تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

۱۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

باتری رانا

 

در مقاله قبلی درباره باتری مزدا 3 صحبت کردیم در این مقاله به باتری رانا می پردازیم.

باتری مناسب برای خودروی رانا باتری 50-55 و 60 آمپر می باشد که می توانید از کلیه مدل های برند سپاهان باتری اعم از اوربیتال سوزوکی و ای اف بی یا برند واریان صبا باتری استفاده نمایید.

رانا خودرویی محصول ایران خودرو است که بر روی پلت فرم ایکس ۱۲ یا همان پژو ۲۰۶ اس‌دی ساخته شده‌ است. رانا به معنای رونده‌ است. رانا محصول پروژه‌ای با کد X۱۲ است.

این خودرو پس از سمند و تیبا، سومین خودرو ملی به‌شمار می‌رود. بر اساس وعده‌های شرکت سازنده می‌بایست ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو با قیمت پایه ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۳۸۹ تولید می‌شد که این وعده‌ها عملی نشدند.

ساختار بدنهٔ «رانا» همانند الگوی آن یعنی پژو ۲۰۶ از نوع سه محفظه‌ای بوده و از ورق‌های فولادی فرم داده شده ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت ۰٫۷ تا ۲٫۵ میلی‌متر است.[نیازمند منبع] از ورق‌های فولادی با استحکام بالا برای اجزایی استفاده می‌شود که مقدار تنش آن‌ها بسیار زیاد است، مانند تکیه گاه‌های سازه‌ای جلو یا رام موتور، این امر هم باعث استحکام بیشتر و هم کاهش وزن حدود ۵۰ درصد برای دستیابی به ورق‌های معمول می‌شود که برای مقاومت در برابر تنش‌های مشابه و شدید می‌بایست ضخامتی دو برابر آنچه گفته شده داشته باشند

تاریخچه

رانا ابتدا به عنوان جایگزینی برای پیکان، تحت عنوان پروژه «نیو پیکان» طراحی شد. بعد از عرضه پژو ۲۰۶ صندوقدار این خودرو برای مدتی مسکوت ماند و در نهایت در سال ۱۳۹۱ رانا جایگزین تیپ‌های ارزان‌تر پژو ۲۰۶ اس‌دی شد. در سال ۱۳۹۹ تولید خودرو رانا پلاس نسخه فیس لیفت شده رانا شروع شد.

مشخصات

این خودرو در کلاس B و C خودروهای صندوقدار قراردارد. پلت فرم استفاده شده در این خودرو همان پلتفورم پژو ۲۰۶ است. طرح اولیه جعبه دنده این خودرو توسط دانشجوی مهندسی ساخت و تولید یحیی ولیزاده عرضه شدکه هم‌اکنون درشرکت نیرو محرکه تولید می‌شود. همچنین سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع "Twist Beam" بوده و از کیسه هوای راننده و سرنشین جلو برخوردار است. رانا به فرمان هیدرولیک، کولر، ترمز ABS، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آیینه‌های برقی و قفل مرکزی مجهز است. بر روی این خودرو موتور ۱٫۶ لیتری بنزینی تی‌یو۵ (مشابه موتور ۲۰۶ تیپ ۵) نصب شده‌است. رانا مدل پلاس برای اولین بار به آقای مهدی عباسی در زنجان تحویل داده شد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

باتری مزدا3

 

در مقاله قبلی درباره باتری پژو 206 صحبت کردیم در این مقاله به باتری مزدا 3 می پردازیم.

مزدا ۳ خودرو سواری کامپکت ژاپنی با موتور جلو و محور جلو است که از سال ۲۰۰۳ در شرکت مزدا موتور تولید می‌شود. خودروسازی گروه بهمن نیز اقدام به مونتاژ نسل اول این خودرو در سال‌های ۱۳۸۶۱۳۸۹(۲۰۰۷۲۰۱۰)و نسل دوم این خودرو از ۱۳۸۹ (۲۰۱۰)تحت نام مزدا ۳ نیو در ایران نمود که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز، تولید این خودرو، به مرور کاهش یافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسماً متوقف شد. در مجموع در سال ۱۳۹۳ تنها تعداد ۱۱ دستگاه مزدا۳ از خط تولید این خودرو در خودروسازی گروه بهمن خارج شد. با تغییر شرایط تجاری و بین‌المللی در سال ۱۳۹۴، قطعات این خودرو محبوب که عنوان پرفروش‌ترین مدل تاریخ خودروسازی شرکت مزدا را کسب کرده، مجدداً به تهران ارسال شد و گروه خودروسازی بهمن، برنامه مونتاژ ۲۰۰۰ دستگاه از خودرو مزدا۳ را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر آن را در رنج قیمتی 340 میلیون تومان به بازار عرضه می‌کند.

در سال ۱۹۹۸ مزدا خودرویی به نام مزدا ۳۲۳ یا فامیلا وارد بازار کرد و در سال ۲۰۰۳ تولید این خودرو به پایان رسید و ادامه ی این خودرو با نام مزدا ۳ در سال ۲۰۰۳ تولید شد.اولین نسل مزدا۳ را به عنوان مدل ۲۰۰۴ روانه بازار خودروهای کوچک نمود و آن را جانشینی برای مزدا ۳۲۳ قرار داد. این خودرو در پلت فرم سی ۱ فورد قرار دارد که از دیگر خودروهای هم پلت فرم می‌توان به فورد فوکوس اشاره کرد. مزدا ۳ در ژاپن و چین با نام اکسلا عرضه می‌گردد.

در سال ۲۰۰۶ نسخه فیس لیفتی از نسل اول مزدا۳ در بازارهای جهانی عرضه شد که نسخه مونتاژی نسل اول این خودرو در ایران، از مدل فیس لیفت شده بودند که تنها در نسخه سدان و در ۳ تیپ تجهیزاتی عرضه شدند که بخش فنی هر ۳ تیپ از پیشرانه یکسان ۲٫۰ لیتری بنزینی به همراه گیربکس یکسان اتوماتیک ۴ دنده با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند که این مدل در ایران با تیراژ ۳۲٬۰۰۰ دستگاه کار خودش رو پایان داد.

با عرضه نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۰ در بازار جهانی، جایگزینی نسل دوم هم در دستور کار گروه خودروسازی بهمن قرار گرفت و از بهار ۱۳۸۹ مزدا۳ نسل دوم در دو نسخه سدان و هاچبک عرضه شد که نسخه سدان دارای ۳ تیپ تجهیزاتی و نسخه هاچبک نیز دارای ۲ تیپ تجهیزاتی بودند که همگی دارای پیشرانه ۲٫۰ لیتری و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (توسط راننده) بهره‌مند بودند. در سال ۲۰۱۲ نسخه فیس لیفت مزدا۳ نسل دوم در بازارهای جهانی عرضه شد که در ایران از پاییز ۱۳۹۱ نمونه فیس لیفت این خودرو در ایران عرضه شد

در سال ۱۳۹۲ نیز مزدا۳ با موتور ۱٫۶ لیتری به همراه گیربکس ۵ دنده دستی و تنها در نسخه سدان از طرف گروه خودروسازی بهمن با تیراژ محدودی عرضه شد.

تیراژ مونتاژ نسل دوم مزدا۳ در ایران به بیش از ۳۴۰۰۰ دستگاه رسید.

گفتنی است که در آستانه عرضه سومین نسل این خودرو که مصادف بود با دهمین سال تولید این خودرو که از مدل ۲۰۰۴ تا مدل ۲۰۱۴ عرضه شده بود، تعداد تیراژ این خودرو از مرز ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ دستگاه در سراسر دنیا عبور کرد.

در مقایسه برای انتخاب بین خرید خودرو مزدا ۳ و خودرو تیوولی از شرکت سانگ یانگ، خودرو مزدا چیزی از تیوولی عقب نماند و در حقیقت می‌توان پیشنهاد کرد به دلیل وجود لوازم یدکی بیشتر و مشخصا کیفیت ساخت بسیار بالا، در این مقایسه محصول مزدا را انتخاب کرد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

باتری پژو206

 

در مقاله قبلی درباره  باتری تیگو 5 صحبت کردیم در این مقاله به باتری پژو 206 می پردازیم.

پژو جز خودروهایی است که به نسبت سال تولید باتری های متفاوتی را دارد برای باتری پژو 206 سال 93 به قبل 55-60 و در بعضی موارد حتی 66 آمپر نیز مناسب است ولی در 206 های جدید تر باتری مناسب 50 آمپر است که میتوانید به راحتی از برندهای سپاهان مثل انواع باتری های اوربیتال و سوزوکی یا برند صبا باتری مثل واریان استفاده نمایید.

پژو ۲۰۶ برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ به بازار ایران عرضه شد. ۲۰۶ آن موقع به همراه پژو پارس و سیتروئن زانتیا خودروهای روی بورس بازار بودند و قیمتش در آن زمان متوسط روبه بالا بود. کیفیت مونتاژ ایران خودرو با شرکت اصلی پژو در فرانسه تفاوت زیادی دارد.

 

۲۰۶ فرانسوی از سال ۱۳۸۰ که عرضه شد تاکنون در شش تیپ مختلف تولید شده‌است که در حال حاضر تنها دو تیپ از آنها به صورت صفر کیلومتر ارائه می‌گردد.

    تیپ یک:نخستین مدل عرضه شده ۲۰۶ به بازار بود. امکاناتی مانند فرمان دوشاخه، ساعت دیجیتال و سامانه صوتی قدیمی این مدل را از بقیه خانواده ۲۰۶ متمایز می‌کند. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ۲هست و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد. با ضرایب دنده نزدیک به گیربکس تیپ پنج

    تیپ دو:دارای کیسه هوا راننده و سرنشین و مانیتور شرایط خودرو، حسگر دنده عقب، حسگر برف پاک کن خودکار و سامانه اعلان پنچری، ضربه، بنزین و نمایش بازبودن کدام در. تیپ دو از سامانه برق کشی مولتی پلکس بهره می‌برد اما به مانند تیپ یک آینه‌های دستی دارد. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. تا سال ۱۳۹۰ پر فروش‌ترین محصول خانواده ۲۰۶ بود اما از آن سال به بعد تیپ پنج جایش را گرفت. این خودرو هم از پیشرانه TU3 و شتاب بسیار بالا و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد.

    تیپ سه:می توان گفت این خودرو در اصل همان تیپ پنج است اما با موتوری متعلق به تیپ دو. زمانی که ۲۰۶ تیپ سه وارد بازار شد، همراه با یک سامانه تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سامانه‌های ترمز EBD و ABS، سامانه صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنال‌ترین خودروهای موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد.

    تیپ چهار:در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه TU3 نیست و جایش را یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام TU5 گرفته‌است که توان ارائه قدرتی در حدود ۱۱۰ اسب بخار را دارد. علاوه برا ین این خودرو به جای گیربکس دستی پیشفرض از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

    تیپ پنج:محبوبترین هاچ بک میان تیپ‌های ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل از همه مدل‌های پیشین آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترین‌های بازار بود. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سامانه تعلیق آپشن‌هایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده‌است.

    تیپ شش:تیپ شش در ابتدا از گیربکس موجود در تیپ چهار و آپشنهای موجود در تیپ پنج بهره می‌برد اما پس از عدم موفقیت این خودرو ایران خودرو گیربکس این خودرو را عوض کرد و از یک گیربکس قدرتمندتر تیپ ترونیک بر روی آن استفاده کرد تا به فروش بیشتر آن کمک کند، اما این اتفاق رخ نداد و ضربه‌های وارده به بدنه خودرو در هنگام تعویض دنده باعث شد این تیپ به دل کاربرانش ننشیند.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

باتری تیگو5

 باطری ماشین تیگو 5

اکنون راجب باتری تیگو 5 صحبت خواهیم کرد.

باتری فابریک باتری تیگو 5 70 آمپر است که شما میتوانید از برندهای اوربیتال و سوزوکی و ای اف بی سپاهان یا واریان صبا یا کارپیل آکو باتری استفاده نمایید.

این خودرو در نوامبر ۲۰۱۳ و در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۳ معرفی شد. این خودرو بعداً در تاریخ ۲۸ نوامبر در بازار چین با قیمت ۱۰۰٬۰۰۰ تا ۱۵۰٬۰۰۰ یوان عرضه شد. این خودرو از لحاظ اندازه بالاتر از مدل تیگو ۳ قرار می‌گیرد.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است که با گیربکس ۷ سرعته سی‌وی‌تی جفت می‌شود. از این شاسی‌بلند لوکس نمی‌توان انتظار شتاب اولیه آنچنانی داشت، اما در دور بالا و شتاب ثانویه راننده را ناامید نمی‌کند. گیربکس سی‌وی‌تی در حالت تعویض دستی هماهنگی بهتری با پیشرانه دارد و در این حالت اگر دنده را سبک نکنید، دور موتور روی محدوده رد لاین نگه داشته می‌شود تا از حداکثر قدرت ۱۳۹ اسب بخاری پیشرانه استفاده کنید.

فیس‌لیفت

۱۳۹۵

در مرتبه اول و در سال ۹۵ فیس لیفتی در ظاهر کلی این خودرو رخ داد که از تغییرات مهم آن نسبت به فیس قبل می‌توان به تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو و طراحی مجدد سپر و در صندوق عقب اشاره نمود. البته در کنار این تغییرات آپشن‌های جدیدی نیز از قبیل آینه‌های تاشو برقی و دوربین دینامیک دنده عقب (نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان) به این خودرو اضافه شده بودند.

۱۳۹۷

دوسال بعد از اولین فیس لیفت و در سال ۱۳۹۷، دومین فیس لیفت این خودرو انجام شد. البه تغییرات این فیس لیفت بیشتر در داخل کابین و امکانات نمود داشتند. در این فیس لیفت کابین خودرو تریم دورنگ گرفته بود و یک مانیتور ۱۰ اینچی به سبک خودروهای تسلا در وسط داشبورد آن نصب شده بود. از دیگر تجهیزات اضافه شده به این خودرو در مدل سال ۹۷ می‌توان به: نویگیشن، اضافه‌شدن سنسور جلو و سنسور باران و لوگو لایت (یا چراغ خوش‌آمدگویی با آرم چری) زیر درب‌های جلو اشاره کرد. این خودرو در فیس ۹۷ در دو تیپ IE و IL عرضه شد که درواقع تیپ IE همان تیپ اکسلنت و IL نیز همان تیپ لاکچری است که به دلیل اضافه شدن آپشن‌های بیشتر نامشان تغییر یافته‌است.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو تیگو 5 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

اقامت توریستی ترکیه

منظور از اقامت ترکیه چیست؟

این اقامت برای افراد صادر می شود که قصد دارند بیش از 90 روز در ترکیه بمانند و از مزایای اقامت در این کشور نیز در این مدت بهره مند شوند. از آنجایی که این روش معمولا به منظور مقاصد توریستی انتخاب می شود، لذا به این نوع اقامت، اقامت توریستی گفته می شود.

حال آن دسته از شهروندان خارجی که قصدر دارند بیش از 90 روز ویزای توریستی الکترونیکی خود در ترکیه اقامت داشته باشند،  باید برای دریافت یک دفترچه کوچک آبی رنگ از اداره مهاجرت این کشور اقدام کنند و از این طریق دیگر نیازی به خروج از کشور و دریافت مجدد ویزا و مهر پاسپورت نخواهند داشت.

 اما این قانون برای شهروندان ایرانی صدق نکرده و به دلیل اینکه ویزای توریستی صادر نمی‌شود، خروج از کشور پیش از اتمام مهلت ۹۰ روزه اقامت توریستی برای ایرانیان الزامی است. در صورتی که مسافر ایرانی از این قانون پیروی نکرده و بیشتر از حد مجاز در این کشور اقامت داشته باشد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی و پاسخگویی به آفیسر مرزی فرودگاه برای تخطی از قانون خواهد بود.

اقامت ترکیه و هزینه های زندگی در ترکیه

مهمترین فاکتورهای محاسبه هزینه زندگی در هر کشوری شامل مسکن، خورد و خوراک و رفت و آمد می باشد که در ادامه به طور مختصر به آن ها خواهیم پرداخت. میانگین هزینه زندگی در پایتخت ترکیه برای هر نفر ماهیانه ۱۵% کمتر از ایران است. به عنوان مثال میانگین هزینه اجاره مسکن در پایتخت ترکیه نسبت به پایتخت ایران 56% کمتر است. در حالی که میانگین هزینه خورد و خوراک در پایتخت این کشور حدود 8% کمتر از تهران است. در حالی که هزینه رفت و آمد با خودروی شخصی در آنکارا به دلیل گرانی بنزین نسبت به ایران بسیار گران تر می باشد، هزینه رفت و آمد با مترو و اتوبوس و متروباس هم سطح تهران می باشد. به طور کلی میانگین هزینه زندگی برای هر نفر در آنکارا پایتخت ترکیه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار می باشد که این مبلغ شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک و رفت و آمد معمول می باشد.

ویزای توریستی ترکیه و نکات مهم

نکته مهمی که در خصوص ویزای توریستی ترکیه قابل ذکر است، این می باشد که اگر چه برای ایرانیان برداشته شده است اما زمانی که افراد به این کشور برای مدت 90 روز سفر می کنند حتما باید اعتبار پاسپورت آن ها بیشتر از 6 ماه باشد و در صورتی که اعتبار آن کمتر از 6 ماه است حتما قبل از خروج از ایران باید آن را تمدید کنند. نکته مهم دیگر این است که افرادی که قصد دارند بین 90 تا 180 روز در این کشور بمانند، قبل از خروج از ایران می بایست در کنسولگری و سفارت ترکیه در ایران این درخواست را ارائه دهند و موافقت این دولت را کسب نمایند

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

انواع اجاره ها در ترکیه

افراد زیادی به استانبول به چند دلیلی تصمیم می گیرند در استانبول خانه اجاره کنند، آنها ممکن است قصد اقامت ترکیه را داشته باشند و یا برای کار و تحصیل به ترکیه سفر کرده باشند. تقاضای زیادی برای اجاره خانه از آپارتمان های کوچک تا ویلا های بزرگ در مناطق مختلف استانبول وجود دارد.

اجاره بلند مدت

برخی از مالکان، ملک خود را به صورت طولانی مدت و تقریبا مشابه با شرایط کشورهای غربی اجاره می دهند. خیلی مهم است که برای عقد یک قرارداد مطمئن، یک وکیل استخدام کنید تا حتما هر دو طرف قرارداد رضایت داشته باشند و از شرایط کاملا مطلع شوند.

مقدار مبلغ پرداختی شما، بسته به محلی که انتخاب می کنید متفاوت است. معمولا مستاجر یک ماه ودیعه را به صورت پیشاپیش به منظور جبران خسارت ها و مواردی دیگر پرداخت کند؛ این مبلغ باید شش ماه جلوتر پرداخت شود. این کار باعث می شود تا صاحبخانه برای دریافت پول به مشکلی بر نخورد. طبق قانونی اگر مبلغ اجاره بیشتر از ماهی ۵۰۰ لیر در ماه باشد، پرداخت باید از طریق انتقال بانکی صورت بگیرد. این فرایند باید دقیق طی شود، به همین دلیل توصیه می شود که حتما به یک وکیل یا مشاور حقوقی به منظور کسب اطلاعات به روز و دقیق در این زمینه، مراجعه کنید. در حالی بسیاری از افراد در ترکیه معملات املاکی شان را با قرارداد به انجام نمی رسانند اما بهتر است که برای انجام این کارها، به خصوص در شرایطی که از طرف معامله شناخت چندانی ندارید، حتما قرارداد ببندید.

اجاره کوتاه مدت

در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ دولت ترکیه قانون اعلامیه هویت را اصلاح کرد. پس از این اصلاحیه هر کسی که ملک خود را به عنوان مکانی برای گذراندن تعطیلات اجاره می دهد، باید در سیستم GIYKIMBIL اطلاعات ملک و مستاجر را ثبت کند.

برای این کار، مالکان باید به پاسگاه های محلی جهت دریافت رمز عبور برای ورود به نرم افزار مراجعه کنند. شخصی که رمز عبور را دریافت می کند، همان شخصی است که مسئولیت قانونی ثبت نام را بر عهده دارد.

وقتی ملکی را به صورت کوتاه مدت اجاره می کنید، چه برای یک شب یا دو هفته، باید مشخصاتتان در سیستم وارد شود، در غیر این صورت مالک به ازای هر شب ۷۰۰ لیر جریمه می شود. پاسگاه های محلی حق نظارت و بررسی اسامی ثبت شده در سیستم را خواهند داشت. اگر شما یک فرد خارجی هستید که مجوز کار یا (همان kimlik) دارید، بهتر است بلافاصله ثبت نام کنید. اگر مجوز کار ندارید، پس بهتر است با کمک یک حسابدار معتبر و با هزینه ای کم یک شرکت ثبت کنید.

بسیار مهم است که شما حتما منطقه ای را که با شرایط و اوضاع شما مطابقت بیشتری دارد، انتخاب کنید. در هر جایی از ترکیه مکان های متفاوتی با پیشینه ها و ویژگی های مختلفی وجود دارد.

خرید ملک در ترکیه به وسیله ی آژانس های املاک

اگر به دنبال اجاره  از طریق آژانس های املاک هستید باید بدانید که آژانس های املاک به ترکیه فقط به معدودی از ملک ها و آن هم در محدوده خودشان دسترسی دارند. این بدان معنی می باشد که ملک هایی که آژانس های املاک برای اجاره در اختیار دارند و می توانند به شما معرفی نمایند فقط در محدوده خودشان میسر می باشند. مثلا در صورتی که شما قصد اجاره آپارتمان در بیلیک دوزو استانبول را داشته باشید باید به آژانس های املاک این منطقه مراجعه کنید.

خود این امر نیز ایجاب می نماید که شما با تعداد زیادی از آژانس های املاک در ترکیه در تماس باشید. در بسیاری از موارد حتی سایت های آژانس های املاک در ترکیه نیز به روز نشده اند. و دسترسی به فایل های جدید برای آن ها میسر نمی باشد.

اگر نگاهی به برخی از این ملاک ها بیاندازید می بینید که در بسیاری از موارد آنها ملک هایی را با قیمت پایین و مناسب در تبلیغات خود قرار می دهند و بعد از تماس با آنها می شنوید که این قیمت ها موجود نمی باشد و قیمت های تبلیغاتی آژانس های املاک هستند. تجربه اجاره خانه در استانبول نشان داده است که این روش بسیار وقت گیر می باشد.

همچنین لازم است که در جریان باشید بر اساس قوانین کشور ترکیه هزینه آژانس های املاک جهت اجاره خانه در ترکیه را صاحب خانه پرداخت می کند و نه اجاره کننده. بعد از یافتن ملک مورد نظر شما می بایستی هزینه اجاره را قبل از عزیمت خود به صورت لیر واریز نمایید.

این در حالی است که بسیاری از متقاضیان اجاره دارای کارت های اعتباری بین المللی جهت واریز وجه نمی باشند و اگر هم قصد داشته باشند از طریق صرافی ها مبلغ را واریز نمایند می بایستی کارمزد بالایی را پرداخت نمایند. به شما پیشنهاد می کنیم در ابتدای بدو ورود نسبت به افتتاح حساب در ترکیه در بانک زراعت و یا ایش بانک اقدام نمایید.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

اجاره خانه در ترکیه

افراد زیادی به استانبول به چند دلیلی تصمیم می گیرند در استانبول خانه اجاره کنند، آنها ممکن است قصد اقامت ترکیه را داشته باشند و یا برای کار و تحصیل به ترکیه سفر کرده باشند. تقاضای زیادی برای اجاره خانه از آپارتمان های کوچک تا ویلا های بزرگ در مناطق مختلف استانبول وجود دارد. چ

اجاره ملک در استانبول

می گویند ترکیه یکی از ارازان ترین کشور های دنیا با اجاره آپارتمان است. هر چند استانبول جززو گران ترین شهر های ترکیه محسوب می شود اما باز هم اگر بخواهید با بقیه کلان شهر های دینا مخصوصا همسایه اش اروپا مقایسه اش کنید. شهر ارزان‌تری است. حتا شهری مثل تهران در مقایسه با استانبول گاهی بازار ملک گران‌تری دارد. تازه‌واردها وقتی وارد استانبول می‌شوند به زودی متوجه خواهند شد که مهم ترین بخش هزینه‌ها و درآمدشان، صرف اجاره محل سکونت می‌شود. بنابراین باید قبل از آمدن به استانبول مناطقی را که با درآمدشان همخوانی دارد پیدا کنند و در خصوص آن اطلاعات کسب کنند.

چند مورد از قوانین کلی اجاره نشینی

۱٫ودیعه پرداختی معمولا به اندازه اجاره همان خانه به مدت دو ماه می باشد؛ این مبلغ باید در مراحل ابتدایی پرداخت شود.

۲٫یکی از ملزومات اجاره خانه در این کشور، داشتن پاسپورت معتبر است. البته ارائه برگه درخواست اجازه اقامت ترکیه هم مورد قبول می باشد.

۳٫حتما باید در پرداخت اجاره، به موقع اقدام کنید. در ترکیه اجاره خانه هر ماه، اول همان ماه پرداخت می شود. هنگام پرداخت اجاره، دریافت رسید الزامی است.

۴٫هنگام تنظیم قرارداد، حکم تخلیه مستاجر هم گرفته می شود.

۵٫قانونا در زمان افزایش مبلغ اجاره، حدود ۱۰ درصد همان مبلغ به آن افزوده می شود.

۶٫زمانی که صاحب خانه و یا مستاجر، تصمیم به تخلیه زودتر می گیرند، باید حداقل از دو ماه قبل، به طرف دیگر قرارداد این موضوع را اعلام کنند.

۷٫اگر مستاجر بدون رضایت صاحبخانه به تخلیه ملک اقدام کند، مبلغ پرداخت شده اش بازگردانده نمی شود

۸٫پرداخت قبض های منزل بر عهده خود مستاجر بوده و صاحبخانه در قبال پرداخت قبوض و شارژ ساختمان هیچ مسئولیتی نخواهد داشت

۹٫در زمان اجاره، حتما هر دو طرف قرارداد باید بالای سن قانونی (۱۸ سال) باشند.

۱۰٫اگر خرابی ای در قبل از زمان اجاره وجود داشت، وظیفه مالک است تا آن را برطرف کند، اما اگر در زمان سکونت مستاجر به ملک خسارتی وارد شود، این مسئولیت مستاجر است تا آن را تعمیر کند.

۱۱٫در زمان تحویل ملک به صاحبخانه، مستاجر باید همانطور که خانه را تحویل گرفته آن را تحویل دهد.

۱۲٫در صورتی که مالک خواستار تخلیه ملکش باشد، باید برای این درخواست دلیل موجهی داشته باشد. در صورت شکایت همسایگان از مستاجر، مالک مجاز به تخلیه ملک خود می شود.

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

باطری ماشین نیسان رونیز

باتری نیسان رونیز باتری های70 آمپر است که شرکت سپاهان باتری( اوربیتال وان سیلور، سوزوکی) و صبا (واریان) برند های خوبی برای این نوع باتری با آمپراژ 70 است.

نیسان رونیز در سال 2003 و بر اساس نسل اول نیسان رونیز، توسط شرکت چینی طراحی شد تا در بازار های خارج از کشور آمریکا عرضه شود.

نیسان رونیز یکی از پر طرفدار ترین خودرو های آفرودی است. این خودرو که در خارج از کشور با نام ایکس ترا شناخته می شود. از موفق ترین خودرو های دهه 80 در ایران بود.

حالا برسیم به این برسیم که چرا اسم این خودرو را رونیز گذاشتن، رونیز (اولیا) اسم یک شهر در شمال استان فارس نزدیک در شهر فسا که پارس خودرو علاقه مند بود آن زمان ماشین های خود را از شهر های مختلف استفاده کند. مثل (رونیز، سرانزا، قشقایی) هر کدوم از این ماشین ها مال یکی از شهر های ایران می باشد.

این ماشین به دلیل داشتن صفحه کلاچ روغنی بسیار نرم می باشد و راحت می توان کلاچ گیری کرد و زیاد به پاهاتون فشار وارد نشود و همین طور فرمان بسیار نرمی دارد در زمان رانندگی این ماشین به دلیلی نداشتن ایربگ تولیدش متوقف شد که اگر پارس خودرو این مشکل را فراهم می کرد هنوز هم اشخصای بودن که نسخه صفر این ماشین را خریداری بکنند.

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 2.4 لیتری این خودرو مصرف سوخت بسیار بالای دارد. عواملی مانند وزن زیاد خودرو نیز سبب شده اند که ضعف موتور در این زمینه تشدید شود. عدد و رقم مربوط به

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو نیسان رونیز کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

باطری ماشین رنو داستر

در مقالات قبل راجب باتری رنو مگان که یکی از خودرو های محصول رنو است صحبت کردیم اکنون راجب باطری ماشین رنو داستر صحبت خواهیم کرد.

باتری فابریک هیوندا آزرا باتری های74 آمپر است که شرکت سپاهان باتری( اوربیتال وان سیلور، سوزوکی) و صبا (واریان) برند های خوبی برای این نوع باتری با آمپراژ 74 است.

داستر، محصول شاسی بلند کمپانی رنو فرانسه است که در پی همکاری با شرکت رونمانیایی داچیا از سال 2010 به تولید رسید. داستر توسط نگین خودرو نماینده رسمی رنو در ایران وارد بازار کشور می شود.

رنو داستر موتور 2 لیتری با قدرت 135 اسب بخار تعبیه شده و از سیستم گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک بهره می برد.

باید گفت فلسفه تولید رنو داستر بر پایه یک کراس اور واقعا ارزان قیمت شکل گرفته است و رنو تصمیم گرفت با عرضه این خودرو بتواند خریداران قشر متوسط جامعه را سوی خود جلب کند تا حدود زیادی هم موفق شده است چرا که رنو داستر در اروپا به عنوان یکی از پرفروشترین کراس اور ها شناخته شده است. اما جالب این است که این خودرو در ایران آنچنان که باید مورد استقبال خریداران قرار نگرفته است.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو رنو داستر کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

فعال سازی گارانتی باتری سپاهان

تمام باتری هایی که در شرکت سپاهان باطری به مشتریان محترم پخش و عرضه می گردد شامل گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد و در صورت تمایل همکاران ما در محل حاضر شده و خدمات تعویض باتری ماشین و نصب باتری را برای شما به صورت رایگان انجام خواهند داد.

از زمان نصب باتری بر روی خودروی شما، باطری ماشین شما شامل گارانتی معتبر خواهد شد.

برای استعلام و فعال سازی سازی گارانتی باتری محصولات سپاهان باطری (گارانتی باطری اوربیتال وان سیلور ، باتری سوزوکی، باتری اوربیتال وان پریموم) به روش های زیر اقدام کنید:

  1. ارتباط با سامانه تلفن گویا با شماره :031-37607460
  2. مراجعه به سایت سپاهان باطری و وارد کردن اطلاعات در قسمت فعال سازی گارانتی محصولات
  3. تماس با کارشناسان واحد صدای مشتری به شماره 021-35062 و ارائه اطلاعات مورد نیاز و فعال سازی گارانتی سپاهان باتری
  4. استفاده از سرویس پیام کوتاه به شماره 20003739 شماره پلاک خودرو * 211 (از چپ به راست)

باتری کار بزرگترین فروشگاه فروش اینترنتی باتری ماشین آماده ارائه بهترین باطری ماشین به شما عزیزان می باشد. ما را در باتری کار دنبال کنید.

  • زهره نجیبی