تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

  • ۰
  • ۰

بوستر ترمز کارش چیه؟

توی این مقاله میخوام درباره یه قطعه کلیدی تو خودرو بنویسم و از اهمیت این قطعه بگم. همانطور که تو مطالب قبلی که براتون نوشتم و بهتون هم گفتم تیم باتری کار که یه استارتاپ تخصصی در زمینه خودرو و خرید باطری ماشین هستش و دائما در تلاشه که بهترین خدمات رو به مشتریان خودش ارائه بده.

و اما بوستر ترمز، خودتون قطعا میدونین هر کدوم از قطعات برای کم کردن یه فشار و بار از روی خودرو در هنگام رانندگی سرنشین است.  یکی از این قطعات بوستر ترمز هستش که اسمشو از مکانیک و تعمیر کننده ماشینتون زیاد شنیدید.

بوستر ترمز کارش چیه؟

بوستر ترمز

یکی از قطعات استفاده شده در ترمزهای دیسکی خودرو ، بوستر می باشد. لازم به ذکر است که در ترمزهای طبلی، بوستر ترمز وجود نداره. کار اصلی بوستر ترمز تقویت کردن نیروی وارد شده از سمت راننده در سیستم ترمز هستش یعنی با وجود این قطعه راننده نیاز نداره فشار بیشتری به پدال ترمز بیاره و در اصطلاح خودمون ترمزی که میگیریم راحت تر و نرم تره ولی اینو در نظر بگیرید که بوستر ترمز زمانی که ماشین خاموشه کار نمیکنه بخاطر همینه پدال ترمز سفته !

شکل ظاهری بوستر ترمز به چه صورت است؟

به لحاظ فیزیکی و ظاهری بوستر ترمز به شکل یک قوطی فلزی مشکی رنگ است که جاش پشت موتور سمت راننده است. که اگر کاپوت رو باز کنید میتونید این قطعه رو ببینیدش.

اجزای بوستر ترمز

بدنه فلزی

جایگاه فشار ثابت

جایگاه فشار متغیر

سوپاپ کنترل – سوپاپ یک طرفه یا سوپاپ هوا

دیافراگم لاستیکی

میله رابط : کار اصلی این قطعه فلزی ارتباط بین پیستون و پدال ترمز است که در قسمت میانی بوستر واقع شده است.

پیستون : کار این پیستون در واقع فشارحاصل از دیافراگم توسط این قطعه انجام میشه.

فنر بوستر: کار این فنر اینه که پیستون رو به حالت اولیه برمیگردونه

 

اجزای بوستر

جالبه بدونین که سایز بوستر ترمز در اندازه های مختلف مثل 8-9-10 اینچی بوده که این سایز با توجه به سایز پمپ ترمز در هر خودرو  انتخاب می گردد.

عملکرد یک بوستر ترمز چگونه است؟

شاید براتون جالب باشه بدونین که اسم دیگه بوستر ترمز بوستر خلا هستش و این نشون میده که این قطعه برای شروع کار خودش نیازمند یک فضای خلا داره که این فضا توسط شلنگ خلا از موتور ماشین به بوستر منتقل میشه و در جایگاه فشار ثابت در بوستر ترمز ذخیره می گردد.

زمانی که راننده پاشو میذاره رو پدال ترمز، میله رابطی که در بالاتر بهش اشاره کردیم اجازه میده هوای بیرون به جایگاه فشار متغیر منتقل بشه و سوپاپ هوا به سوپاپ هوشمند بین دو محفظه متصل است و با باز شدن آن، سوپاپ هوشمند بسته می‌شود و خلاء موجود در محفظه‌ی فشار ثابت بدون تغییر باقی می‌ماند. همین امر بین محفظه‌های دو سمت دیافراگم ایجاد اختلاف فشارمی‌کند. به این ترتیب که، این اختلاف در دو سوی دیافراگم فشار وارده از یک سوی آن را افزایش داده و با فشار پیستون به دسته‌ی آن که بخشی از میله‌ی رابط است، به پیستون سیلندر اصلی را با فشار بیشتر حرکت می‌دهد. با رها کردن پدال ترمز، فنر برگشت دهنده‌ی پیستون بوستر نیز رها شده و سوپاپ هوا بسته، سوپاپ هوشمند باز می‌شود و ارتباط بین دو سمت دیافراگم توسط آن، برقرار می‌گردد.

حالا توی این شرایط در جایگاه های بوستر خلا وجود داره. باید بگم بهتون که در سوپاپ های یک طرفه، هوا نمیتونه وارد بشه به خاطر همینه بوستر در دو حالت ثابت و متغیر فعاله!

 

بوستر ترمز چه گونه هایی دارد؟

بوستر ترمز بر سه نوع است:

بوستر مستقیم

بوستر غیر مستقیم

بوستر دو پیستونه

در بوستر ترمز مستقیم زمانی که راننده پاشو میذاره رو پدال مستقیما این فشار منتقل میشه. ولی در بوستر ترمز غیر مستقیم وقتی راننده پاشو میذاره رو پدال ترمز اول فشار وارده به پمپ ترمز منتقل میشه سپس از طریق روغن ترمز به بوستر منتقل میگردد.

در خودروها عموما از این دو نوع استفاده میشه و مرسوم تره ولی نوع دیگری از بوستر ترمز به نام بوستر دو پیستونه وجود داره که در خودروهای پیشرفته تر مورد استفاده قرار میگیره که ابعادش کوچیکتر ولی قدرتش بالاتره!

جمع بندی

اگر چنانچه علاقه مند به مطالب اینچنینی و اخبار مربوط به خودرو هستین پیشنهاد میکنم حتما یه سر به پیج ما بزنین کافیه اینجا کلیک کنید.

 

 

  • ۰۱/۰۱/۱۶
  • زهره نجیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی