تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

  • ۰
  • ۰

بیایید با یک مثال نحوه کار سرچ گوگل را بشناسیم.

فرض کنید شما یک شرکت طراحی سایت هستید. چند وقتی است که تصمیم دارید، تبلیغات آنلاین داشته باشید تا کسانی که برای شرکت و کسب و کار خود به سایت نیاز دارند به شما مراجعه کنند.

شرکت شما دو نوع محصول دارد یکی ساخت فروشگاه و دیگری ساخت سایت و برای هر کدام کلمات کلیدی جداگانه‌ای در نظر گرفته‌اید که متناسب با همان بخش از کسب و کارتان است.

شما می‌توانید با استفاده از گوگل ادز، دو کمپین برای دو محصول خود ایجاد کنید و کلمات کلیدی مرتبط با آن‌ها به کار بگیرید. این کار باعث می‌شود که اگر کسی کلمات کلیدی شما را جستجو کرد، سایت شما در نتایج بالای گوگل برایش نشان داده شود.

در این طرف داستان من به دنبال یک شرکت خوب طراحی سایت می‌گردم. می‌نشینم پشت سیستم و جستجو می‌کنم «طراحی سایت فروشگاه». دو سری از نتایج برای من نشان داده می‌شود. یکسری از نتایج از اواسط صفحه به بعد هستند که به‌طور طبیعی در صفحه اول گوگل قرار گرفته‌اند و با کلمه‌ای که سرچ کردم همخوانی دارند. تجربه نشان داده است که کاربران به این نتایج کمتر توجه می‌کنند، مخصوصاً اگر چیزی که می‌خواهند، در نتایج یک و دوی گوگل پیدا کنند.

دومین دسته Paid Resultها یا نتایج پولی هستند که در لینک‌های اول گوگل قرار می‌گیرند. این دسته همان کسب و کار‌هایی هستند که از تبلیغات جستجوی گوگل استفاده می‌کنند و گوگل آن‌ها را جلوی چشم کاربر می‌گذارد.

خب حالا با این اوصاف، شما فکر می‌کنید تبلیغات شما برای من نمایش داده می‌شود یا نه؟ خب باید بگویم بستگی دارد گوگل را راضی کرده باشید یا نه! شرکت‌های زیادی مثل شما هستند که دوست دارند با همین کلمات کلیدی صدر جدول نتایج باشند و برای این از گوگل ادز استفاده می‌کنند. چیزی شبیه مزایده با کلی متقاضی اتفاق افتاده است که گوگل باید تعیین کند که هر کس در چه جایگاهی از نتایج گوگل باشد.

گوگل برای مشخص کردن رتبه‌ها از دو شاخص استفاده می‌کند. یکی اینکه تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک چقدر پرداخت می‌کند (BID). دوم اینکه، وبسایت شما چقدر کیفیت دارد، چقدر برای کاربر مفید است و کلمات کلیدیتان چقدر با محتوای وبسایتتان مربوط است. دقت کنید که گوگل از دو شاخص استفاده می‌کند، این یعنی قرار نیست هر کس که پول بیشتر داده، رتبه بالاتری بگیرد. تلفیق این دو عامل جایگاه شما در نتایج اول گوگل را تعیین می‌‍کند.شاخص های گوگل در سرچ نتورک

شبکه نمایش گوگل (Display Network)

تابه‌حال این ایده را داشته‌اید که در وبسایت‌های مشهور و پر بازدید، کسب و کار خود را در قالب عکس یا ویدئو معرفی کنید؟ با گوگل می‌توانید این کار را  انجام دهید. شبکه نمایش گوگل با میلیون‌ها وب‌سایت، وبللاگ، اپلیکیشن‌های موبایل و رسانه‌های دیگر به 90 درصد کابران اینترنت دسترسی دارد. تبلیغات در این شبکه این شانس را به شما می‌دهد که پیام تبلیغاتی خود را در جای درست، زمان درست و به مخاطب خاص خودش برسانید.

بنابراین، با استفاده از شبکه نمایش گوگل، شما می‌توانید تبلیغات بنری، ویدئویی و متنی خود را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این شبکه وجود دارند، نمایش دهید.

به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟

ما به شما کمک می‌کنیم با تبلیغات گوگل و کمترین هزینه در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.

شما با کاپنا به راحتی می توانید کسب و کار خود را دیجیتالی کنید.

  • ۹۹/۰۹/۲۹
  • زهره نجیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی