تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ساختار باطری ماشین

 

ساختار باطری ماشین شامل چه قطعاتی می شود؟

باطری ماشین یکی از قطعات ضروری برای روشن شدن خودرو است و در صورت نبودن این ابزار یا خراب بودن آن، قادر به روشن کردن اتومبیل خود نخواهید بود. برای آشنایی بهتر با عملکرد این قطعه، ساختار باطری ماشین را مرور می کنیم.

باطری ماشین از قطعاتی چون درب، پوسته، قطب های مثبت و منفی، صفحه عایق و صفحه مثبت و منفی و در نهایت نشانگر تشکیل شده است. در ادامه برای آشنایی بیشتر نسبت به عملکرد باتری، به توضیح هر یک از این قطعات می پردازیم.

پوسته تشکیل دهنده ساختار باطری ماشین

این پوسته همان طور که انتظار داریم جعبه محافظ باتری است که معمولا از جنس مقاوم و محکم پلی کربنات، ساخته می شود. پوسته ها در مقابل ضربات، مقاوم ساخته شده اند، اما در تصادفات سنگین، با شکستن باطری ماشین مواجه خواهید شد.

باتری های خودرو، دارای 6 درب هستند. برای رویت این درب ها، باید به بخش سوراخ های ریختن الکترولیت توجه کنید، زیرا درب ها درست روی منافذ دریافت الکترولیت، قرار گرفته اند. به علاوه روی هر یک از درب های باطری ماشین نیز شاهد روزنه ای ریز هستیم که کاربرد آن برای خارج کردن گاز باتری است.

نشانگر

نشانگر باطری ماشین، همان طور که از نام آن می توان حدس زد، قطعه ای است که شرایط شارژ، نیمه شارژ یا دشارژ بودن باتری را نشان می دهد. نشانگر به شکل یک استوانه بوده و در خانه باتری و داخل الکترولیت جای می گیرد. البته برای چک کردن وضعیت باتری، این قطعه طوری قرار می گیرد که فرد امکان رویت آن از صفحه باتری را داشته باشد.

 

حال عملکرد نشانگر برای نشان دادن وضعیت باتری را دنبال می کنیم:

این قطعه استوانه ای، گویی سبز رنگ را در خود جای داده است. این گوی به صورت پیش فرض، دارای نسبت چگالی اسید 1275 درجه است. حال اگر الکترولیت با درجه 1275 داخل باتری ریخته شود، همسویی آن با درجه چگالی گوی نشانگر، باعث می شود که این گوی به سطح آمده و شما رنگ سبز آن را به راحتی مشاهده کنید. این علامت به معنای آن است که همه چیز خوب پیش رفته و وضعیت مساعد است.

اما اگر درجه استاندارد اسید الکترولیت پایین باشد، گوی سبز رنگ به داخل استوانه نشانگر پایین رفته و دیگر به جای رویت سبزی آن، گوی سیاه را مشاهده خواهید کرد. این به عنوان یک علامت هشدار برای باطری ماشین در نظر گرفته می شود.

قطب مثبت بخشی از ساختار باطری ماشین

قطب مثبت باطری ماشین که از جنس سرب است، به صفحه مثبت باتری متصل بوده و در ضمن نسبت به قطر منفی، ساختار بزرگتری دارد. شما قادر به مشاهده قطب مثبت باطری ماشین هستید، زیرا سر این قطعه، از درپوش باتری بیرون آمده و به خوبی قابل مشاهده است.

قطب منفی باطری ماشین نیز وضعیت مشابهی مانند قطب مثبت دارد و همان طور که گفتیم، از قطب مثبت، کوچک تر است. لازم به توجه است که این قطب به صفحه منفی باتری متصل شده است.

الکترولیت از بخش های مهم ساختار باطری ماشین

الکترولیت محلولی متشکل از اسید سولفوریک و آب مقطر است. حجم آب مقطر، 3 برابر حجم اسید سولفوریک بوده و حین ترکیب به دمای 100 درجه سانتی گراد می رسد. البته برای ریختن الکترولیت ترکیب شده، باید تا خنک شدن کامل آن، منتظر ماند.

درپوش باتری

درپوش نیز قطعه ای از گروه پوسته باتری است و معمولا از همان جنس انتخاب می شود. ابتدا صفحات مثبت و منفی و عایق باتری داخل پوسته قرار گرفته و سپس درپوش روی آن جای می گیرد. لازم به ذکر است که محل قرار گرفتن درب های باطری نیز در مرحله بعد از درپوش و روی آن است. طول عمر مفید باطری ماشین را می دانید؟!

صفحات منفی باتری

صفحات منفی باتری از یک لایه ابتدایی و پایه به جنس فلز (غالبا از آلیاژ سرب)، تشکیل شده اند. این صفحات را معمولا به شکل شبکه ای مانند تهیه کرده و ماده فعال را به آن اضافه می کنند تا به خوبی در لابه لای ساختار مشبک آن، جای بگیرد. در ادامه صفحه منفی را در کوره قرار داده و آن را به همراه ماده فعال، خشک می نمایند. برای شناختن صفحه منفی باتری، باید به رنگ خاکستری آن، توجه نمایید.

صفحات مثبت باتری

صفحات مثبت باتری رنگ قهوه ای تیره مایل به قرمز آجری داشته و تعداد آن ها، یکی بیشتر از صفحات منفی است. علت بیشتر بودن تعداد صفحات مثبت باتری، نسبت به صفحات منفی؛ استفاده از یک صفحه منفی، بین دو صفحه مثبت است. این باعث می شود که به یک صفحه مثبت اضافه در قیاس به تعداد صفحات منفی، نیاز داشته باشیم.

این صفحات نیز از جنس آلیاژ سرب بوده و پس از اضافه شدن ماده فعال به آن، مراحل خشک شدن را طی کرده و سپس در باطری ماشین، جای می گیرند.

صفحات عایق باتری

این صفحات به عنوان عایق بین صفحات مثبت و منفی باتری قرار گرفته و معمولا از جنس مقاوم پلی کلریدونیل انتخاب می شوند.

یک توصیه

 

بدیهی است که با خرید بهترین جنس باطری ماشین، می توانید کارایی، کیفیت و طول عمر بالاتری از آن دریافت کنید. البته راه های مختلفی برای افزایش طول عمر باطری ماشین وجود دارد.

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

باتری به باتری

آموزش کامل نحوه صحیح باتری به باطری ماشین

حتما برای همه شما پیش آمده است که گاهی پشت خودرویتان بنشینید و زمان ستارت زدن متوجه شوید که خودروی شما روشن نمی شود . در این مواقع باید چه کنیم ؟ اگر چراغ های پشت آمپر و ادوات برقی ماشین از کار افتاده باشند ، احتمالا علت روشن نشدن خودرو به باتری آن مربوط می شود بنابراین در این شرایط بدون هیچ گونه ناراحتی ، نحوه صحیح باتری به باتری که این بخش از دانستنی های خودرو در نمناک به شما ارائه می کند را یاد بگیرید و انجام دهید.باتری به باتری خودرو

در هنگام روشن نشدن ماشین چه باید کرد؟

در شرایطی که ماشین هنگام استارت زدن روشن نمی شود، سه روشی که در پیش رو دارید فکر کنید و یکی را انتخاب کنید

روش اول

راحت ترین روش ممکن این است که امداد خودروتماس بگیرید و از آنها درخواست تعویض باتری ماشین نمایید.

روش دوم

از قبل پاور بانک را تهیه کنید و این وسیله ی پُرتابل را در صندوق قرار دهید تا در صورت لزوم از آن استفاده نمایید.

روش سوم

باتری به باتری کنید.

اگر روش سوم یعنی باتری به باتری انتخاب شماست ، مراحل زیر را انجام دهید :

1. یک خودرو با باتری سالم برای باتری به باتری کردن پیدا کنید .

2. کابل باتری که از قبل تهیه نموده اید را از صندوق خارج کنید.

3. خودرو با باتری سالم را طوری در کنار خودرو مشکل دار پارک کنید که طول کابل کافی باشد.

4.سوئیچ هر دو خودرو را ببندید و صندوق عقب یا کاپوت جلو را باز کنید.

 

5.باید بدانید که هر باطری ماشین دوقطب + و دارد که بر روی آن درج شده است پس قطب های باتری را شناسایی کنید . شما می توانید با رنگ کابل نیز متوجه قطب های باتری شوید . کابل مشکی رنگی که به باتری متصل است، برای قطب به کار می رود و ضخامت کمتری دارد و کابل قرمز رنگ برای قطب + است که نسبت به کابل مشکی ضخیم تر است.

6.یک قسمت فلزی ترجیحا بدون رنگ یا پیشرانه برای اتصال کابل منفی در خودروی که باتری آن خوابیده ، مشخص نمایید.

7.یک طرف کابل مثبت قرمز رنگ را به قطب + باتری دشارژ شده متصل کنید و طرف دیگر را به قطب + باتری سالم وصل نمایید.

8.کابل منفی مشکی رنگ را به قطب منفی باتری سالم وصل نمایید.

9.سمت دیگر کابل مشکی رنگ را اگر به قطب باتری دشارژ شده متصل کنید خرابی ECU را به دنبال دارد . توجه کنید اگرکابل ها را برعکس متصل نمایید، ممکن است باتری ها منفجرگردند.

10.هیچ گاه گیره ی کابل منفی در خودروی مشکل دار را به قطب منفی باتری خراب وصل نکنید . محل نصب مناسب، روی قسمتی از بدنه ی فلزی یا موتور این خودرو می باشد.

11.اکنون که به روش گفته شده اتصالات را انجام دادید ، خودروی سالم را استارت زده و بعد ازچند دقیقه و بدون خارج کردن کابل ها، به خودروی دشارژ شده استارت بزنید.

اگر روشن شد

اتصال کابل مشکی را از بدنه ی خودروی مشکل دار خارج نمایید.

اتصال طرف دیگر کابل مشکی را از خودروی سالم خارج کنید.

کابل قرمز متصل شده را از خودروی سالم خارج کنید.

کابل قرمز متصل شده را از خودروی معیوب خارج کنید.

اگر از روشن کردن خودرو مدت زمانی می گذرد، احتمال دارد که باطری ماشین سالم و تنها دشارژ شده باشد که در این صورت اگر مسافتی در حدود نیم ساعت را با خودرو طی کنیم باتری شارژ می شود، به غیر از آن باتری مشکل دارد و باید عوض شود.

اگر روشن نشد

اگر ماشین روشن نشد ، کمی صبر کنید و سپس خودروی سالم را استارت بزنید و بعد از دو دقیقه و بدون خارج کردن کابل ها، به خودروی دشارژ شده استارت بزنید. اگر باز هم روشن نشد، احتمالا سیم کشی و یا آلترناتور خودرو ایراد دارد.

 

 

  • زهره نجیبی