تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کلاس بندی خودروها

برای دسته بندی خودروها از یک شیوه بسیار ساده و کلی به نام کلاس خودرو استفاده می کنند که یک مبنای علمی بر پایه تصورات ذهنی کارشناسان خودرو را داراست که در بیشتر نقاط جهان پذیرفت شده است.

کلاس بندی خودرو چیست؟

روشی برای دسته بندی خودروها می باشد که بر اساس ویژگی های مختلفی مثل ابعاد – سایز ماشین – حجم موتور – ظاهر خودرو طبقه بندی می شود که در ادامه به توضیح کامل آن می پردازیم.

که شامل کلاس های :

A خودروهای مینی

B : خودروهای شهری کوچک

C: خانوادگی کوچک

D : خانوادگی بزرگ

E : نیمه لوکس

F: خودروهای لاکچری

می باشد که هر کدام را با جزییات بیشتر براتون توضیح خواهم داد.

خودروهای کلاس a یا خودروهای سایز کوچک و در اصطلاح عامیانه مینی

این خودروها با کوچکترین کابین های موجود در بازار معرفی می شوند که شامل خودروهایی مثل ام وی ام – ماتیز – مینی ماینر که تعداد سیلندرها و حجم موتور آن نسبت به سایر خودروها کمتر است که مزیت این خودروها نسبت به سایر خودروها مصرف سوخت پایین آن است.

 

خودروهای کلاس b یا خودروهای شهری کوچک

خودروهای کلاس بی همون خودروهای شهری معمول هستن که از خودروهای کلاس آ کوچکترن ولی نسبت به آن ها مصرف بنزین بالاتری دارن ولی در عوض ایمنی بهتری نسبت به خودروهای دسته قبلی دارند. بیشتر خودروهای هاچ بک در این دسته قرار دارند.

خودروهای کلاس c یا خودروهای خانوادگی در سایز متوسط

این خودروها شامل خودروهای سدان در بازار است که مناسب برای 5 نفر است که اغلب صندوق بزرگ و جاداری دارند و حجم موتور و مصرف سوختش از سایر خودروهای کلاس آ و بی بیشتر است خودروهایی مانند مزدا – هیوندا و مگان در این کلاس قرار دارند.

خودروهای کلاس d یا خودروهای سایز بزرگ

خودورهای این دسته در دسته خودروهای سایز بزرگ قرار گرفته و مناسب سفر یا مسافت طولانی است و بسیار جادار و ایمن طراحی شده است و نسبت به خودروهای دیگر از امینت بالاتری برخوردار است و رفاه بیشتری برای سرنشینان فراهم میکنه که میتونیم به خودروهایی مثل اپتیما و تویوتا کمری جز این کلاس خودرویی قرار میگیرند که حجم موتور آنها تا 1600 است.

خودروهای کلاس e یا خودروهای نیمه لوکس

خودروهای نیمه لوکس خودروهایی هستند که به لحاظ سایز طولی و عرضی خودرو نسبت به سایر خودروها بزرگترن و در نتیجه مصرف سوخت بالاتری نیز دارند در ضمن از امکانات رفاهی و امنیتی این خودروها غافل نباشیم که خودروهایی مثل بی ام دبلیو سری 5 – آزرا گرنجوی و برخی از مدل های بنز جز این دسته از خودروها قرار می گیرند.

خودروهای کلاس f یا خودروهای لاکچری

اخرین دسته از کلاس های خودرویی کلاس اف است که به لحاظ سایزی از خودروهای دیگر بسیار بزرگتر است و بسیار آپشنال می باشد و دارای بالاترین ضریب امنیت در خودرو می باشند و اکثرا نیاز به حضور یک راننده وجود دارد که خودروهایی نظیر رولزرویس – بی ام دبلیو سری 7 و برخی از مدل های بنز

 

نوع دیگری از طبقه بندی خودروها بر اساس فرم اتاق و بدنه خودرو وجود دارد که به شرح ذیل است:

سدان

لیفت بک

هاچ بک

فست بک

خودروهای سدان

یک نوع پرطرفدار در کلاس خودروها خودروهای سدان هستند که شامل چهاردرب و یک درب صندوق عقب به صورت مجزا و دو سری صندلی که ظرفیت این خودروها 4 نفره می باشد و مورد نیاز کلیه اقشار جامعه می باشد.

که بر روی بدنه خودروها و دفترچه آن علامت اختصاری sd قرار گرفته است و خودروی خانواده محسوب میشود که شامل خودروهایی مثل پژو 405- سورن – سمند – دنا- تویوتا کمری – برخی از مدل های بنز و بی ام و و ...

خودروهای هاچبک

خودروهای هاچ بک به خودروهایی گفته می شوند که برخلاف عامه که فکر میکنند بدون صندوق نیست و درب پشت به جای درب صندوق عقب استفاده می شود که خودروهایی مثل تیبا2 – پراید 111 و پژو 206 از این نوع هستند.

خودروهای فست بک

طراحی این خودروها چیزی مابین سدان وهاچ بک است که خودروهایی هستند سقف قسمت پشتی با یک شیب ملایم به صندوق عقب وصل می شود مثل خودروی پورشه پانامرا

خودروهای لیفت بک

این خودروها تقریبا شبیه خودروهای سدان هستند که تفاوت آنها در بخش صندوق عقب این خودروهاست که با شیشه عقب یک جا بالا میرود. مثلا تویوتا پریوس یا زانتیا و ...

 

بیشتر بخوانید:

در گل و لای چطوری رانندگی کنیم؟

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

برای همه دارندگان خودرو در فصل سرما یخ زدگی شیشه های خودرو پیش اومده! فکر کنید توی یه روز سرد زمستونی در حالی که خیلی عجله دارین متوجه میشین ماشین کامل یخ زده!

در مرحله اول نترسید و خونسردی خودتونو حفظ کنید تا با راهکارهایی که توی این مقاله میخوام بهتون بگم در کمترین زمان بهترین نتیجه رو بگیرین.

یخ زدایی از شیشه ماشین

چطوری شیشه ماشین رو یخ زدایی کنم؟

روش اول: یخ زدایی و تراشیدن یخ از روی خودرو

در این مرحله در ابتدا ماشین رو روشن کنید و تنظیمات مربوط به یخ زدایی آن را فعال کنید. بهترین کار اینه ماشین روشن بشه تا بعد از گرم شدن ماشین بخاری ماشین روشن بشه و در حالت یخ زدایی قرار بدین که گرمای حاصل از بخاری ماشین باعث اب شدن یخ ها بشه.

دمای ماشین روی بالاترین درجه حرارت باشه و هوای در حال گردش رو تنظیم کنید. چون هوای در حال گردش سبب میشه هوای گرم چرخش داشته باشه و هوای داخلی خودرو زودتر گرم میشه که به روند یخ زدایی خودرو کمک میکنه!

فرقی نمیکنه روز باشه یا شب چراغای ماشینو روشن کنید تا گرمای لامپای ماشین باعث ذوب شدن یخ ها بشه چون خود لامپهای ماشین از خودشون گرما تولید میکنند.

با انجام مراحلی که گفته شد بعد اینکه بخاری ماشین و چراغارو روشن کردین و این یخ ها یه کم نرم شدن وقت اینه یه کاردک پلاستیکی بردارین و برای تراشیدن یخ شیشه ها ازش استفاده کنید.

برای اینکار تمام دورتا دور شیشه های ماشین رو با کاردک بتراشید تا دیدتون تو رانندگی تکمیل باشه و از بروز حادثه احتمالی جلوگیری کنید.

یخ زدایی با کاردک

دقت کنید حتما کاردکی که استفاده میکنید پلاستیکی باشه چون در غیر اینصورت شیشه ها خراشیده میشوند و به خودروی شما صدمه وارد میشه!

روش دوم : استفاده از محلول آب و الکل

یه راه دیگه برای زدودن یخ از روی شیشه ماشین اینه که شما یه مخلوط  آب و الکل روی شیشه های یخ زده اسپری کنید.

برای انجام اینکار اگر دیدین یخی که روی ماشین قرار گرفته خیلی ضخیم هستش و با راهکاری که در بالا بهش اشاره شد درست نشد یه شیشه تمیز رو بردارین و توش یه سهم الکل و دو سهم آب بریزید حساب بطری رو تکان بدین که محلول خوب باهم ترکیب بشه بعد این محلول رو روی شیشه ها اسپری کنید تا سریعتر ذوب بشه و راحت تر بتونین بتراشینش.

اگر خواستین این محلول رو از قبل اماده کنید و تو ماشین نگه دارید برای جلوگیری از یخ زدگی این محصول بهتره توش چند قطره مایع ظرفشویی بریزید تا به عنوان یه عامل فعال عمل کنه و از یخ زدگی محصول جلوگیری کنه!

اگر دیدین سطحی که روی بدنه  ماشین شما نشسته یخ زدگی نیست و برف سبکه میتونین از یه جارو یا برس برای برداشتن ان اقدام کنید. چون حجم زیاد برف بر روی ماشین خودش از یخ زدگی جلوگیری میکنه و در ضمن باعث میشه بدنه ماشین و شیشه ها صدمه نبینه!

یکی از راه کارهای دیگه ای که میتونین برف رو از رو بدنه ماشینتون پاک کنید اینه که با کف دست روی کاپوت یا صندوق عقب بزنین تا برف ها تکانده بشن.

اگر چنانچه هوا به قدری سرد بود که قفل های ماشین یخ زد میتونین از باز کننده یخ قفل استفاده کنید.

برای اینکار کافیست مایع بازکننده یخ قفل رو برروی قفل اسپری کنید .

 

اگر چنانچه این مایع در دسترس نبود میتوانید از ترکیب یک فنجان آب و الکل به نسبت مساوی در یک بطری استفاده کنید و بر روی قفل ها اسپری کنید تا یخ آب شود.

نکته ای که باید بهش توجه کنید اینه که قبل اینکه راه بیفتید همه برف و یخ ها رو از رو ماشین پاک کنید در بسیاری از کشورهای پیشرفته خودروهایی که با برف روی ماشین حرکت میکنن مشمول جریمه میشن.

اگر ماشینتونو تو پارکینگ پار میکنید حتما از یه پارکینگ سرپوشیده استفاده کنید که در معرض بارش برف و بارون نباشه و در طول شب شیشه ها یخ نزنه. ولی اگر مجبور به پارک ماشین در فضای روباز بودین حتما از چادر محافظ استفاده کنید تا از یخ زدگی تا حد زیادی جلوگیری نمایید.

یخ زدایی با دست

روش سوم: استفاده از محلول آب و سرکه

یه راه دیگه ای که میتونین برای جلوگیری از یخ زدگی ماشین استفاده کنید اینه که مخلوطی از سرکه و آب رو روی شیشه اسپری کنیدو با یه دستمال به خوبی اون رو پخش کنید.

اگر تمایل به خوندن مقالات این چنینی دارید پیشنهاد میکنم مقاله های سایت مارو که استارتاپ تخصصی باطری ماشین هست در سایت باتری کار دنبال کنید.

 

  • زهره نجیبی