تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

۶ مطلب در اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درباره سیستم تعلیق خودرو چه می دانید؟

سیستم تعلیق خودرو

شاید ما به عنوان یه کاربر عادی درباره تعلیق ماشین نشنیده باشیم اگر براتون جالبه درباره این مطلب بدونین پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها با من همراه باشید.

تعریف سیستم تعلیق خودرو و وظایف آن

سیستم تعلیق ماشین یا همون فنربندیه که این قسمت از اتومبیل برای جلوگیری از لرزش و حرکت های شدید ماشین در سطوح غیرهموار در حین حرکت میشه.

سیستم تعلیق شامل چه قسمت هایی می باشد؟

منظور از سیستم فنر ماشین شامل قطعات زیر می باشد:

کمک فنر

فنرها

شاسی

چرخها

اتصال بین چرخ و شاسی

سیستم فنر بندی ماشین از ابتدای استفاده در خودروهای بنزینی تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است و هر چقدر خودروها پیشرفته تر شدن این سیستم ها متنوع تر و پیچیده تر شدن و راحتی سرنشینان خودرو بیشتر شده است در ضمن هر چه قدر این قطعات پیشرفته تر شده ان فرسایش در اون ها پایین اومد و عمرشون طولانی تر شد چون هر چقدر این حرکات شدید بیشتر بشه استهلاک در خودرو بالاتر میره

سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق ماشین از چه اجزایی تشکیل شده است؟

اگر بخوام براتون شرح بدم که سیستم فنربندی ماشین از چه قطعاتی تشکیل شده است باید بگم که تعداد این قطعات بسیار زیاده که عملکرد ضعیف و یا فرسودگی هر کدام از قطعات بر سیستم تعلیق خودرو بسیار اثر گذار خواهد بود و بر ایمنی خودرو نقش به سزایی دارد. که در اینجا به اصلی ترین این قطعات میپردازیم:

  1. رینگ و لاستیک : بیرونی ترین سیستم فنربندی یه خودرو لاستیک ها و رینگ ها هستند و سطوح ناهموار قبل از هر چیزی با لاستیک ها برخورد میکنند پس لاستیک ها سریع تر از هر قطعه دیگر دچار استهلاک میشه که در این بین وظیفه رینگ ها انتقال وزن خودررو به سطح جاده است و توزیع کردن این وزن خودرویی است.
  2. فنرها : اصلی ترین سیستم فنر بندی یک خودرو فنرها هستند که وظیفه آن ها جذب ضربه ها و تنظیم ارتفاع ماشین و حفظ تماس لاستیک ها با سطح جاده می باشد. که انواع فنرها به شرح ذیل است:
    • فنر مارپیچ
    • فنرتخت
    • فنر بادی
  3. دمپر یا کمک فنر: این قطعه هم جز قطعات بسیار مهم و اصلی می باشد که وظیفه آن مانند فنرها جذب ضربه هاست و نیروی وارد شده توسط ضربه هارو دفع می کند و زمانی که میخواد این نیرو رو دفع کنه خودرو به سمت بالا میپره که انواع به شکل زیر است:
    • کمک فنر هیدرولیکی یا سیال روغنی
    • کمک فنر نیوماتیکی یا سیال گازی
  4. میل تعادل یا میل موجگیر : وظیفه این میله ایجاد ثبات در ماشین است و در سرعت های بالا یا در جاده های مارپیچ از چپ شدن و منحرف شدن خودرو جلوگیری میکنه و در واقع نقطه اتصال بین دو کمک فنر ماشین را فراهم میکنه
  5. میل رابط : وظیفه این میله ها ایجاد ارتباط و اتصال بین بخش های مختلف سیستم تعلیق خودرو رو دارد و بسیار مقاوم هستند که عمرشون به اندازه بدنه و شاسی خودرو می باشد و فقط در تصادفات شدید زمانی که بدنه یا شاسی اسیب جدی میبنه این قسمت دچار استهلاک و و آسیب میشه!
  6. سیبک: یه قطعه دیگه در سیستم تعلیق ماشین سیبک هستش که شکل مفصل گونه داره که وظیفش متصل کردن چرخ های ماشین به سیستم فنربندی ماشین است که وقتی فرما خودرو رو میچرخونیم عبور از ناهمواری ها توسط این بخش از ماشین ممکن میشه
  7. بوش : این هم یه قطعه مفصل گونه است در خودرو که فرقش با سیبک اینه که قابل چرخش نیست و فقط میتونه باز یا بسته بشه و برای کم کردن سرو صدا و لرزش خودرو در سطوح ناهموار به کار میاد.
  8. طبق: این قطعه فولادی برای متصل کردن سیستم فنربندی به شاسی ماشین استفاده میشه که انواع آن به شکل زیر است:
    • کنترلی
    • جناغی

سیستم های فنربندی دارای چه انواعی است؟

  1. سیستم فنر بندی مستقل
    • مک فرسون
      • سیستم دوجناغی
      • محور نگهدارنده
      • طبق دار عرضی
  2. سیستم فنربندی وابسته         
    • اکسل محور صلب
    • اکسل محور تیری شکل
    • چهارمیل
    • دیون
  3. سیستم فنربندی نوین
    • چنداتصاله
    • هیدرولیکی یا هیدروپنوماتیک
    • فنربندی بادی
    • فنربندی الکترومغناطیسی

چه زمانی سیستم فنربندی خودرو مستهلک می شود؟

یه سری نشونه ها وجود داره که با دیدنش این الارم رو به شما میده که سیستم فنربندی شما مستهلک شده و باید تعویضش کنید که در اینجا به یکی از مهمترین هاش می پردازیم

  • وجود روغن بر روی کمک فنرها علت اصلی مستهلک شدن سیستم فنربندی ماشینه که علتش عبور و مرور بیش از حد از مسیرهای ناهموار و بالا پایین شدن زیاد از حد خودرو است که باعث نقص عملکرد این قطعه میشه و سبب میشه دچار روغن ریزی بشه! و بهتر وقتی بیش از 60 هزار کیلومتر کار کردین در سرویس های دوره ای این موضوع رو با مکانیکتون در میون بذارین.

جمع بندی

شرکت باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه خرید باتری ماشین و فروش اینترنتی باطری ماشین که سال هاست در زمینه خودرو و قطعات یدکی آن فعالیت دارد توصیه می گردد حتما از سرویس های دوره ای خودرو استفاده کنید.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

با علائم خرابی شمع آشنا شوید

این قطعه نقش حیاتی را در عملکرد خودرو از وقتی که روشن می شود دارد و قطعه بسیار مهمی در موتور های احتراق داخلی می باشد.

شاید با گفتن این جمله تعجب کنید اما بیشتر مشکلاتی که برای پیشرانه ماشین به وجود می آید ناشی از کثیف یا معیوب بودن شمع می باشد.

 

نقش شمع در خودرو چیست؟

شمع ها قطعاتی هستند که جریان الکتریکی که از باتری ماشین به سمت کوئل می رود را به جرقه هایی برای احتراق ترکیب هوا و سوخت در سیلندر ایجاد می کنند.

این جریان برق داخل شمع به حر کت در می آید و در آخر شمع در فضایی که بین انتهای شمع و سر شمع وجود دارد با یک قوس الکتریکی با قدرت بالا را تشکیل می دهد.

که این قوس به وجود آمده همان  جرقه ای است که موجب احتراق مخلوط هوا و سوخت می شود.

شمع های ماشین می تواند به هر دلیلی از کار بیافتد یعنی اگر بخواهیم به طور کلی این مسئله را ببندیم باید بگوییم هر چیزی مانند روغن شدن شمع یا دوده زدن آن جریان برق را مختل می کند و باعث ایجاد نقص عملکردی در شمع می شود.

 

یکی دیگر از علائمی که باعق مختل کردن کار شمع ها می شود فاصله بین آن ها است. همچنین شمع ها با گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند و این اتفاق باعث افزایش فاصله بین الکترود های سر شمع می شود.

 

 

علائم خرابی شمع خودرو

برای اینکه از شمع های خود مطمئن باشید از شمع های استفاده کنید که استاندارد خودور سازی استفاده از آن را تایید می کنند. اگر از شمع های تقلبی در بازار استفاده کنید باعث می شود موتور و قطعات الکتریکی

مثل کوئل آسیب ببنند.

 

شمع خودرو

احتراق ناقص موتور

زمانی که در مخلوط سوخت وهوایی که درون سیلندر است مشکلی پیش می آید،احتراق ناقص ایجاد می شود.

اگر احتراق سوخت در پیشرانه خوب عمل نکند، این سوخت باعث می شود آلودگی های بیشتری از اگزوز انتشار پیدا کند و به محیط زیست نیز آسیب وارد شود.

بنابراین اگر شمع ها درست جرقه نزنند می توانند یکی از دلایل احتراق پیشرانه باشند.

 

احتراق شمع

 

لرزش و ایجاد سر و صدا در حالت درجا

ایجاد شدن سر و صدا و گاهی لرزش ماشین نیز می تواند نشان دهنده عملکرد نادرست شمع ها در خودرو باشند. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که سوخت سوزانده نشده ناشی از عدم احتراق صحیح شمع حسگر اکسیژن خودرو را به اشتباه می اندازد.

و خب این مسئله باعث کم شدن میزان سوخت درون سیلندر ها شده و در نتیجه نسبت ترکیب سوخت و هوا در داخل سیلندر به هم بخورد.

 

 

سخت یا کند بودن شتاب گیری

اگر از سوی پشرانه ها وقتی که پدال گاز را می فشارید پاسخ صحیحی دریافت نشود مخصوصا زمانی که خودور در حالت شتاب گیری است عملی قابل توجه کردنی بوده و باید به این عمل توجه کنید. همچنین اگر پیشرانه در زمان شتاب گیری تاخیر داشته باشد موضوعی بوده که به دلیل عدم احتراق درست در پیشرانه رخ می دهد.

 

روشن شدن چراغ چک ماشین

اگر که شمع ها در وخیم ترین اوضاع خود باشند چراغ چک ماشین روشن می شود، البته روشن شدن چراغ چک عامل های دیگه ای نیز دارد اما یکی از دلایل آن نیز می تواند به خرابی شمع منجر شود.

 

عمر شمع خودرو چقدر است؟

شمع ها با عمر استانداری روانه بازار می شوند. و اغلب آن ها بین 40 تا 80 هزار عمر مفید دارند. حتی برخی از شرکت ها نیز شمع هایی تولید کرده اند که طول عمر آن ها 150 هزار کیلومتر بوده.

شاید بپرسید شمع فرسوده می شود

باید گفت بله شمع هایی با این طول عمر نیز فرسوده می شوند ولی باز هم عملکرد خود را انجام می دهند!... البته نه به خوبی روز های اول استفاده از آن

به هر حال از قدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمان است. پس توصیه باتری کار این است که در هر 30 هزار کیلومتر شمع را بررسی کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

 

روش های چک کردن شمع موتور

به دلیل اینکه شمع ها با برق و بنزین در ارتباط هستند فعل و انفعالات شیمیایی روی آن رخ خواهد داد. حال با روش هایی که به شما آموزش خواهیم داد تشخیص خرابی شمع را برایتان راحت می کنیم.

 

در ابتدا باید خودرو خود را خاموش کنید، و برق اصلا پشت آمپر نباشد. بعد از خاموش کردن وایر شمع ها را با آچار باز کرده.

 

دوده سیاه یا تیره روی شمع

این دوده از کربن ته نشین شده به دست می آید که نشان دهنده بنزین زیادی است که وارد سیلندر های خودرو شده و مقداری از آن را نسازانده.

در خودرو های کاربراتوری، باید این را به گونه تنظیم کنیم که بنزین به طور کامل بسوزه و روی بدنه شمع دود به جا نگذارد.

 

لکه های سفید رنگ رسوب روی شمع

اگر این لکه سفید رنگ را مشاهده کردید میتوان علت روغن سوزی ماشین باشد. پس باید سوپاپ ها، رینپ ها و سیلندر ماشین را بررسی کنید تا متوجه علت روغن سوزی شوید.

 

نقطه هایی تاولی شکل به رنگ سفید یا قهوه‌ای روشن

با مشاهده این تاول ها می توانید متوجه شوید که بنزین کمی وارد سیلندر شده. پس باید سیستم انژکتور را با دستگاه کاربراتور تنظیم کنید و اگر مشکل برطرف نشد باید دنبال نشتی در سوخت باشید.

 

آب شدن شمع ها

ارگ دیدید شمع ها آب شده بدانید تنظیم تسمه تایم به هم خورده است. اگر تسمه تایم مشکل نداشت می توانیدد عواملی چون سوپاپ ها، کوئل، بنزین نامرغوب و... را بررسی کنید. 

از جهتی انتخاب نادرست شمع ها نیز می تواند دلیل باشد، شمع نامرغوب تحمل دمای کمی دارد و برای موتور خودرو شما مناسب نیست.

 

جمع بندی

با خراب شدن شمع خودرو، ماشین شما بد کار می کند و یا با استارت های زیاد نیز روشن نمی شود. که این موضوع می تواند به راحتی به بخش های دیگر خودرو نیز آسیب برساند. بهترین کار این است که در صورت خرابی سریعا آن را رفع کنید.

 

پیشنهاد باتری کار

شمع های خودرو خود را زمانی که خودرو 25 هزار تا 30 هزار کیلومتر کار کرده، تعویض کنید. تعویض این قطعه در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

چه ویژگی هایی خط عابر هوشمند داره؟

جهان داره رو به سمت تکنولوژی های خیلی هوشمند و جالبی میشه که دیدم خالی از لطف نیست دربارش حرف بزنم و بهش بپردازم. یکی از این موارد وجود خط عابر هوشمند که بسیار تعاملی است و فقط در زمان هایی که نیاز است نمایش داده میشه.

اگر برات جالبه که دربارش بدونی بهت پیشنهاد این مقاله رو با من همراه باش. تو صفحه من انواع تکنولوژی های روز دنیا که بیشتر سمت خودرو هستش رو میتونی ببینی تو سایتمونم که یه استارت اپ تخصصی باتری ماشین هستش کلی اطلاعات جالب میذارم خواستی حتما یه سر به اونجا هم بزن.

خب داشتم درباره خط عابر هوشمند صحبت میکردم،

این خط عابر چطوری کار میکنه؟

با توسعه گوشی های هوشمند، شرکت های تولید کننده نرم افزار دوست دارن همه تکنولوژیها رو به سمت پیشرفت و توسعه ببرن خط عابر پیاده در ساعات کم تردد ناپدید میشه و تو زمانایی که بهش نیازه دوباره پدیدار میشه!

تاریخچه خط عابر پیاده هوشمند

اولین بار شرکت Umbrellium که یه شرکت نرم افزاری خیلی بزرگ تو انگلیس هستش این نرم افزار رو تولید کرد با افزایش ترافیک شهری نیاز به علایم رانندگی بیشتری بود که این خط عابرها برای امنیت بیشتر راننده ها- دوچرخه داران و عابران پیاده است.

تقریبا از دهه 1940 میلادی خطوط عابر پیاده در کلیه خیابان های دنیا شروع به خط کشی شد و ازش استفاده میکنیم ولی استفاده از اون جز چالش های بزرگ زندگی ماست و در حال حاضر ارتباطات ما در شهر بسیار متفاوت تر از قبل شده مثلا فرض کنید دارید تلفن حرف میزنید و از خیابون رد میشید خب طبیعتا توی این لحظه خطرات زیادی شما رو تهدید میکنه در هنگام عبور! که با تغییر سبک زندگیهای هوشمند این خطرات به حداقل رسیده!!!

اساس کار این خطوط هوشمند چگونه است؟

برای اولین بار در جنوب لندن در کشور انگلیس شرکت نرم افزاری که در بالا به آن اشاره کردیم با استفاده از هوش مصنوعی به ساخت این خط کشی پرداخت هاست. که زمانی که یه فرد وارد خیابون میهشه با ردیابی حرکتش وقتی داره راه میره به خودروهای که از اون خیابون رد شمیشه با فلش های جهت داری قرمزی که کف خیابون نمایش میده اعلام خطر میکنه و خودرو رو دعوت به توقف میکنه.

این کار توسط دوربین هایی که اطراف اون خیابون نصبه انجام میده و بدین ترتیب اجازه ورود و خروج به خودروها و عابرین پیاده میده!

تکنولوژی مورد استفاده در خطوط هوشمند چگونه است؟

در سطح خیابان یه سری ال ای دی وجود داره که توش از تکنولوژی چراغ های استارلینگ کراسینگ استفافده شده است که میاد حرکت افراد پیاده و ورود و خروج خودروها رو شناسایی میکنه و میاد جریان ترافیک رو مدیریت میکنه و خط عابر پیاده هوشمند رو فعال میکنه!

جنس این ال ای دی های هوشمند از چیست؟

 این ال ای دی از یه سری پنل های پلاستیکی ساخته شده است که در سطح خیابان قرارداده میشوند و توسط دوربین هایی که در اطراف جهت نظارت نصب شده اند فعال می گردندو با استفاده از هوش مصنوعی حرکت بعدی وسایل نقلیه و افراد رو تخمین میزنند و اساس کار و تنظیم می شوند.

پنل ها طوری ساخته شده اند که لیز و سر نباشند و باعث لغزش ماشین ها و عابرپیاده در هنگام بارندگی نشوند و در ضمن قابلیت تحمل وزن سنگین خودروها رو داشته و شکننده نیستند.

شاید براتون جالب باشه بسته به حجم ترافیک این خطوط نمایش داده می شوند مثلا تو نیمه شب که عبور و مرور خیلی کمه صفحه خاموشه ولی به محض رد شدن یه عابر پیاده سریع نمایش داده میشه و تو غروب که معمولا عبور و مرور بالاست این خطوط به صورت اتوماتیک مداوم نمایش داده میشن و جالبه بدونین که سطح این خطوط عریض تر میشه تا افراد بیشتری بتونن ازش رد شن!

 

هدف از ساخت خطوط هوشمند عابرپیاده چیست؟

هدف کاهش تلفات و تصادفات خیابانی است در ضمن با ارسال سیگنال بر روی گوشی های هوشمند عابرین از تصادفات جلوگیری میکنند تا افراد رو متوجه خودروهای عبوری بکنند.

مدیرپروژه این طرح خطوط هوشمند عابرپیاده میگه ما قرار نیست  خط و نقش هایی استفاده کنیم که عابرپیاده گیج بشه ما از همون طراحای اشنای خطوط پیاده و مفاهیم واضح استفاده میکنیم که کاربر سریع متوجه خطر بشه و شرایط موجود مورد درکش قرار بگیره!

اگر مایل به خوندن اطلاعات بیشتر درخصوص تکنولوژی های اینچنینی شدین اگر دوست داشتین پیج اینستاگرام مارو فالو کنید همین الان اینجا کلیک کنید.

 

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

درباره گازسوز شدن خودروها چه میدانید؟

یکی از اقداماتی که در شهرهای شلوغ و پرتردد بسیار مرسوم شده است گازسوز شدن خودروهاست. در ابتدا فقط وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها اقدام به گازسوز شدن خودرو ها میکردن ولی الان برای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا گازسوز شدن خودرو بسیار مرسوم شده است.

از دهه 80 خرید و فروش خودروهای دوگانه سوز داخلی به نسبت با استقبال مردم مواجه شد و علتش گرون شدن به یکباره بنزین بود که این موضوع برای افرادی که مصرف سوخت بالایی دارن یک مزیت محسوب شد. از این جهت گروه خودروسازی سایپا و ایرانخودرو شروع به ساخت خودروهای دوگانه سوز کردند. البته شایان ذکر است که ایرانخودرو در این زمینه پیشتاز بوده و سایپا نقش آنچنانی در این قضیه ندارد.

توصیه باتری کار به عنوان یک گروه تخصصی در زمینه خودرو اینه که از خودروهای گازسوزی استفاده کنید که به صورت فابریک کارخانه گازسوز هستن چون خطر کمتری داشته و ایمنی بالاتری به نسبت خودروهایی به صورت شخصی گازسوز شده اند دارد.

البته طبقه مجوزی که از طرف سازمان مربوطه صادر شده همه خودروهای عمومی شامل تاکسی و وانت بارها میتونن در سامانه ثبت کنن و خودروهای خودشونو گاز سوز کنند.

 

یک خودرو دوگانه سوز چه مزیت هایی دارد؟

  • داشتن صرفه اقتصادی
  • کاهش آلودگی محیط زیست
  • کمک به اقتصاد کشور

خودرو دوگانه سوز چه صرفه اقتصادی دارد؟

مهمترین دلیلی که یک شهروند مجاب میشه که خودروشو گازسوز کنه پایین بودن قیمت گاز به نسبت بنزین هستش و برای کسانی که در طول روز مسافت بالایی رو رانندگی میکنند مثل رانندگان تاکسی شهری و بین شهری ، براشون به صرفس که خودروشون گازسوز بشه تا سوخت بنزینی!

آیا خودروهای دوگانه سوز به کاهش آلودگی محیط زیست کمک میکنند؟

بله خودروهای دوگانه سوز کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا میکنند و کیفیت هوارو بهبود می بخشند. برای مثال یه خودرویی که قابلیت استفاده از بنزین و گاز رو داره زمانی که داره از بنزین استفاده میکنه 11 برابر گاز گلخانه ای بیشتری تولید میکنه!

 

خودروهای دوگانه سوز چه کمکی به اقتصاد کشور میکنه؟

از انجا که فرایند تولید سوخت گازسوز نسبتا به صرفه تر و آسان تر از تولید سوخت بنزینی است بنابراین در این امر کمک ویژه ای به اقتصاد کشور میکنه.

 

یک خودرو دوگانه سوز چه معایبی داره؟

دارای استهلاک بالاتر در بخش موتور خودرو

حجم اشغالی بالا در صندوق عقب خودرو

آسیب پذیری بالا در تصادفات رانندگی

هزینه احداث جابگاه سوخت گازسوز

 

 

چرا در خودروهای گازسوز استهلاک بالاتر است؟

این خودروها چون به طور همزمان هم از گاز هم از بنزین استفاده میکنند به مرور زمان دارای استهلاک بالاتری خواهند بود و بعد از یه مدت خودرو شروع به ریپ زدن میکنه چون در اصطلاح مکانیکا خودرو خفه میشه!

یه شکایتی که دارندگان خودروهای دوگانه سوز دارند اینه که کولر به خوبی عمل نمیکنه و تهویه ماشین دچار مشکله

اگر دنبال یه خودروی دوگانه سوزین باید بدونین این خودروها نسبت به خودروهای بنزینی به مراتب هزینه نگه داری و تعویض بالاتری داره.

چرا در زمان تصادف خودروهای گازسوز آسیب پذیری بالاتری دارند؟

شاید باورتون نشه ولی وجود کپسول گاز در صندوق عقب خودرو علاوه بر اینکه حجم زیادی از صندوق رو اشغال میکنه مثل یک بمب ساعتی عمل میکنه و خیلی خطرناکه و کارشناسان خودرو بر عدم کیفیت خودروهای گازسوز تاکید دارند.

چون بسیاری از این خودروهای گازسوز از ایمنی مناسبی برخوردار نیستن و به صورت دستی انجام شدن که مورد تایید هیچ سازمانی نیست بنابراین در تصادفات حادثه آفرینن.

 

چرا ساخت جایگاه سوخت گازسوز هزینه بالایی داره؟

اگر دقت کرده باشین جایگاه های سوخت گازسوز به نسبت جایگاه سوخت بنزینی تو سطح شهر کمتره و معمولا دارندگان خودرو گازسوز مسافت زیادی رو باید پیدا کردن جایگاه سوخت باید طی کنن. علت چیست؟ علت اصلی ایمنی موجود در خودرو های دوگانه سوزه که بعضی چون به صورت دستی و در فضای غیرکارخانه ای درست شده اند استانداردهای لازم رو ندارن و بسیار از این انفجارها به این دلیل صورت میگیره!

 

حال با تمام مواردی که گفتیم خودروی گازسوز بهتر است یا بنزینی؟

واقعیتیش اینه که به این سوال نمیشه پاسخ دقیق و درستی داد و یکیشو انتخاب کرد چون همانطور که در بالاتر گفتیم هر کدام دارای مزایا و معایب ویژه خود است

ولی خب این موضوع غیر قابل کتمان هستش که وقتی سال 98 بنزین گرون شد استفاده از سوخت گاز به صرفه تر شد به لحاظ قیمتی بنابراین هم برای محیط زیست بهتره و هم قیمت کمتری داره و تولید الاینده و گازهای گلخانه ای کمتری داره .

از طرفی ترکیبات استفاده شده در خودروهای گازسوز خشک تر است بنابراین کار کرد موتور سخت تر و استهلاک آن و به نسبت هزینه های نگهداری آن بالاتر میره.

 

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

آیا اگر در معرض باتری لید اسید قرار بگیرم خطرناک است؟

امروز میخوام درباره خطرات ناشی از باتری لید اسید صحبت کنم و فکر میکنم این مطلب برای کسانیکه مدام با این باتری ها سرو کار دارند خیلی مفید خواهد بود پس اگه دوست داشتین میتونین تا اخر مقاله با من همراه باشید امیدوارم یه جایی به کارتون بیاد.

تاریخچه باتری لید اسید

این باتری در سال 1859 میلادی توسط یه دانشمند فرانسوی به عنوان تنها باتری ای که قابلیت شارژ دوباره رو داره رونمایی شد و از آنجایی که دارای یک قیمت مناسب هم بود یه انتخاب خوبی بشمار می رفت. ولی از آنجایی که در ساخت این باتری از مواد بسیار خطرناکی استفاده شده است استفاده از این باتری اصلا توصیه نمیشه!

 

باتری لید اسید دارای چه موادی است؟

برای ساخت این باتری از دو فلز غیر هم نام در مایع اسید که ایجاد جریان الکتریکی میکنه استفاده میشه. و این جریان طوری ایجاد میشه که انرژی الکتریکی مناسبی برای خودرو تولید می کنه!

 

آیا میدونید اسید باتری چیه؟

اسید باتری در واقع یک محلول رقیق شده از محلول اسید سولفوریک که بسیار اسید خطرناکی است ایجاد شده است. که در حقیقت در ترکیب اسید باتری 65 درصد اب و 35 درصد اسید سولفوریکه که کارش تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریکی و برعکسه! که باتری لید اسیدی حاوی این اسید باتری خطرناکه!

اگر بخوام واضح تر براتون بگم از خطرات این باتری ها باید اشاره کنم به خطر گازهای متصاعد شده از باتری  که با شارژ بیش از حد باتری ماشین منجر به ایجاد گازهای اکسیژن هیدروژن. شاید با خودتون بگین که خب ترکیب این دوتا گاز تشکیل اب میده و خطری نداره ولی تجمع بیش از حد اینا خطرناکه و قابلیت اشتعال و انفجار داره که درصورت انفجار سبب میشه تیکه های باتری به هر سمتی پرت بشه و به دیگران اسیب بزنه

آیا اسید سولفوریک خطرناکه؟

کلا گروه اسیدها گروه خطرناکی هستن خصوصا اسید سولفوریک که یه اسید قوی محسوب میشه و قابلیت خورندگی بالایی داره

که اگر با پوست بدن تماس پیدا کنه باعث سوختگی بالا میشه و اگر چنانچه با چشم ها تماس پیدا کنه منجر به کوری فرد میشه!

از طرفی استنشاق بخار ناشی از اسید سولفوریک بسیار سمی هستش و باعث تحریک شید مخاط بینی و حلق میشه و به دستگاه تنفسی آسیب جدی میرسونه که اگر این استنشاق طولانی مدت باشه منجر به ناراحتی شدید ریه و تنگی نفس و حتی در بعضی موارد سبب میشه ریه ها اب بیارن!

پس دقت کنید عوارض ناشی از اسید سولفوریک خیلی زیاده و باعث ایجاد ناراحتی های مزمن و جبران ناپذیر در بدن میشه!

در هنگام استفاده از باتری لید اسید چیکار کنم؟

من به عنوان یه کارشناس فنی تو باتری کار بهت توصیه میکنم که همیشه وقتی میخوای با باطری ماشین لید اسید کار کنی حتما لباس کار بپوش و با لباس ها کتان اصلا کار نکن چون قابلیت خوردگی داره از کتان رد میشه و به پوست بدن اسیب میرسونه و باعث سوختگی بدنت میشه! بهتره لباس هایی از جنس پلی استر بپوشی و اینطوری از پوست بدنت محافظت میکنی.

دستکش رو فراموش نکن همیشه در هنگام کار با این باتری ماشین حتما از دستکش استفاده کن !

برای محافظت از چشمات یادت نره که عینک بزنی اینطوری میتونی از چشمانت محافظت کنی!

یه توصیه بهت دارم به عنوان کسی که سال هاست تو زمینه باتری ماشین در باتری کار فعالیت داره دیگه تاریخ مصرف باتری های اسیدی تموم شده و بهتره که از باتری های اتمی که نیاز به مراقبت و نگهداری نداره و هیچ آسیبی به شما وارد نمی کنه استفاده کنید.

باتری کار ارائه دهنده انواع باتری ماشین های ایرانی با خدمات تعویض باتری ماشین در محل میتونه بهترین باتری ماشین ایرانی رو به شما پیشنهاد بده پس هر زمان دیدی زمانت تعویض باتری ماشینت رسیده تعلل نکن یا به سایت باتری کار سر بزن یا با شماره 02188540537 الی 8 یا شماره پنج رقمی ما 02145405 تماس بگیر تا کارشناسای باتری کار کامل راهنماییت و کنن و بهت مشاوره رایگان برای خرید بدن تا بهترین خرید غیر حضوریتو تجربه کن اینطوری با خیال راحت میتونی تو محل مبلغ باتری که خریدی پرداخت کنی و کارشناسای ما همونجا گارانتی باتری ماشینی که خریدی رو فعال می کنند.

  • زهره نجیبی
  • ۰
  • ۰

چه فرقی بین بنزین سوپر و معمولی وجود داره؟

توی این مقاله میخوام به عنوان یکی از متخصصان در زمینه خودرو به تفاوتی بین بنزین سوپر و معمولی وجود داره بپردازم. اگر تمایل به اطلاعات بیشتر تو این زمینه دارین پیشنهاد میکنم این مقاله رو با من همراه باشید تا اطلاعاتتونو توی این زمینه بهبود ببخشین.

خیلیا تصورشون بر اینه که بنزین سوپر از بنزین معمولی بهتره و باعث میشه عملکرد ماشین بهتر باشه حالا باید ببینیم این تصور درسته یا نه؟ یه سریام میگن نه هیچ فرقی بین این دوتا وجود نداره و تاثیری روی خودرو نمیذاره!

شاید تعریف هایی که میخوام ارائه بدم توی این مقاله رو بدونین ولی مجبورم با جزییات بیشتری توضیح بدم از بابت افرادی که مقاله رو میخونن و اطلاعات خودرویی کمتری دارند.

بنزین چیست؟

بنزین یه ماده شفاف که قابلیت اشتعال داره که از مشتقات نفتی درست شده که بیشتر به عنوان سوخت مورد استفاده قرار میگیره که از هیدروکربنهای سبکه که بین 4تا 12 اتم کربن داره. که در دمای 70تا 180 درجه تقطیر میشه!

بنزین اولین بار کجا تولید شد؟

اولین بار در کشور آلمان سوختی به نام بنزین تولید شد که از ماده شیمیایی بنزن اسمش استفاده شد و در خیلی از کشورها و زبان های گوناگون اسم بنزین مورد استفاده قرار گرفت که البته در زبان انگلیسی به نام پترل و گازولین استفاده میشه!

البته شایان ذکراست که در کشورهایی مثل بریتانیا بیشتر از عبارت پترول استفاده میشه ولی در امریکای شمالی  همون گازولین استفاده میشه که برگرفته از گس که همون گاز نفت مایع است .

شاید براتون جالب باشه بدونین که که پترول به معنای نفت پالایش نشده است که اولین بار در سال 1982 از این کلمه استفاده شد.

تاریخچه بنزین

قبل از این که موتورهای خودروها به وجود بیاد حدودا قرن نوزدهم میلادی بود که از بنزین برای کشتن شپش استفاده میشد و چون یه ماده مشتعل بود و برای افراد حساسیت پوستی ایجاد میکرد تا مدتها کنار گذاشته شد و ازش استفاده نمیشد!

توی انقلاب فرانسه یه سری از مخالفان حکومتی از بنزین برای به آتش کشیدن ساختمان های شهر استفاده می کردن.

 

تاریخچه بنزین سوپر

بنزین سوپر در واقع همون بنزین معمولیه که یه مقدار افزودنی بهش اضافه شده که اکتان موجود در اون بالاتر بره تا صدمات حاصل از سرب برای محیط زیست رو کاهش بدن

ولی بعدا دیدن این ماده افزودنی که به بنزین معمولی اضافه میکنن که اسمش متیل ترت بوتیل هستش خودش باعث آلودگی محیط زیست میشه که در پی این رفتن که جایگزین مناسب تری پیدا کنند.

 

بنزین سوپر چه مزایایی دارد؟

برای جلوگیری از تراکم در مرحله جرقه زنی شمع، وقتی از افزودنی های خاص مثل اتیل سرب، متانول و ... استفاده میشه عدد اکتان بنزین که یک ضریب تراکم 1 به 12 داره بالاتر میره! که باعث میشه این عمل با ارام تر شدن سوخت همراه بشه.

 

خیلیا فکر میکنن که وقتی واژه سوپر کنار بنزین میاد یعنی عملکردش نسبت به بنزین عادی بهتره و کیفتیتش عالی میشه در حالی که واژه سوپر در عملکرد احتراق موتور و پالایش بنزین تاثیر گذاره و قیمتش بالاتره!

 

 

تفاوت عمده ای که بین بنزین معمولی و سوپر وجود دارد عدد اکتان موجود در این بنزین هاست که در بنزین معمولی این عدد 87 و در سوپر 95 می باشد.

یه سری چیزا که تو سرویس های دوره ای خودرو مکانیک ها بهش شدیدا توصیه میکنندعدد اکتان مورد استفاده در خودروی شماست که باعث میشه عمر موتور شما افزایش پیدا کنه که اگر برای یه خودرویی که به یه بنزین با عدد اکتان 87 نیازمنده بنزین سوپر بزنین باعث میشه توان موتور کم بشه!

اگر در حین سرویس دوره ای متوجه شدید خودروی شما دچار مشکلات برق و دینام داره یا باطری ماشین شما خوابیده میتونین با باتری کار سریع تماس بگیرین و از خدمات تعویض باتری ماشین در محل باتری کار استفاده کنید.

 

یه نکته ای رو هیچ وقت یادتون نره وقتی توی دفترچه راهنمای یه ماشین ذکر میشه که این خودرو به بنزین معمولی با اکتان 87 نیاز داره بنزین سوپر بزنی باعث میشه فشار به پیستون – میل لنگ و سوپاپ و .. بیاد که اگر اینکارو در طولانی مدت تکرار کنین سبب میشه عمر مفید موتور خودرو شما کاهش پیداکنه و به موتور فشار بیاد! پس میبینین لزوما استفاده از بنزین سوپر در خودروها سودمند نیست J

 

چه مواردی در استفاده از بنزین سوپر و معمولی موثر است؟

اولین مورد میتونیم به دما و رطوبت موجود در آن اشاره کنیم: هر چقدر در مناطقی باشیم که به سطح دریا نزدکتر و رطوبت هاوا بیشتر باشه عدد اکتانی که در بالا به آن اشاره کردیم بالاتر میره و با کاهش دمای هوا این عدد پایین تر میره پس همونطور که ملاحظه میکنین عدد اکتان ارتباط مستقیم با دمای هوا دارد.

حال این سوال پیش میاد که از چه بنزینی استفاده کنیم؟

در حال حاضر اکثر خودروهای تولید شده در کشور بر مبنای اکتان 95 طراحی شده است که اگر استفاده طولانی مدت از بنزین معمولی در خودرو داشته باشید سبب اسیب جدی به موتور خودرو شما می گردد.

ولی اگر بنا به هردلیلی دارین از بنزین معمولی استفاده میکنین هر 3000 کیلومتری که از خودرو استفاده کردین سوزن انژکتورماشینتونو تمیز کنین و یا اگر تمایل دارین به مکانیکتون بگین از محلول های پاک کننده انژکتور استفاده کنه براتون

 

از کجا تشخیص بدم بنزینی که دارم استفاده میکنم معمولیه یا سوپر؟

یکی از روش ها رنگ بنزین مصرفی شماست که بنزین سوپر رنگش سفید یا سبزه ولی بنزین معمولی صورتی رنگه!

یکی دیگه از این روشها اینه که بنزین سوپر نسبت به معمولی زودتر میپره !

توی بو هم این دو باهم متفاوتن

یکی دیگه از این راه ها اینه که وقتی دارین بنزین میزنین اگر گازی که از باک خارج شد چرب بود بنزین معمولی ولی اگر خشک بود بنزینی که دارین استفاده میکنین سوپره

برای دنبال کردن اخبار مربوط به خودرو و سایر قطعات خودرو خصوصا باتری ماشین میتونین پیج اینستاگرام مارو فالو کنین.

 

 

 

 

  • زهره نجیبی