می باشد چون 70 الی 80 درصد باتری ها را سرب تشکیل می دهد. در حالی که ایران در بازار جهانی به لحاظ منبع سرب بسیار غنی می باشد!

از طرفی خریداران باطری ماشین با معضل تقلبی بودن آن ها نیز مواجه هستند که پیشنهاد باتری کار برای شما خریدار محترم استفاده از محصولات با کیفیت ایرانی و گارانتی مناسب است. زیرا در قیاس بین  نمونه های خارجی و ایرانی باطری ماشین، گارانتی باتری های ایرانی است که مدت زمان طولانی تر نسبت به باتری های خارجی دارند. برای مثال باتری های کره ای که در حال حاضر طرفداران خاص خود را در بازار باطری ماشین داراست، دارای گارانتی 6 ماهه است این درحالی است که تمام شرکت های باتری سازی ایرانی بالای یک سال گارانتی به مشترکین خود می دهند.

آیا در خصوص صادرات باطری ماشین به سایر کشورها چیزی شنیده اید؟

علی اکبری رییس اتحادیه باتری سازان ایران در خصوص وضعیت شرکت‌های سازنده باتری  گفت: در حال حاضر ۱۸ کارخانه در زمینه ساخت باتری در کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۱۱ کارخانه به صورت فعال به ساخت باتری می‌پردازند. لازم به ذکر است که شرکت‌های باتری‌سازی ایرانی با توجه به کیفیت مناسب محصولات حتی در زمینه صادرات نیز فعال هستند و به کشورهای مختلف صادرات انجام می‌دهند. به طور کلی پیشنهاد می‌شود که مردم از باتری‌های تولید داخل حمایت کنند چرا که این باتری‌ها به خوبی توان رقابت حتی با محصولات کره‌ای را نیز دارند.

به تبع با گران‌تر شدن ارز، نرخ باتری نیز افزایش پیدا می‌کند، اما بالا رفتن نرخ قیمت ها، چارچوب و قواعدی دارد و چنین افزایشی تامل برانگیز به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی ربط نسبت به بهبود شرایط در این عرصه، اقدامات لازم را اجرایی کنند.

پیش از موج تورم اخیر، قیمت باتری های ایرانی برای خودرویی مانند پراید از رقمی در حدود 130 هزار تومان شروع می شد و تا بیش از 300 هزار تومان در مدل های آمپربالا و وارداتی ادامه داشت، اما حالا با تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه، این قیمت ها بین دو تا 3.5 برابر افزایش داشته است و در خصوص خودروهای وارداتی که به باتری های مخصوص کم تیراژ محتاجند نیز شاهد افزایش چند برابر شدن قیمت ها هستیم به شکلی که حالا شنیدن رقم های میلیونی نیز برای باتری خودروهای اروپایی به هیچ عنوان دور از انتظار نیست.

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

باتری لیتیوم-یون، خانواده ای از باتری‌های قابل شارژ است که در آن در زمان تخلیه، یون‌های لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در هنگام شارژ شدن وارونه حرکت می‌کنند.

امروزه، باتری یون لیتیوم بدلیل داشتن ویژگی های عالی، برجسته‌ترین باتری در زمینه تحقیق و توسعه محسوب می شود. در این مقاله سعی بر این است که باتری یون لیتیومی را معرفی و مزایای آن و مکانیزم عملکرد آن شرح دهیم.

اصلی‌ترین شرکت های تولید کننده باتری‌های لیتیوم-یونی شرکت‌های: پاناسونیک، تسلا، سامسونگ اس‌دی‌آی، CATL و ال‌جی کِمیکال می‌باشند.

نسل اولیه این باتری ها با باتری های نیکل- هیدرید و نیکل کادمیم بودند که این باتری های نسل جدید در مقایسه با گذشته بین 3 تا 5 برابر وزن وحجم کمتری دارند و مزیت آن در نسل جدید این باتری ها نسبت به گذشته در این است که ایمنی آن بالاتر است و چون بالاترین چگالی انرژی را فراهم می کنند بنابراین تقریباً دو برابر انرژی قابل دسترسی از باتری‌های نیکل-کادمیم است.

 باتری‌های لیتیوم-یون معمولاً برای تأمین نیروی لازم در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باتری های لیتیوم یون به دشارژ کامل نیاز ندارند و می‌توان از جریان الکتریکی بالاتر برای شارژ و دشارژ بدون آسیب به باتری استفاده کرد. اگر بخواهم جزییات بیشتری در خصوص ساختار این باتری ها برایتان شرح دهم طبق جدول مندلیف لیتیوم به لحاظ ساختاری منفی ترین پتانسیل احیایی را داراست پس به عنوان یک آند قادر است یک ولتاژ مناسب برای باتری را فراهم کند و همچنین به دلیل داشتن شعاع کوچک و در نتیجه سرعت انتقال یونی بالا می تواند توان خوبی برای باتری به وجود آورد و چون لیتیوم یک فلز قلیایی است و واکنش پذیری بالایی دارد و به شدت با آب واکنش شیمیایی می دهد، برای رفع این مشکل از یک جایگزین الکترولیت آلی به جای آب استفاده می کنند.

 

این باتری ها به راحتی قابل شارژ شدن هستند ولی اگر زود به زود و قبل از تخلیه کامل باتری شارژ شود از عمر باتری کاسته شده و در ضمن داخل آن از مدارهای محافظ هوشمند استفاده می شود که زمانی که باتری پر شد از ادامه شارژ جلوگیری کرده و باعث طولانی شدن عمر باتری می شود. عمر مفید این باتری ها در حدود 18 ماه گزارش شده است.

برخی از حوادثی که در رابطه با باتری لیتیوم یونی گزارش شده است

آتش گرفتن خود به خود باتری لپ‌تاپ در قسمت بار هواپیما بر اثر گرم شدن

انفجار باتری لیتیوم یونی در یک مینی زیر دریایی آمریکایی

آتش گرفتن باتری دوربین عکاسی یک مسافر در هنگام عبور از گیت‌های مرزی

دود کردن و آتش گرفتن دو بسته باتری لیتیوم یونی در هنگام بازرسی

آتش گرفتن و دود کردن یک باتری لیتیوم یونی در هنگام پرواز هواپیما که در یک چراغ قوه قرار داشت.

 

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

ups

در طول کار با وسایل الکترونیکی شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با نوسانات برق یا قطع شدن آن وسیله الکترونیکی شما دچار آسیب های جدی شده باشد حال این مشکل برای تاسیسات بزرگ و پیشرفته می تواند تبعات هنگفتی را به بار بیاورد برای حل این مشکل پیشنهاد ما به شما این است که لوازم الکترونیکی خود را در منزل و محل کار مجهز به یوپی اس کنید. منظور از یوپی اس همان منبع تغذیه بدون وقفه می باشد که معادل انگلیسی آن Uninterruptible power supply=UPS می باشد.

زمانی که ولتاژ ورودی قطع یا نوسانات شدید می شود وجود یوپی اس باعث می شود وسیله الکترونیکی شما در حالت نرمال به کار خود ادامه دهد. در داخل یوپی اس های کوچک یک باتری وجود دارد که هنگامی که برق وصل باشد این باتری شارژ شده و در هنگام قطع یا افت ولتاژ، به طور اتوماتیک منبع تغذیه وسیله الکترونیکی را از برق شهری به باتری موجود در درون خود در زمانی کمتر از 2 میلی ثانیه منتقل می کند به طوری که قطعه الکترونیکی این تغییر ولتاژ و قطعی برق را احساس نکرده و به کار خود ادامه می دهد.

انواع UPS لاین اینتراکتیو یا

معمولا یوپی اس ها را بر اساس عملکرد داخلی به دسته کلی تقسیم می کنند:

1.     آفلاین یا آماده به کار

2.     آنلاین یا برخط

3.     در تعامل با خط یا لاین اینتراکتیو

آماده به کار یا آفلاین

این نوع  UPS، هنگام قطع برق به عنوان منبع جایگزین فعال می‌شوند.

در واقع این نوع یوپی‌اس‌ها در حالت عادی از برق شهر استفاده کرده  اما به محض قطع برق، با تغییر جریان، یوپی‌اس را  وارد مدار کرده و برق باطری را به برق مورد نیاز مصرف‌کننده‌ها تبدیل می‌کند.که در یوپی‌اس آماده به کار «خارج از خط» سیستم بار به‌طور مستقیم توسط برق ورودی پشتیبانی می‌شود و مدارات قدرت تنها با استناد به ابزار قدرت تغذیه می‌شوند. بیشترین یوپی‌اس‌های زیر ۱ کیلوولت آمپر از انواع خط‌های تعاملی یا آماده به کار هستند که معمولاً ارزان قیمت ترند.

این نوع از یوپی‌اس‌ها تنها به هنگام قطع برق و به عنوان منابع جایگزین فعال می‌شوند به همین علت به آن‌ها یوپی‌اس با عملکرد کشیک انفعالی نیز می‌گویند.

برخط یا آنلاین

این مدل یوپی اس نسخه کامل شده مدل آفلاین است که علاوه بر زمان قطع برق در صورت نوسان برق هم انرژی الکتریکی مورد نیاز مصرف‌کننده را از راه باتری‌ها تأمین خواهد کرد و در این یوپی اس ها زمان بین قطع برق شبکه و وصل برق اضطراری توسط یوپی اس، صفر ثانیه است.

یوپی‌اس لاین-اینتراکتیو

یوپی‌اس‌های لاین‌اینتراکتیو در شرایط عادی می‌توانند ولتاژ خروجی را به وسیله ی یک ترانسفورماتور تثبیت کنند. این نوع یوپی‌اس‌ها کیفیت و حساسیت بسیار بالایی دارند و برای دستگاه‌های بسیار حساس آزمایشگاهی، نظامی و به کار می‌روند.

بازدهی این یوپی اس‌ها نسبت به سایر یوپی اس ها به صورت قابل ملاحظه‌ای کمتر و مصرف داخلی آن‌ها بسته به انواع آن بین پنج تا ده برابر سایر مدلهاست. این مدل یوپی اس‌ها علاوه بر مصرف برق قابل توجه، به دلیل تولید حرارت داخلی چند برابری که باعث کاهش عمر خازن‌های الکترولیت شده و همچنین فن‌های دستگاه به دلیل کارکرد عمدتا مداوم آنها، معمولاً نسبت به مدل‌های دیگر از عمر کوتاه تری برخوردارند.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰


در طول عمر وسیله نقلیه شما ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تعمیر و نگهداری آسان خودرو نیاز به قطع باتری داشته باشید. اگر چه ممکن است این موضوع خیلی پیچیده باشد ولی در عین حال، این فرایند فوق العاده ساده است و می تواند در کمتر از یک دقیقه انجام می شود .

مرحله اول

قبل از اینکه باتری خود را قطع کنید، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. چون باطری ماشین علاوه بر داشتن یک بار الکتریکی بالقوه کشنده، حاوی عوامل خوردگی است که می تواند گاز قابل اشتعال تولید کند، که حتما قبل از جدا کردن باطری ماشین،  خودرو را خاموش کرده و از دستکش و عینک مخصوص استفاده نمایید.
مرحله دوم

ترمینال منفی باطری ماشین را در قسمت فوقانی باتری با یک پوشش سیاه رنگ و ترمینال مثبت را با یک کلاه قرمز رنگ قابل مشاهده است.


مرحله سوم

همواره دقت کنید برای قطع کردن باطری ماشین خود، از ترمینال منفی شروع به کار کنید. سوکت را از کیت سوکت خود بردارید و در برابر، مهره در ترمینال منفی باتری خود نگه دارید و  بصورتی بصری اندازه ی سوکت مورد نیاز برای خنثی کردن مهره را مشخص کنید.
 
سپس آچار مربوطه را برروی  مهره در ترمینال منفی قرار داده و در خلاف جهت عقربه های ساعت، آنرا حرکت دهید.
    
بعد از قطع مهره، اتصال منفی را از باتری بکشید. در حالی که کار  خود را انجام می دهید، آن را کنار بگذارید تا با باتری تماس نداشته باشد.
برای حذف اتصال منفی، ممکن است یک ابزار حذف کابل مخصوص باتری مورد نیاز باشد که می توانید آن را از فروشگاه قطعات خودرو محلی یا مکانیک خود بخواهید.
مرحله چهارم
به همان روشی که در بالا اشاره شد می توانید برای جدا کردن ترمینال مثبت عمل کنید. پس از از بین بردن آن از ترمینال، مراقب باشید اتصال مثبت به بخش های فلزی از ماشین برخورد نکند چون  جریان باقیمانده در سیستم می تواند مدارهای داخلی خودرو را مختل کند و یا به آن صدمه بزند.


مرحله پنجم
    
پس از قطع اتصال باتری، براکت ها را که در سینی آن نگه داشته می شود، باز کنید.
    
باتری را بیرون آورده و با استفاده از یک مسواک قدیمی، سینی و کابل باتری را با یک مخلوط رقیق شده با آب نوشیدنی بشویید و قبل از قرار دادن باتری، آنها را خشک کنید.
    
باتری جدید را روی سینی قرار دهید و بست ها را بچرخانید.
    
ابتدا کابل ترمینال مثبت و سپس کابل ترمینال منفی را متصل کنید.
 به یاد داشته باشید که باتری قدیمی خود را از بین ببرید تمامی فروشگاه های فروش باتری، باتری قدیمی شما را خریداری میکنند.
برای اطلاعات بیشتر با باتری کار در ارتباط باشید.

  • زهره نجیبی