اگر مقاله های سایت ما را دنبال کرده باشید حتما مقاله ای که در خصوص خودروهای برقی نوشته بودیم را مطالعه کردید امروز تصمیم گرفتم گذری به کمپانی تسلا داشته باشم و برایتان یک مقاله در زمینه فعالیت های تسلا در تولید باتری خودروهای برقی آماده کنم.
بر اساس تحقیق جدید بلومبرگ، پیشرفت تسلا در فناوری باتری خودروی برقی، هزینهای دارد که فوایدش، ممکن است چند سال بعد، ظاهر شود و به خودروساز آمریکایی در رقابت تجاری کمک خواهد کرد و تسلا با سرمایه گذاری بر روی باتری خودروی برقی قدرت تجاری خودش را در سال های آتی افزایش خواهد داد.
مزیت باتری های تسلا و پاناسونیک در نیاز کمی است که به فلز کبالت دارند چون همانطور که می دانید این فلز با گران شدن خودروهای الکتریکی افزایش قیمت داشته اند.
از برنامه های آتی این کمپانی می توان به این موضوع اشاره کرد که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا اعلام کرد که تسلا قصد دارد قیمت واحد سلول باتری را در سال ۲۰۱۸ به ۱۰۰ دلار به ازای هر کیلووات ساعت برساند و تا دو سال آینده هزینه تولید را به کمتر از این مبلغ نیز کاهش دهد. با این حال طبق گزارش بلومبرگ، انتظار نمیرود که متوسط قیمت پکیج باتری تا سال ۲۰۲۵ به کمتر از ۱۰۰ دلار کاهش یابد.
در واقع اگر تسلا به نقطه عطفی در قیمت پکیج باتری خودروی برقی خود برسد، چند سال از معیار صنعت ما پیشی خواهد گرفت. ولی تحقیقات نشان می دهد که کمپانی های دیگر از این قافله عقب نمانده اند تسلا در این زمینه بدون رقیب نیست.
تسلا قادر به گسترش سلطه خود بر بازار خودروی الکتریکی ایالات متحده به مناطق دیگر نیست و اکنون با تولید مدلهای جدید از رقبای اروپایی مانند فولکسواگن، دایملر، ولوو و بیامو تهدید شده است. رقابت در بخش کراساور بسیار سختتر خواهد بود.
کراساور برقی مرسدس بنز EQC به تازگی در استکهلم رونمایی شد، که بخشی از برنامه سرمایهگذاری حداقل ۱۱.۶ میلیارد دلاری خودروساز آلمانی برای توسعه طیف وسیعی از مدلهای الکتریکی است.
با توجه به گسترش مصرفکنندگان خودروی برقی، رقابت نه تنها بر در دسترس بودن وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز خواهد کرد، بلکه در مواردی چون قیمت، کیفیت ساخت، خدمات پس از فروش و تجربه کاربر، بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. اگر تسلا رهبری اولیه خود را در صنعت خودروی برقی حفظ کند، ممکن است در برخی از زمینهها در برابر خودروسازان معتبر جهانی قرار بگیرد.
خبری که امروز در سایت های خبری مختلف شنیده ایم حاکی از این است که در آینده شاهد همکاری تسلا و بیوایدی چین خواهیم بود و از آنجایی که هر دو کمپانی در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می کنند ممکن است با تمرکز بر فناوری باتری مزیت طولانی مدتی برای رقابت با یکدیگر داشته باشند چون طبق آمار بازار جهانی سهم BYD که رهبر فروش جهانی خودروی الکتریکی با سهم 9.9 درصد و تسلا با درصد 9.7 درصد در جایگاه دوم جهانی قرار دارد.
تسلا سرمایهگذاری قابل توجهی در چین انجام داده و توسعه کامیون برقی سمی، تسلا مدل Y و وانت پیکآپ برقی را در دستور کار قرار دارد.
- ۹۸/۰۴/۰۱