تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

۳ مطلب در بهمن ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این سوال ممکنه برای هر دارنده خودرو پیش بیاد و هممون قطعا تجربشو داشتیم حالا باهم دیگه توی این مقاله از باتری کار که یه استارتاپ تخصصی خودروی در زمینه خرید باتری ماشین هستش به بررسی این موضوع می پردازیم امیدوارم که این مطلب براتون مفید باشه.

دنده خودرو چیست؟

یک دسته اهرمی شکل است که در داخل خودرو بین راننده و شاگرد قرار میگیره که وظیفش عوض شدن دنده است. البته در خودروهای قدیمی تر این دنده در کنار فرمان خودرو قرار گرفته است .

اگر بخوام با جزییات بیشتری به توصیف دنده بپردازم باید بگم که هر دنده سوای دنده عقب و خلاص پنج حالت مختلف داره که بسته به شتاب و سرعت خودرو قابل افزایش یا کاهش است که البته این موضوع در خودروهای دنده ای مرسومه ولی در خودروهای دنده اتومات دنده 4 حالته می باشد که شامل

D : دنده جلو

R : دنده عقب خودرو

N: خلاص

P: پارک کردن

M : برای استفاده از دنده های دستی

 

دنده هم مثل سایر قطعات خودرو که مصرفیه و قطعا دچار فرسایش میشه و عملکردش مختل میشه با گذر زمان . که بعد از مدتی دنده می لرزه که این لرزش ها طبیعه و مشکل حادی برای خودروی شما پیش نمیاره!

حال که با دنده خودرو اشنا شدیم بیاید باهم بررسی کنیم چرا دنده ماشین می لرزه؟ لرزش دنده خودرو علت های گوناگونی داره که شامل:

  • لرزیدن به علت اشکال در دسته موتور
  • پایین بودن کیفیت واکسازین
  • اشکال در پلوس خودرو
  • خراب بودن ماهک
  • خراب بودن دیسک و صفحه و کلاچ
  • عدم تنظیم ارتفاع ماشین
  • شل بودن چرخ ها
  • وجود اشکال در سیستم ترمز
  • اشکال در اکسل اتومبیل

 

حال به هر کدام از مواردی که در بالا اشاره کردیم به تفکیک میپردازیم:

لرزیدن به علت اشکال در دسته موتور

یکی از قطعات خودرو که در حفظ تعادل خودرو اهمیت ویژه ای داره دسته موتور است که وظیفه این قطعه حفظ وزن اتومبیل می باشد.

حال اگر به هر دلیلی اگر این قطعه دچار شکستگی یا اسیب بشه منجر به لرزش دنده اتومبیل می شود بنابراین به صورت دوره ای باید این قطعه چک شود.

 

پایین بودن کیفیت روغن واسکازین در خودرو

روغن گیربکس یا به صورت عامیانه روغن واسکازین جهت روان کردن قطعه گیربکس و کم کردن سر و صدا و حرارت مربوط به گیربکس مورد استفاده قرار میگیرد چنانچه این روغن  کیفیت پایینی داشته باشه میتونه یکی از دلایل لرزش خودرو باشه.

 

خراب بودن پلوس

انتقال نیرو از موتور به چرخ ها بر عهده پلوس خودرو می باشد که اگر پلوس بشکنه یا فرسوده شده باشه در سرعت های پایین موجب لرزش دنده ماشین میشه.

برای اینکه متوجه بشین پلوس ماشین خراب شده یا نه ؟ فرمون رو تا انتها بچرخونین اگر صدای تق تق اومدش بیانگر خرابی پلوس خودرو می باشد.

فرسودگی یا خرابی ماهک خودرو

ماهک یک اهرم هلای شکله که تعویض دنده توسط این قطعه صورت میگیره که اگر خراب بشه باعث لرزش یا جا نرفتن صحیح دنده میشه!

 

وجود اشکال در صفحه کلاچ یا دیسک

شاید سوال پیش بیاد که از کجا بفهمم لرزش خودرو از دیسک و صفحه هستش باید بگم اگر دنده یک باشه و شما پاتونو از کلاچ بردارین و اتاق خودرو بلرزه یعنی زمان تعویض دیسک و صفحتونه!

 

وجود اشکال در اکس ماشین

وظیفه اکسل انتقال نیرو به چرخ های عقبی ماشینه که اگر کج بشه میتونه باعث ایجاد لرزش خودرو بشه

 

وجود مشکل در سیستم ترمز

زمانی که دیسک ترمز مایشن شما دچار خوردگی شده باشه سبب میشه لنت عملکرد درستی نداشته باشه و سبب لرزش میشه

شل بودن چرخ ها و لرزش خودرو

در این حالت شما باید مهره های چرخ رو محکم کنید یا به تعویض بلبرینگ بپردازین

حال که با دلایل لزرش دنده ماشین اشنا شدین پیشنهاد ما برای شما اینه که حتما به صورت سالیانه از سرویس های دوره ای خودرو استفاده کنین تا در صورت استهلاک و فرسودگی قطعه در این تنظیمات رفع بشن تا باعث خرابی و استهلاک سایر قطعات نشن.

چنانچه به مقالات این چنینی و اخبار خودرو علاقه مندین در صورت تمایل میتونین اینجا کلیک کنید و پیج مارو تو اینستاگرام فالو کنین.

راستی اگر توی تنظیمات دوره ای خودروتون متوجه خرابی باتری ماشین تون شدین بهتون پیشنهاد میدم حتما یه سر به سایت باتری کار بزنین از اونجایی که ما یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی فروش باتری ماشین هستیم میتونیم تو خرید باتری ماشین بهتون کمک کنیم. تازه نصب و ارسالمون رایگانه و سرویس در محل هم داریم.

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

چه فرقی بین موتور دو زمانه و چهار زمانه وجود داره؟

به عنوان یکی که عاشق موتور سواری و سرعته توصیه میکنم مقاله امروزو کامل بخونین و با من همراه باشید چون میدونم برای علاقه مندای به صنعت خودرو و موتور این موضوع میتونه خیلی جذاب باشه.

درسته باتری کار یه استارتاپه تخصصی تو زمینه خرید باتری ماشین به صورت آنلاین و حضوریه ولی از اونجایی که تو حوزه خودرو فعالیت داره میتونه نظرات کارشناسانه ای بهتون بده پس با من همراه باشید تا بتونین فرق این دو تا موتور رو کامل درک کنین و براتون ملموس باشه J

در ابتدای امر باید بگم که هر کدوم از این موتورها چه دو زمانه چه چهار زمانه دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد که هیچ کدوم برتری نسبت به اون یکی نداره که از این موتورها در محصولاتی همچون دستگاه های علف زنی – چمن زنی – قایق – جت اسکی – اره برقی و موتور سیکلت استفاده می شود، ولی توی این مقاله بیشتر میخواهیم به موتور سیکلت ها بپردازیم.

موتورهای دو زمانه و چهار زمانه چطوری کار می کنند؟

در موتورهای 4 زمانه روال کار بر اساس چهار مرحله صورت می گیرد که این مراحل شامل:

مکش سوخت و هوا از طریق شمع

تراکم سوخت و هوا

انفجار و احتراق

آزاد شدن انرژی حاصل از تراکم و انفجار سوخت – تخلیه از طریق اگزوز صورت میگیرد

روند و عملکرد موتورهای دو زمانه شبیه به موتورهای چهار زمانه می باشد ولی به جای چهار مرحله این مراحل در دو بخش صورت میگیره یعنی مکش و تراکم در یک مرحله و احتراق و آزاد شدن انرژی در مرحله بعد صورت می گیره!

و یک فرق دیگه که میشه بهش اشاره کرد اینه که در موتورهای دوزمانه میل لنگ با حرکت پیستون یک دور میزنه و همین عمل در موتور چهار زمانه با نیم دور انجام میشه J

حال اگر بخواهیم به صورت جزیی تر به اختلاف این دو بپردازیم داریم:

تعداد چرخش های یک میلنگ : همانطور که بالاتر اشاره کردیم باید اشاره کنم تعداد گردش های میلنگ در موتور چهارزمانه نصف موتورهای دو زمانه است.

این اختلاف میتونه تو ساختار و قطعات موتور باشه: ساختار موتورهای دو زمانه نسبت به چهار زمانه ساده تر است بنابراین استهلاک و پیچیدگی کمتری هم داره

قیمت بیشتری که موتورهای چهارزمانه نسبت به دو زمانه دارند چون پیچیدگی بیشتری دارند

قدرت بالاتری که موتورهای چهار زمانه دارند : چون عمل مکش – تراکم – تخلیه در چهار مرحله صورت میگیره در نتیجه باعث میشه دود به شکل کامل تری خارج بشه و این عمل باعث میشه فشار کمتری به پیشرانه وارد شه

مصرف سوخت : چون عمل احتراق به صورت کامل تری در موتور چهار زمانه انجام میشه در نتیجه مصرف سوخت آن نسبت به یک موتور دو زمانه پایین تره!

هزینه های نگهداری این دو موتور: چون به لحاظ ابعادی موتور چهار زمانه بزرگتر از دو زمانه هستش سبب میشه که برای خنک شدن از سیستم آبی رادیات استفاده کنیم در حالی که یه موتور دو زمانه با دمای محیط خنک میشه

 

مقایسه حجم و ابعاد این دو موتور:

خب طبیعیه که موتورهای چهار زمانه ابعاد بزرگتری نسبت به موتورهای دو زمانه دارن

بررسی به لحاظ آلایندگی:

چون عمل احتراق در موتورهای چهار زمانه کامل تره در نتیجه میزان آلایندگی تولید شده نیز کمتر خواهد بود و در ضمن آلودگی صوتی نیز در موتورهای دو زمانه نیز بیشتره

 

حال که به اختلاف این دو تا موتور پرداختیم کدام موتور سیکلت بهتره دو زمانه یا چهار زمانه؟

اگر بخوام باهاتون صادق باشم باید بگم موتورهای دو زمانه نسبت به چهار زمانه از تعادل بهتری برخورداره چون جرقه زنی یکباره ولی احتراق و انتقال نیرو در چهار مرحله صورت میگیره که همین امر باعث میشه که اصطکاک بیشتری نسبت به موتورهای دوزمانه داشته باشند.

ولی چیزی که در موتورهای چهار زمانه از اهمیت بیشتری برخورداره اینه که به نسبت سایر موتورها پیشرفته تر بوده و مصرف سوخت پایین تری داره در عوض موتورهای دو زمانه به دلیل همان مراحل احتراق که در بالا بهش اشاره کردیم شتاب بیشتری دارند.

اگر علاقه مند به محتواهای این سبکی و اخبار خودرویی هستین پیشنهاد میکنم پیج مارو تو اینستاگرام فالو داشته باشید تا  بتونین سر فرصت تو سایتمون وارد شین و مقالات این مدلی رو بخونین و استفادهه کنین. برای فالو کردن پیج اینستاگراممون اینجا کلیک کنید.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

در مطالب قبلی که از زبان یکی از متخصصین خودرو نوشته بودم درباره سیستم برقی خودرو به صورت کامل صحبت کردم ولی یه سری موارد تکمیلی موندش که امروز توی این مقاله میخوام بهش بپردازم و راجبش صحبت کنم. قطعا متخصصین باتری کار که یک استارتاپ تخصصی باتری ماشین، میتونین به بهترین شکل ممکن میتونن زمانی که باطری ماشین شما دچار مشکل شد یا سیستم برقی ماشینتون دچار خللی شد شمارو راهنمایی کنن تا بتونین بهترین تصمیم رو در این خصوص بگیرید.

تو مقاله قبلی اومدیم درباره موارد زیر صحبت کردیم که به صورت کوتاه دربارش صحبت می کنیم و به موارد اصلی تر می پردازیم.

اومدیم گفتیم که

سیستم برقی خودرو شامل چه قطعاتی است؟

گفتیم از دو بخش کامپیوتر ماشین و بخش دیگر سایر قطعاتی است که در تامین برق ماشین نقش اصلی رو ایفا می کنند که شامل قطعات :

باطری ماشین: وظیفه اصلیش اینه که برق رو ذخیره سازی کنه

دینام : وظیفه ای که داره اینه که انرژی مکانیکی به الکتریکی تبدیل میکنه تو ماشین

کوئل : کارش تقویت برق باتری ماشین از طریق شمع هستش

دلکو : قطع و وصل جریان برق رو به عهده داره

شمع : کارش ایجاد جرقه بین قطعات مورد نیاز

وایر شمع : سیم های نارسانا و عایقی هستن که ارسال برق به شمع ها از این طریق صورت می گیره.

مدارات الکتریکی : این مدارات شامل مدار روشنایی و شارژه

آفتامات: کار اصلی این قطعه اینه که برقی که از طریق دینام تولید می شود توسط افتامات ولتاژش کنترل میشه

فیوزها : برای جلوگیری از آسیب به سیستم برق رسانی خودرو

کنترلرها: قطع و وصل کردن جریان برق توسط این قطعه انجام میشه!

سیم ها و توزیع کننده برق

 

 

سیم ها

می تونم به جرئت بگم که پرکاربردترین وسیله در هر خودرویی سیم هستش چون توسط این سیم ها انتقال انرژی الکتریکی به سایر قطعات صورت می گیره. که عمده تجمع سیم ها در یک خودرو در جعبه فیوز می باشد.

 

این سیم ها به قدری حجمش بالا هستش که حتما باید ساماندهی بشه و در یک کانال مشخص قرار بگیره تا مشکل و نقص فنی پیدا نکنه.

و اما فیوزها

همه فیوزها چند رشته سیم نازک دارند که برق با جریان بالا نمیتونه ازش رد بشه که اگر این اتفاق بیفته فیوز میسوزه. که سوختن فیوز میتونه منجر به آسیب های جدی در مدارهای برق رسانی میشه.

به خاطر همین موضوع در همه خودروها از یک جعبه فیوز استفاده می کنند که کلیه فیوزهای مدارهای مختلف داخل آن قرار میگیرند که جاش تو خودروهای مختلف متفاوته ممکنه برای بعضی از ماشین ها داخل کابین و در سایر خودروها در قسمت موتور ماشین باشه. شاید براتون جالب باشه بدونین که معمولا داخل جعبه فیوز چندتا فیوز یدک نگهداری میشه تا در صورت آسیب دیدن یکی از اونا سریع بشه فیوز مربوطه رو جایگزین کنند. معمولا فیوزها با رنگهای مختلف دارای ظرفیت متفاوتی هستند و به این ترتیب استاندارد سازی شده اند و روی فیوزها معمولا یک عدد نوشته شده که ظرفیت اون فیوز بر اساس توان جریان عبوری از اون هستش.

 یه سری دیگه ملزومات سیستم برقی خودروها کنترل کننده ها هستند:

وقتی ماشین خاموشه باتری ماشین و وقتی روشنه دینام ماشین هر دو به طور دائمی کار برق رسانی ماشینو انجام میدن. اینجا سوالی که مطرح هستش اینه که آیا قطعات مختلف ماشین همیشه به این برق رسانی احتیاج دارند یا نه؟ جواب خیر هستش چون مثلا ضبط ماشین همیشه روشن نیست یا اینکه ما چراغای ماشینو مرتب روشن نگه نمیداریم؟ یا اینکه برف کن ماشین فقط در مواقع بارندگی استفاده میشه که اینجاست که کنترل کننده ها نقش اساسی دارند.

کار کنترل کننده ها چیست؟

این کنترل کننده ها در حقیقت یک سری کلید و دکمه هستند که در قسمت های مختلف مدارات الکترونیکی خودرو قرار دارند که وظایف گوناگونی دارند یکی سری از این کنترل کننده ها کار قطع و وصل برق، یک سری دیگر کارشون کم و زیاد کردن سرعت و شدت جریان الکتریکی هستش .

سوکت‌ها

یک سری از قطعات اتومبیل وجود دارند که شاید در ظاهر بی اهمیت باشند ولی وقتی خراب باشند کل خودرو از کار میفته که می توان برای مثال برای این قطعاتسوکت هارو مثال بزنم که در اصطلاح فنی به آن ها کانکتور هم گفته می شود.

کار سوکت ها چیست؟

اتصال سیم های مدارات الکتریکی مختلف به قطعات مصرفی برقی خودرو برعهده سوکت ها یا کانکتورها می باشد.

اگر مشتاق شنیدن اخبار خودرو ها هستید پیشنهاد میکنم پیج اینستاگرام مارو فالو کنین همین الان اینجا کلیک کنید.

 

 

  • زهره نجیبی