تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تبلیغات آنلاین

ضریب نفوذ دنیای دیجیتال در جامعه امروزی رشد بسیار چشمگیری داشته است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه با هر سطح از سواد و درآمد با این فضای جدید در ارتباط می باشند.این مسئله باعث گردیده است که توجه ویژه ای از سوی صاحبان کسب وکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغات هدفمند به این فضا صورت گیرد.

تعریف تبلیغات آنلاین:

تبلیغات آنلاین که با نام های بازاریابی آنلاین ،تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجتال هم شناخته می شود یک نوع از تبلیغات و بازاریابی می باشد که با استفاده از اینترنت سعی دارد که پیام های خود و طرح های پروموشن را به کاربران و مشتریان هدف برساند.

مزایای تبلیغات آنلاین:

تمرکز:

با توجه به قابلیت های بسیار بالا در شناسایی مشتریان و بخش بندی آنها می تواند بصورت هدفمند تبلیغات را برای بخش های خاصی از مخاطبین ارسال نمود.

معیار های اندازگیری بهینه:

با استفاده از ابزار ها و امکاناتی که در دنیای اینترنت وجود دارد می توان معیار های مناسبی برای بررسی پیشرفت و اثرگذاری کمپین های تبلیغاتی آنلاین تعیین نمود و بر اساس آن ارزیابی دقیقی از تاثیر گذاری تبلیغات و بازرایابی را بدست آورد.

صرفه جویی در زمان:

هر دو روش تبلیغات آنلاین و آفلاین نیازمند زمانبندی و ایجاد کمپین تبیلغاتی می باشند اما تبلیغات آنلاین زمان کمتری برای ایجاد و راه اندازی کمپین نیاز دارد و براحتی می توان تبلیغات را بر بستر مدیاهای گوناگون ارسال نمود.

انعطاف پذیری بیشتر:

در تبلیغات آنلاین انعطاف پذیری در تولید عناصر تبلیغاتی بسیار بیشتر می باشد و براحتی می توان ترکیبی از متن ،عکس ، ویدئو تولید نمود ودر زمان مناسب برای شبکه مناسب از مخاطبین ارسال نمود .

هزینه کمتر:

در مقایسه با تبلیغات آفلاین کمپین های تبلیغاتی آنلاین به مراتب ارزان تر از مدل های سنتی می باشند و اثر گذاری آن بیشتر است

قابلیت تعامل:

از طریق تبلیغات و بازاریابی در کانال های آنلاین راحتتر می توان با مخاطبین ارتباط برقرار نمود و نظرات ودیدگاه های آنها را دریافت نمود و از این طریق علائق ونیازمندی های مشتریان را بهتر درک نمود در حالیکه در مدل های آفلاین این فرآیند به سختی صورت می پذیرد.

سرعت:

سرعت انتقال اطلاعات در فضای دیجیتال به مراتب بیشتر از مدل های سنتی می باشد و در کمترین زمان می توان پیام خود را به مخاطب رساند.

بخش بندی: با استفاده از ابزارها واطلاعات مناسبی که میتوان از مشتریان بدست آورد این امکان فراهم می شود که مخاطبین را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود و بر اساس ویژگی های هر گروه از مشتریان نسبت به ارسال پبام تبلیغاتی برای آنها اقدام نمود.



منبع : گروه تبلیغات و نرم افزاری کاپنا

http://cappna.biz

  • ۰
  • ۰

گوگل، همچنان شگفت‌انگیز و بی رقیب

گوگل چند مزیت بزرگ دارد که باعث شده در تبلیغات پیشتاز و قدرتمند باشد و سرویس‌های دیگر با اختلاف نسبت به گوگل حرکت می‌کنند.

    تبلیغات جستجوی گوگل نوعی بازاریابی ربایشی است. یعنی شما دنبال مشتری نمی‌گردید، مشتری به دنبال شماست و جذب شما می‌شود. مشتری با توجه به کلمات کلیدی که جستجو می‌کند، محصول و سایت شما برایش نمایش داده می‌شود. اگر با بازاریابی ربایشی آشنایی ندارید، حتماً مقاله نوین در این باره را بخوانید.

    هزینه تبلیغات گوگل کمتر از دیگر سرویس‌هاست. تعجب نکنید چون گوگل همیشه سعی می‌کند هزینه را به بهینه‌ترین حد برساند. یعنی چه؟ یعنی از وقتی یک تبلیغ می‌گذارد، اطلاعات را به دقت تحلیل می‌کند. مثلاً اگر یک تبلیغ، از روزی 1000 کلیک به 10000 کلیک برسد، هزینه را برای کاربر تبلیغ کننده کمتر می‌کند.

    هدف‌گیری مخاطب را که یادتان نرفته؟ گوگل در زمینه هدف قرار دادن مشتری به‌شدت دقیق عمل می‌کند و تبلیغ شما را به گروهی که باید می‌رساند. مثلاً کسانی که به تکنولوژی علاقه دارند (در موضوعات تکنولوژی جستجو می‌کنند)، کسانی که خانه‌دارند، کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند و خیلی چیزهای دیگر که باورتان نمی‌شود. اینکه تبلیغ شما برای زن‌ها نمایش داده شود یا مرد‌ها، دکترها و مهندس‌ها یا شغل خاصی که به محصول شما مرتبط باشد، همه برای گوگل امکان‌پذیر است. حتی می‌توانید برای تبلیغتان زمان‌بندی بگذارید که مثلا عصرها نمایش داده شود چون مخاطبان شما عصرها بیشتر آنلاین می‌شوند. در مجموع هر جور که فکرش را بکنید، می‌توانید مخاطب خود را هدف بگیرید.

اگر بخواهم از امکانات تبلیغ گوگل برایتان حرف بزنم، حالا حالاها باید درگیر این مقاله باشید. پس به عنوان نتیجه این را بگویم که هیچ چیز از چشم گوگل پنهان نمی‌ماند و این قابلیتش را برای تبلیغات شما خرج می‌کند. این سیستم هوشمند، در هر سطحی، با توجه به اینکه پیام تبلیغاتی شما چه باشد و چه گروهی را می‌خواهید هدف بگیرید، اینقدر امکانات به شما می‌دهد که می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید تبلیغات خود را بهینه کنید.

در ایران هم چندین شرکت مثل تپسل، یکتا نت، کانگورو، مدیا اد و شرکت‌های دیگر به‌عنوان شبکه‌ تبلیغاتی فعالیت می‌کنند؛ یعنی همین کاری که گوگل در جهان می‌کند، سایت‌های ایرانی در ایران انجام‌ می‌دهند. مثلاً سایت فیلیمو یک جایگاهش را در سایت به یکتانت میدهد و به ازای هر کلیک مبلغی می‌گیرد.

این نکته را بدانید که درست است که آن‌ها کاری شبیه گوگل را انجام می‌دهند و سرویس‌های کلیکی دارند ولی هیچ‌کدام به قدرتمندی گوگل نیستند. عجیب هم نیست، چون گوگل یک سرویس بسیار گسترده است با یک پایگاه داده بزرگ و کلی ابزار قدرتمند تبلیغات، ولی شرکت‌های داخلی با فضا و داده‌های محدودتری نسبت به گوگل سر و کار دارند.

هر چه از تبلیغات و شگفتی‌هایش بگوییم، کم گفتیم. تبلیغات خاصیتی که دارد این است که، هر چه بیشتر بدانید، دنیای جدیدی به رویتان باز می‌شود که منتظر ماجراجویی شماست.

شما به راحتی می توانید با کاپنا کسب و کار خودتان را دیجیتالی کنید.

 

  • ۹۹/۱۰/۰۱
  • زهره نجیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی