تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

  • ۰
  • ۰

حسگر اکسیژن

سنسور اکسیژن | سنسور لامبدا | Oxygen Sensor

سنسور اکسیژن وظیفه دارد اطلاعات مربوط به میزان غنی یا رقیق بودن مخلوط سوخت و هوای ورودی به موتور را از دود خروجی موتور اندازه گیری نموده و به صورت پیوسته به واحد کنترل الکترونیکی ارسال می کند و واحد کنترل الکترونیکی نیز از اطلاعات دریافتی از این سنسور جهت موارد زیر استفاده می کند :

    محاسبه نسبت اختلاط سوخت به هوا

    تنظیم نسبت اختلاط سوخت و هوا جهت عملکرد بهینه موتور

واحد کنترل الکترونیکی ( ایسیو ECU ) با استفاده از اطلاعات سنسور اکسیژن که به صورت ولتاژ دریافت می کند ( بین 0/1 الی 0/9 ولت ) اقدام به تنظیم نسبت سوخت و هوا به موتور ، جهت عملکرد بهینه

انواع سنسور اکسیژن :

1– انواع سنسور Oxygen از نظر جنس :

سنسور اکسیژن بکار رفته در خودرو ها از نظر جنس دو نوع بوده ، یکی از نوع زیرکونیم و دیگری از نوع تیتانیوم ، که هر دو نوع بر اساس فراوانی اکسیژن موجود در دود با نسبت λ =0/99 الی λ =1/01 عمل می کند که در اکثر خودروها از نوع زیرکونیم بکار رفته است .

توجه :

تفاوت سنسور oxygen نوع زیرکونیومی و تیتانیومی در این است که در نوع زیر کونیومی در اثر تغییر مقدار اکسیژن بر روی آن ولتاژ تولید می کند ولی در نوع تیتانیومی در اثر تغییر مقدار اکسیژن بر روی آن مقاومت الکتریکی تغییر می کند .( در حالت غنی λ<1 مقاومت کم و در حالت رقیق λ >1 مقاومت زیاد می شود )

2 – انواع سنسور اکسیژن از نظر گرمکن یا هیتر :

سنسور oxygen بکار رفته در خودروهای قدیمی انژکتوری از نوع بدون گرمکن بوده مانند : پراید مدل کیا ( زیمنس قدیم ) و معمولا این سنسور دارای تک سیم می باشد .

سنسور اکسیژن تک سیم | پارسیان صنعت خودرو ( کامور کوش )

 

سنسور Oxygen تک سیم

بنابراین این نوع خودرو ها به دلیل نداشتن گرمکن در سنسور oxygen چند دقیقه اول روشن شدن موتور ، خودرو بد کار کرده ( همراه با لرزش موتور ) و آلودگی هوا نیز افزایش می یابد و بعد از گرم شدن موتور مشکل برطرف می شود . البته امروزه از این نوع سنسور در خودروها استفاده نمی شود .

نکته : دمای کارکرد سنسور اکسیژن بین 300 الی 900 درجه سانتیگراد می باشد .

3 – سنسور اکسیژن از نوع گرمکن دار ( HEGO ) :

امروزه سنسور oxygen بکار رفته در خودروهای انژکتوری از نوع گرمکن دار بوده ( به دلیل مزایای فراوانی که این نوع سنسور Oxygen نسبت به نوع قبلی دارد ) و دارای چهار پایه یا پین می باشند . که پایه های 1 و 2 برای گرمکن sensor اکسیژن و پایه های 3 و 4 برای خود سنسور می باشد .

نقش گرمکن در سنسور اکسیژن :

گرمکن حسگر اکسیژن از نوع مقاومت PTC ( Psitive Temperature Coefficient ) ( یعنی با افزایش دما مقاومت نیز افزایش می یابد و بالعکس ) می باشد . برای اینکه واحد کنترل الکترونیکی بتواند از همان لحظه اول روشن شدن خودرو و خروج دود موتور ، اطلاعاتی را دریافت کند که بتواند پیوسته نسبت اختلاط سوخت به هوا را کنترل کند ، سنسور اکسیژن نیاز به گرمکن پیدا می کند . برای اینکه سنسور اکسیژن بتواند از همان لحظه اول روشن شدن موتور اطلاعات غلیظ یا رقیق بودن سوخت را از روی دود موتور به واحد کنترل الکترونیکی ( ایسیو ) ارسال کند نیاز به این دارد که دمای سنسور اکسیژن حداقل به 300 درجه سانتی گراد برسد . که دمای دود خروجی موتور در اوایل روشن شدن موتور به این دما ( 300 درجه سانتی گراد ) نمی رسد . بنابراین برای رسیدن به این دما نیاز به این دما نیاز به یک گرمکن می باشد که بتواند از همان لحظه اول روشن شدن موتور بلکه قبل از آن ( لحظه باز شدن کامل سوئیچ ) دمای سنسور اکسیژن را به دمای حداقل کارکرد سنسور برساند تا بتواند اطلاعات را به واحد کنترل الکترونیکی جهت اصلاح مصرف سوخت ارسال کند .

اساس کار :

حسگر اکسیژن در حقیقت تولید کننده ولتاژ ( برق ) به روش شیمیایی ( از طریق دود خروجی ) همانند یک باتری کوچک است . که با توجه به میزان اکسیژن موجود در دود ولتاژ تولید می کند . به این صورت که اختلاف تعداد اتمهای اکسیژن بر روی لایه داخلی و خارجی سنسور اکسیژن باعث شده که لایه دی اکسید زیر کونیوم با لایه سرامیکی یونیزه شده و باعث ایجاد اختلاف پتانسیل ( ولتاژ ) در لایه داخلی و خارجی می شود . که اگر میزان اکسیژن موجود در دود کم باشد ( مخلوط غنی باشد ) اختلاف اکسیژن بین هوای داخل سنسور اکسیژن و اکسیژن موجود در دود زیاد شده و در نتیجه ولتاژ بیشتری تولید می کند ( حدودا 500 الی 900 میلی ولت ) و بلعکس اگر میزان اکسیژن موجود در دود زیاد باشد ( مخلوط رقیق باشد ) اختلاف اکسیژن بین هوای داخل سنسور اکسیژن و اکسیژن موجود در دود کم شده و در نتیجه ولتاژ کمتری تولید می کند ( حدودا 50 الی 500 میلی ولت )

برای اطلاع از قیمت باطری ماشین به بزرگترین سایت اینترنتی فروش باطری ماشین مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۱/۳۱
  • زهره نجیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی