تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

  • ۰
  • ۰

با علائم خرابی شمع آشنا شوید

این قطعه نقش حیاتی را در عملکرد خودرو از وقتی که روشن می شود دارد و قطعه بسیار مهمی در موتور های احتراق داخلی می باشد.

شاید با گفتن این جمله تعجب کنید اما بیشتر مشکلاتی که برای پیشرانه ماشین به وجود می آید ناشی از کثیف یا معیوب بودن شمع می باشد.

 

نقش شمع در خودرو چیست؟

شمع ها قطعاتی هستند که جریان الکتریکی که از باتری ماشین به سمت کوئل می رود را به جرقه هایی برای احتراق ترکیب هوا و سوخت در سیلندر ایجاد می کنند.

این جریان برق داخل شمع به حر کت در می آید و در آخر شمع در فضایی که بین انتهای شمع و سر شمع وجود دارد با یک قوس الکتریکی با قدرت بالا را تشکیل می دهد.

که این قوس به وجود آمده همان  جرقه ای است که موجب احتراق مخلوط هوا و سوخت می شود.

شمع های ماشین می تواند به هر دلیلی از کار بیافتد یعنی اگر بخواهیم به طور کلی این مسئله را ببندیم باید بگوییم هر چیزی مانند روغن شدن شمع یا دوده زدن آن جریان برق را مختل می کند و باعث ایجاد نقص عملکردی در شمع می شود.

 

یکی دیگر از علائمی که باعق مختل کردن کار شمع ها می شود فاصله بین آن ها است. همچنین شمع ها با گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند و این اتفاق باعث افزایش فاصله بین الکترود های سر شمع می شود.

 

 

علائم خرابی شمع خودرو

برای اینکه از شمع های خود مطمئن باشید از شمع های استفاده کنید که استاندارد خودور سازی استفاده از آن را تایید می کنند. اگر از شمع های تقلبی در بازار استفاده کنید باعث می شود موتور و قطعات الکتریکی

مثل کوئل آسیب ببنند.

 

شمع خودرو

احتراق ناقص موتور

زمانی که در مخلوط سوخت وهوایی که درون سیلندر است مشکلی پیش می آید،احتراق ناقص ایجاد می شود.

اگر احتراق سوخت در پیشرانه خوب عمل نکند، این سوخت باعث می شود آلودگی های بیشتری از اگزوز انتشار پیدا کند و به محیط زیست نیز آسیب وارد شود.

بنابراین اگر شمع ها درست جرقه نزنند می توانند یکی از دلایل احتراق پیشرانه باشند.

 

احتراق شمع

 

لرزش و ایجاد سر و صدا در حالت درجا

ایجاد شدن سر و صدا و گاهی لرزش ماشین نیز می تواند نشان دهنده عملکرد نادرست شمع ها در خودرو باشند. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که سوخت سوزانده نشده ناشی از عدم احتراق صحیح شمع حسگر اکسیژن خودرو را به اشتباه می اندازد.

و خب این مسئله باعث کم شدن میزان سوخت درون سیلندر ها شده و در نتیجه نسبت ترکیب سوخت و هوا در داخل سیلندر به هم بخورد.

 

 

سخت یا کند بودن شتاب گیری

اگر از سوی پشرانه ها وقتی که پدال گاز را می فشارید پاسخ صحیحی دریافت نشود مخصوصا زمانی که خودور در حالت شتاب گیری است عملی قابل توجه کردنی بوده و باید به این عمل توجه کنید. همچنین اگر پیشرانه در زمان شتاب گیری تاخیر داشته باشد موضوعی بوده که به دلیل عدم احتراق درست در پیشرانه رخ می دهد.

 

روشن شدن چراغ چک ماشین

اگر که شمع ها در وخیم ترین اوضاع خود باشند چراغ چک ماشین روشن می شود، البته روشن شدن چراغ چک عامل های دیگه ای نیز دارد اما یکی از دلایل آن نیز می تواند به خرابی شمع منجر شود.

 

عمر شمع خودرو چقدر است؟

شمع ها با عمر استانداری روانه بازار می شوند. و اغلب آن ها بین 40 تا 80 هزار عمر مفید دارند. حتی برخی از شرکت ها نیز شمع هایی تولید کرده اند که طول عمر آن ها 150 هزار کیلومتر بوده.

شاید بپرسید شمع فرسوده می شود

باید گفت بله شمع هایی با این طول عمر نیز فرسوده می شوند ولی باز هم عملکرد خود را انجام می دهند!... البته نه به خوبی روز های اول استفاده از آن

به هر حال از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمان است. پس توصیه باتری کار این است که در هر 30 هزار کیلومتر شمع را بررسی کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

 

روش های چک کردن شمع موتور

به دلیل اینکه شمع ها با برق و بنزین در ارتباط هستند فعل و انفعالات شیمیایی روی آن رخ خواهد داد. حال با روش هایی که به شما آموزش خواهیم داد تشخیص خرابی شمع را برایتان راحت می کنیم.

 

در ابتدا باید خودرو خود را خاموش کنید، و برق اصلا پشت آمپر نباشد. بعد از خاموش کردن وایر شمع ها را با آچار باز کرده.

 

دوده سیاه یا تیره روی شمع

این دوده از کربن ته نشین شده به دست می آید که نشان دهنده بنزین زیادی است که وارد سیلندر های خودرو شده و مقداری از آن را نسازانده.

در خودرو های کاربراتوری، باید این را به گونه تنظیم کنیم که بنزین به طور کامل بسوزه و روی بدنه شمع دود به جا نگذارد.

 

لکه های سفید رنگ رسوب روی شمع

اگر این لکه سفید رنگ را مشاهده کردید میتوان علت روغن سوزی ماشین باشد. پس باید سوپاپ ها، رینپ ها و سیلندر ماشین را بررسی کنید تا متوجه علت روغن سوزی شوید.

 

نقطه هایی تاولی شکل به رنگ سفید یا قهوه‌ای روشن

با مشاهده این تاول ها می توانید متوجه شوید که بنزین کمی وارد سیلندر شده. پس باید سیستم انژکتور را با دستگاه کاربراتور تنظیم کنید و اگر مشکل برطرف نشد باید دنبال نشتی در سوخت باشید.

 

آب شدن شمع ها

ارگ دیدید شمع ها آب شده بدانید تنظیم تسمه تایم به هم خورده است. اگر تسمه تایم مشکل نداشت می توانیدد عواملی چون سوپاپ ها، کوئل، بنزین نامرغوب و... را بررسی کنید. 

از جهتی انتخاب نادرست شمع ها نیز می تواند دلیل باشد، شمع نامرغوب تحمل دمای کمی دارد و برای موتور خودرو شما مناسب نیست.

 

جمع بندی

با خراب شدن شمع خودرو، ماشین شما بد کار می کند و یا با استارت های زیاد نیز روشن نمی شود. که این موضوع می تواند به راحتی به بخش های دیگر خودرو نیز آسیب برساند. بهترین کار این است که در صورت خرابی سریعا آن را رفع کنید.

 

پیشنهاد باتری کار

شمع های خودرو خود را زمانی که خودرو 25 هزار تا 30 هزار کیلومتر کار کرده، تعویض کنید. تعویض این قطعه در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

  • ۰۰/۱۲/۱۴
  • زهره نجیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی