تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

  • ۰
  • ۰

با کاپنا کسب و کار خود را دیجیتالی کنید برای داشتن یک تبلیغات دیجیتال سه مورد را باید در نظر گرفت:

آنالیز برند و صنعت

بررسی مخاطبان

آنالیز رقبا

که در ادامه به جزییات هر کدام میپردازیم:

آنالیز برند و صنعت

برای ترسیم نقشه ی موفقیت یک برند نیازمند آشنایی کامل تیم مارکتینگ با شرایط و موقعیت برند و صنعتی است که در آن حضور دارد. بدون شناسایی پتانسیل های برند و صنعت و مشکلاتی که پیش روی برند برای پیشرفت وجود دارد رسیدن به نتایج مثبت در تبلیغات و بازاریابی غیر ممکن به نظر می رسد. پس قبل از هر چیز انجام تحقیقات بازار در اولویت قرار خواهد داشت.

بررسی مخاطبان

فیلتر کردن مخاطبان و پیدا کردن مشتریان اصلی یک برند می تواند روی هزینه های بازارایابی و تبلیغات مخصوصا در حوزه دیجیتال بسیار تاثیر گذار باشد. اینکه مخاطبین اصلی برند شما چه کسانی هستند؟ اغلب چه تحصیلاتی دارند؟ بیشتر در کدام منطقه جغرافیایی حضور دارند؟ و… هر چقدر شناخت یک برند نسبت به مشتریان بالقوه اش بیشتر باشد می تواند بهتر و معقولانه تر تبلیغات کند.

آنالیز رقبا

بسته به اینکه جایگاه فعلی برند شما کجاست و اینکه قصد دارید چه سهمی از بازار بدست آورید رقیبان برندتان مشخص می شود. پس از شناسایی رقیبان آنالیز می شود آنها چه مسیری را برای گرفتن سهم بازار طی کرده اند. مشخص می شود آنها در چه فضاهایی حضور دارند و چقدر از سهم بازار را برای خود کرده اند. نقاط ضعف و قوت رقبا آنالیز خواهد شد. پس از آنالیز کامل رقیبان با توجه به اهداف مجموعه در کسب سهم بازار برنامه ریزی دقیقی برای حضور موفق برند در فضای دیجیتال انجام می شود.

حال سوال اینجاست چطوری میتونیم تو دنیای دیجیتال تبلیغ کنیم؟

پس از انجام بررسی های صورت گرفته در خصوص برند, مشتریان و رقبا, رسانه های مورد نظر انتخاب شده و برای حضور در این رسانه ها برنامه های تولید محتوا و تبلیغات و بازاریابی طراحی می شوند.

تبلیغات در رسانه های دیجیتالی

تبلیغات در رسانه های دیجیتال به استفاده از فضای کلیه رسانه های جدید دردنیای تجارت بمنظور تبلیغ اطلاق می شود. تبلیغات دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته است. یک تعریف دیگر در خصوص بازاریابی دیجیتال : تمام فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت و رسانه های دیجیتالی صورت میگیرد تبلیغات دیجیتال گفته می شود. در واقع در این بازاریابی مشتریان بیشترین اهمیت را دارند، به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند  وب سایت، موبایل، شبکه های اجتماعی و … سعی در تحلیل رفتار مشتری دارند تا با تبلیغات هدفمند، نمایش محصولات خود را در زمان مناسب، بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند، تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت کنند.

ابزارهای مهم در تبلیغات دیجیتال

اگر می خواهید یک کسب و کار قوی داشته باشید باید تبلیغات هدفمندی را برای معرفی خدمات و محصولات خود انجام دهید. بازاریابی هدفمند به بازاریابی گفته می شود که در آن با شناسایی دقیق مخاطبان و نیاز بازار و هدف مندی در نمایش خدمات و محصولات، بتوان حضور مناسبی در زمان و مکان مناسب داشت. خیلی اوقات برای این حضور باید هزینه های زیادی پرداخت کرد، اما همیشه نیاز به حضور فیزیکی نیست، می توان در مکانی که بیشترین تردد را دارد حضور داشته باشید، و هزینه ی کمتری برای این تبلیغ واریز کنید و نتیجه ی خیلی بهتری بگیرید!

تبلیغات دیجیتال ، ترکیبی از خدمات تبلیغاتی در حوزه رسانه است. رسانه می تواند اینترنت، رادیو، تلویزیون و … باشد. تبلیغات در اینترنت امروزه یکی از متداول ترین تبلیغات است که تمامی کسب وکارهای موفق بدان روی آورده اند.

  • ۹۹/۱۰/۰۲
  • زهره نجیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی